Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - alf_skaar

#1
Lading av Tesla / Sv: Supercharger plasser ikke bare for Tesla...
torsdag 17. juli 2014, klokken 14:43
Dear ICE/EL car please don't park on a Eletronifseret parking place WITH out charging

We are trying to change the WORLD!


Alf  :P

"Derfor denne flyer som kan brukes fritt av alle som orker prøve oppdra sine elbil-kolleger"
http://elbilforum.no/forum/index.php?action=dlattach;topic=1734.0;attach=19827
#2
Lading av Tesla / Sv: Supercharger plasser ikke bare for Tesla...
torsdag 17. juli 2014, klokken 01:27
hm burde de ha vært kamera interface på SC slik at Tesla kunne se hva som står foran SC ?

så lenge ingen Teslaer er pluget inn vet jo ikke Tesla hva som kan være årsaken ? hvis de er blokert

Alf
#3
Model S / Sv: Alle knappene på rattet har sluttet å fungere
torsdag 17. juli 2014, klokken 01:08
sjekk at alle sikringen sitter i. kan være en egen kurs for dette. hvis ikke de hjelper eventuelt skru av bilen litt lenger. hvis ikke noe hjelper så er de veld på tide ta kontakt med Tesla

Alf
#4
Lading av Tesla / Sv: Supercharger plasser ikke bare for Tesla...
torsdag 17. juli 2014, klokken 01:01
"proaktiv"

Enkelte stede kunne de sikkert med fordel vært satt opp 32A 3 fase, har ikke tested men tro man kan komme åver 120km/t og noen steder som man står litt lenger så funger jo dette veldig bra. men de er jo klart at SC er og raskest men kansje ikke hvis man må vente... og kunne gjort noe annet.

Alf
#5
Lading av Tesla / Sv: Supercharger plasser ikke bare for Tesla...
torsdag 17. juli 2014, klokken 00:52
Sitat fra: Tuxedo på torsdag 17. juli 2014, klokken 00:45
Som ikke-deltager i denne tråden er jeg bare litt nysgjerrig: Er det noen her på forumet som faktisk har opplevd å bli ICEd på en superladestasjon, slik at de har måttet vente på å få lade?

Jeg har opplevd at folk ikke kan regne på Norbysentert var veld 4 Teslaer på en 16A sikring, dette er jo faktisk nesten være... var kun en bil "min" når jeg startet og lade.

Alf
#6
Lading av Tesla / Sv: Supercharger plasser ikke bare for Tesla...
torsdag 17. juli 2014, klokken 00:36
"Og til dere som har barn som er så ekstremt utlmodige. tenk dere litt om før dere bruker barna som våpen."

alle skjønner at de er kjipt men og bruke barna på den måten... synes ikke jeg noe om

nesten vær dag blir jeg nesten overkjørt av barne vogner som de er en folke rett på og kjøre ned folk fordi man har barn...

Veien kan være stengt, osv, kø

Alf
#7
Lading av Tesla / Sv: Supercharger plasser ikke bare for Tesla...
torsdag 17. juli 2014, klokken 00:07
De bildet hviser at Lyngdal er i mitten. hm intressant  :o

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,15216.0.html

Alf
#8
Ellers så har jeg et tips om Verdens største SC på Stovner!  8)

er veld plass til 300+ kansje fler  :o

mellome veien og Stovner Senter er de en enorm stor åpen plass. Bruker å være Tiveoli her.

Kommune har planer om og lage et stor grønnt område mener og ha hørt at de er noe krangel om en eller annen vei som skal gå/være her fra gammelt av er ikke sikker.

Hvis kommune og Tesla kunne snakke sammen så...

Er jo ikke beste plassering men de er ikke langt til Ring3, Østre Aker vei, E6, osv

Alf  :)
#9
Brede

Kansje du kan starte mailen med og skryte litt om den som er i Lyngdal :-) ja jeg er nok innhabil og ikke ofter jeg har vært der men synes den er veldig bra. Flere slike :-)

Alf  ;D
#10
Sitat fra: t0ffluss på onsdag 16. juli 2014, klokken 22:17
Sitat fra: alf_skaar på onsdag 16. juli 2014, klokken 20:29
Synes vi skal være takknemlige for at Tesla har fått satt opp SC.

Say what? Vi har da betalt for gildet!


Tesla har veld aldrig sagt at de til envær tid skal stå ex antall plasser klar ?
Som sakt så har Tesla hatt vanskligheter å finne bra plasser, er jo liten vits i og kjøre flere km for så og kjøre tilbake i gjend.

så jeg mener at vi skal være glad for at vi har fått noe mulighet til SC i de hele tatt.

Dette kommer til og gå seg til men de vil nok ta noe tid.

Er også på tide med litt opplysning av folk. på en høfelig måte i all land på alle språk.

Manger er uvitene.

Har selv opplevd at i Tuckfors så var de en kar med en digger 4 trekker som stilte seg på EL bil plass han viste ikke om de engang.

Alf
#11
Skal si de var god stemning her gitt...  :o

Synes vi skal være takknemlige for at Tesla har fått satt opp SC.

Og til dere som har barn som er så ekstremt utlmodige. tenk dere litt om før dere bruker barna som våpen.

Forstår jeg dette riktig så vil veld de fleste som spiser mat her vil veld se at de blir kø ?
så de flytter veld bilen. med minder de er av typen som har EL bil som er parkert på EL bil parkerings plass UTEN OG LADE.

Alf  ;)
#12
Model S / Sv: 4-hulskontroll, post dine tall
onsdag 16. juli 2014, klokken 15:17
Sitat fra: Muffinman på tirsdag 15. juli 2014, klokken 11:16
Nå drar vi på tur i motsatt retning av Trondheim i morgen, så det blir nok vanskelig å få gjort dette i tide. Cash & Drive i Drammen hadde ikke tid - jeg skulle nok klart å skvist inn dette på mandag. Så da blir det å kjøre noen hundre mil til slik bilen er nå. Da skulle ihvertfall skjevslitasjen manifestere seg ganske så tydelig om det virkelig er en issue med hjulstillingen. Leser jo om at folk får bilene sjekket og justert hos Tesla, men at man fremdeles ikke ender opp med et resultat som er å forvente. Kanskje denne bilen rett og slett ikke lar seg justere tilstrekkelig optimalt slik at 21" fungerer slik som det er meningen?


De funger som tenkt.
Skal prøve og forklare litt.

Problemet er oss. ikke alle er like gode til og kjøre bil hvis noe som er trent til og kjøre raskt på vei eller bane vil nok ikke ofte komme i den situasjon at de kjøre bak hjulet på ytterkant. Altså må de være nok camber for og håndter slike sitasjoner, når noe tar en ekstrem unna manøver hvis de ikke er nok camber bak så er de en mulighet for at de slipper bak eller at man får en vanskelig sitasjon i og håndter bilen
hvis du ser på andre biler med lav profil og brede dekk så vil du finne at de har samme problem.
man kan unngå noe av problemet med og minske camber til min innen for spec og min spissing bak.

sorry må over på eng.
To in in the rear do normally tree things the more to in you have you will have more grip doing corner
entry and les doing corner exit. and the more you have the more strait the car will go but the tiers will wear more.

Hm jeg vet gått hvordan dette funger men er nok ikke så flink til og forklar dette.

Alf
#13
Model S / Sv: 4-hulskontroll, post dine tall
onsdag 16. juli 2014, klokken 14:55
Alt som er rødt  er utenfor

Camber
Left Front -0.39* ok, Right Front -0.57* MAX: -0.53* not ok
Left Rear -2.02* Max: -1.54* Right Rear -1.54* shod be ok if you can fix Left Rear the diff is to big I think.

Alf
#14
Model S / Sv: 4-hulskontroll, post dine tall
tirsdag 15. juli 2014, klokken 00:56
Problemet er jo at disse stagen ikke er justerbare men de går og ta litt på mellom foringen og bolten men problemeter er at med disse kreften som er her er de stor mulighet for at dette vil presses tilbake på plass. eneste mulighet jeg ser at Tesla har her er og bruke camber stag av forskjellig lengde og bytte disse for og komme nærmer spec men disse kunne jo med fordel vært justerbare.

Jeg har egen camber/caster måler men har ikke fått testet den ut. den kan dog ikke måle spissingen.

Alf
#15
Model S / Sv: Youtube på TESLA 17"skjerm
tirsdag 08. juli 2014, klokken 16:03
De har snakket om at de vil bli mulig i software version 6.0 men kun da når bilen står i park så du må stå helt stile for og få dette til og virke men om de kommer vet vi ikke sikkert.

Video men ikke hva slags video. Så om flash! vill funger vil tiden vise.

Alf  ;)
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA