Er nok en "vanlig" fyr med bilinteresse. Bilmekaniker med fagbrev...
Vanskelig å se om det er 3 eller 4 mm sånn ved første øyekast. Men å se at panser og slike store ting ikke stemmer er lett. Bare å følge åpningen mellom forskjerm og panser helt fra frontlykter og opp til frontrute og sammenligne på begge sider... Likedan bakluke...
Dører skal ligge jevnt med resten av siden på bilen hvis man ser bakfra og forover.. På den jeg så, så stakk bakdøren ut i nedre kant....
Ikke for å rakke ned på Tesla, men jeg blir veldig fort skeptisk når jeg ser slike ting.
Leit, men veldig typisk amerikansk.
Har selv en 2013 Xc70, og der har jeg selv justert førerdør litt. Bilen hadde gått som dem.bil da jeg kjøpte den. Så om den har kommet slik fra fabrikk eller noen har vært borti noe i ettertid vet jeg ikke.. Så andre merker er hlr ikke perfekt... Men da er det kanskje 10 biler av 5000 som har feil... Ikke alle..
Men tilbake til poenget mitt. Dette hadde ikke jeg godtatt ved ett nybilkjøp!
Erfaringsmessig så må slike ting taes med en gang bilen er ny, og ikke ta det ved første service eller om 1 år... Hvem skal da betale for at dører og panser er skjevt? Nei dette har du fått til selv...
Ingen hadde godtatt en 5 serie til 6-700000 med halvt ihop skruvd karroseri heller fra fabrikk.
Vanskelig å se om det er 3 eller 4 mm sånn ved første øyekast. Men å se at panser og slike store ting ikke stemmer er lett. Bare å følge åpningen mellom forskjerm og panser helt fra frontlykter og opp til frontrute og sammenligne på begge sider... Likedan bakluke...
Dører skal ligge jevnt med resten av siden på bilen hvis man ser bakfra og forover.. På den jeg så, så stakk bakdøren ut i nedre kant....
Ikke for å rakke ned på Tesla, men jeg blir veldig fort skeptisk når jeg ser slike ting.
Leit, men veldig typisk amerikansk.
Har selv en 2013 Xc70, og der har jeg selv justert førerdør litt. Bilen hadde gått som dem.bil da jeg kjøpte den. Så om den har kommet slik fra fabrikk eller noen har vært borti noe i ettertid vet jeg ikke.. Så andre merker er hlr ikke perfekt... Men da er det kanskje 10 biler av 5000 som har feil... Ikke alle..
Men tilbake til poenget mitt. Dette hadde ikke jeg godtatt ved ett nybilkjøp!
Erfaringsmessig så må slike ting taes med en gang bilen er ny, og ikke ta det ved første service eller om 1 år... Hvem skal da betale for at dører og panser er skjevt? Nei dette har du fått til selv...
Ingen hadde godtatt en 5 serie til 6-700000 med halvt ihop skruvd karroseri heller fra fabrikk.