Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - El-Ing

#1
Model Y / Sv: Hakkete styring etter oppdatering
mandag 06. februar 2023, klokken 21:26
Fant denne via googling av symptomet. Ikke Model Y, men opplever akkurat det samme på model 3 2022 med versjon 2022.44.25.3

Venter fortsatt på tilbakemelding fra Tesla 1 uke etter at jeg meldte problemet fra appen.  :-1:
#2
Henger meg på her, skal også til Paris i sommer. Spesielt interessert i hotelltips med lademulighet enten rundt Eurodisney eller i Paris sentrum.
#3
Elbilen i Samfunnet / Sv: Plugg-in hybrider lader på elbilplasser.
torsdag 04. desember 2014, klokken 20:20
I Oslo er det tillatt på offentlige ladeplasser, men ingen sentrale retningslinjer for dette enda så vidt jeg vet. http://www.bymiljoetaten.oslo.kommune.no/trafikk_og_samferdsel/parkering/elbilparkering/
#4
Model S 2013 - 2022 / Sv: Gummimatter
torsdag 20. november 2014, klokken 07:19
@asarin, varenr 606-018 på Jula.
#5
Model S 2013 - 2022 / Sv: Gummimatter
onsdag 19. november 2014, klokken 11:06
Sitat fra: Mippen på onsdag 19. november 2014, klokken 10:03
Er det noen som har kjøpt uoriginale golvmatter til tesla model s? Biltema, Jula mm.

Jeg har hatt Jula sin matte i bagasjen siden februar. Lett å tilpasse og ikke stiv og glatt som Tesla sin originale. Lukter ikke gummi, men jeg lot den ligge utrullet i garasjen en uke før jeg la den inn i bilen.

Valgte originale Tesla-matter inne i kupéen.

#6
Model S 2013 - 2022 / Sv: Fikse lakkskade i Trondheim?
torsdag 16. oktober 2014, klokken 18:31
Malingen får du enkelt vekk med white sprite, da ser du bedre hvor stor skaden på lakken egentlig er - det er antagelig mindre enn du tror. Vask bilen etterpå for å fjerne restene av WS. Hvis det finnes smart repair el.l. I Trondheim trenger det ikke koste all verden. 
#7
Bestilling og levering / Sv: Vinterpakken - pros and cons?
onsdag 08. oktober 2014, klokken 20:35
Hehe, behovet for setevarme er helt klart subjektivt, jeg setter hvert fall pris på det om vinteren, det samme gjør de som sitter i baksetet hos meg.

Ang varme i spyledyser så ser jeg at jeg var litt kjapp der, enten så husker jeg feil, eller så har spec endret seg siden i fjor. Jeg redigerte min forrige post for å ikke forvirre - takk for korreksjonen :)
#8
Bestilling og levering / Vinterpakken - pros and cons?
tirsdag 07. oktober 2014, klokken 22:26
Har du skinnseter ville jeg valgt pakken pga baksetevarmer da skinn er kaldt å sette seg i om vinteren uansett om du har forvarmet bilen.
#9
Lading av Tesla / Sv: laveste ladestrøm på vinteren?
onsdag 10. september 2014, klokken 21:11
Ladet med 10A og 25 meter skjøteledning på hytta i helgene i mars og april i vinter, rundt 215V effektivt i bilen etter spenningstap gjennom skjøteledningen. Gjorde ingen systematiske målinger på faktisk ladeeffekt og temperatur, men det var aldri noe problem å lade opp 300 km fra fredag kveld til søndag formiddag. Har ikke testet så lavt som 5A i kulden.
#10
Model S 2013 - 2022 / Sv: Panotak eller ikke?
onsdag 02. juli 2014, klokken 00:00
Sitat fra: el nino på tirsdag 01. juli 2014, klokken 17:27
Takk for tips, jeg har lest meg opp på panotak på forumet--------men jeg savner erfaringer mht. snø/is om vinteren---------vil f.eks snøen smelte pga varmen i kupeen? ???
Smelter nok litt fortere (ved forvarming) enn hvis du ikke hadde hatt det vil jeg tro. Har ikke tenkt spesielt over det, så hvert fall ikke noe problem. Hvis du tenker på vann som havner i pakningene og fryser så har jeg ikke opplevd det, men nå åpnes jo taket sjelden på vinteren, og bilen min står stort sett inne i oppvarmet garasje når jeg er på jobb så den får tid til å tørke opp.
#11
Model S 2013 - 2022 / Sv: Panotak eller ikke?
tirsdag 01. juli 2014, klokken 12:09
Dette er diskutert i mange tråder tidligere, søk på panoramatak i forumet så får du mange treff. Selv valgte jeg panotak og har kjørt feilfritt siden februar, men det er også flere eksempler på problemer med panotak som du naturlig nok ikke får dersom du velger uten ;)

Min oppfatning er:
- Litt mer støy med panotak
- Mye mer støy når du kjører med taket åpent i >50 km/t
- En ting til som kan gå i stykker (som med alt ekstrautstyr...)
- muligens litt mer kulderas fra taket ved ekstrem kulde (men varmeapparatet i bilen er bra, så lite problem)
+ Kult å ha (men ikke så nyttig)
+ Utsikt opp fra baksetet
+ Enklere å montere takstativ (alternativ løsning finnes)
#12
Sitat fra: sn0le på torsdag 15. mai 2014, klokken 21:30
Så en sort Model S bli berget av NAF på E6 rett ved Berger nord for Oslo i dag.
Var en EL24xxx, så det er en bil som har vært på veien en stund.
Ble nysgjerrig på hva som var årsaken, men det får jeg neppe vite.

Jeg kjørte også forbi der (før bilberger hadde kommet) - så ut som punktering på venstre bakhjul, i så fall lite dramatisk.
#13
Model S 2013 - 2022 / Sv: Klikkelyd fra vindusviskerne
tirsdag 08. april 2014, klokken 19:21
Har det samme, har kommet relativt nylig (kjørt 4k). Har ikke fått sjekket om det er fordi viskerne kommer borti vinduslisten før de snur, eller om lyden kommer fra et annet sted. Kommer fra 7 år gammel BMW som har gått 170k, og er vant til helt stillegående viskere, så synes lyden er litt irriterende, men ikke nok til å ha gjort noe med det enda.
#14
For andre som måtte ha samme behov fikk jeg svar fra kommunen nå om at de jobber med å sette opp ladestasjoner på Tivolitomta og ved Hvidtgården, så da er det håp om bedre tider for elbilister i Sandefjord!
#15
Lading av Tesla / Sv: Hurtiglading hjemme!
onsdag 02. april 2014, klokken 20:08
Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 01. april 2014, klokken 23:00
Vel, mange av oss orker ikke å pakke opp og ned ladekabelen i ett sett. Jeg drar aldri avgårde uten, og vil derfor ha en fast løsning hjemme.

Veldig enig, vil alltid ha UMC liggende i bilen. En boks på veggen koster ikke noe særlig mer enn en ekstra UMC, og en ekstra UMC er ikke akkurat lagervare hos Tesla for tiden. Elektriker for å trekke mer strøm til garasjen må de fleste ha uansett, om han skal sette opp en blå/rød kontakt eller en Salto-boks el.l. er samme jobben. Kombinert med diverse UMC- og 12v-problemer rapportert før nyttår, så er valget enkelt synes jeg.
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA