Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - NordicMaster

#1
BMW i3 / Sv: Problem med senter-panelet - trenger forslag
tirsdag 17. oktober 2017, klokken 11:41
Viste seg å være en sikring som hadde gått. Jeg har et dash cam koblet i OBC-kontakten og verkstedet mente at den hadde tatt sikringen. Jeg har ingen tekniske forutsetninger for å si om dette er riktig eller galt, men det er jo pussig at kameraet har fungert fint i 10 mnd. Forstå det den som kan.
#2
BMW i3 / Sv: Problem med senter-panelet - trenger forslag
søndag 15. oktober 2017, klokken 14:15
Ja, du sier noe. Jeg har tatt dem ut og visuelt inspisert de med en lommelykt for å se etter brudd. Om det er vanskelig å se om de faktisk har røket (tror faktisk ikke jeg har sett en slik sikring som har røket før), så har jeg nok oversett det.
#3
BMW i3 / Problem med senter-panelet - trenger forslag
søndag 15. oktober 2017, klokken 13:53
Hei

Ut av det blå slå sluttet knappene til radio og luftanlegg å lyse (de er helt svart) og det skjer ingen ting når jeg trykker på noen av knappene. De kan og virke som at varmepumpen ikke går heller. Det er ikke mulig å huke av for at bilen skal holde varmen mens man er borte (heter kanskje klimatisering). Jeg har nappet ut og satt inn et hav av sikringer, men ingen ting ser ut til å hjelpe. I min gamle Tesla løste dette seg ved en soft eller hard reset, men finner ikke funksjon for dette i min i3. Noen som har vært borti dette problemet før?
#4
BMW i3 / Sv: Dashcam - Blackvue 2 ch
fredag 14. juli 2017, klokken 12:38
Hei. Jeg har en en Blackvue 2ch (750?) koblet til OBD. Dette fungerer bra, men bilen klager hver gang den startes over uventet høyt strømforbruk. Utover det fungerer det helt fint.
#5
BMW i3 / Sv: Dashcam til i3
onsdag 04. januar 2017, klokken 14:20
Av erfaring så vil jeg helst ha en løsning som er "install and forget". Batteribank er sikkert greit, men det gjør at jeg må tenke på det og da betaler jeg gjerne litt ekstra og så fungerer det bare. Jeg tipper jeg bruker selskapet som nevnt som kobler dette til kontinuerlig drift. Tipper og det blir Blackvue 750 som har egen skjem.
#6
BMW i3 / Sv: Dashcam til i3
tirsdag 03. januar 2017, klokken 09:24
Sitat fra: DBR på mandag 02. januar 2017, klokken 15:05
Hør med bilkomponenter.no han holder til på kløfta

Godt tips. Sendt en e-post nå.
#7
BMW i3 / Dashcam til i3
mandag 02. januar 2017, klokken 15:03
Hei

Jeg hadde et Blackvue dashcam i min Tesla (foran og bak) og fikk hjelp av en entusiast til monteringen slik at det tok opp kontinuerlig. Finnes det et firma der ute (bor i Oslo) eller en entusiast som kan hjelpe meg med å montere et Blackvue (eller annet kamera) som tar opp kontinuerlig uten å bruke sigarettuttaket (vil at det skal være så anonymt som mulig)?
#8
BMW i3 / Sv: Visning av ladestyrke
fredag 09. desember 2016, klokken 13:33
Sitat fra: LMOR på søndag 04. desember 2016, klokken 13:52
[...]det som er viktig for folk flest er hvor mange %/km du har og hvor lenge det er igjen til 100%. Hvilken spenning, A, kW er for speisielt interesserte.

Er faktisk litt uenig med deg her. Fra min tid som Telsa-eier så husker jeg at man kunne få forskjellig ladefart på samme ladepunkt (snakk om Superlader om flere biler var koblet til). Noen ganger var det grei info for å få vite om man fikk maks ut av punktet man ladet på. Betaler man for 50 kW og får 20 kW så bør man jo foreta seg noe (for eksempel flytte seg til en 22 kW-lader om bilen støtter det).
#9
Hei

Jeg har akkurat samme problemet for tiden med en bil som jeg har leid via nabobil.no. Jeg har ingen forutsetninger for å gjøre noe med bilen og det har /fra hva jeg forstår) ikke eier heller. Er det noen her som er kyndig og villig til å ta en titt på bilen der den står i Holmenkollen en av de kommende dagene? Jeg skal nok få utleier til å betale litt for noen som kan gi en diagnose før han bestemmer seg for hva han gjør videre.
#10
BMW i3 / Sv: Omtaler/Tester/Bilder/Video - i3
tirsdag 30. august 2016, klokken 17:33
SitatDe offisielle tallene for rekkevidde er 30 mil, mens BMW nøkternt sier bilen kjører 20 mil. I «Comfort» som er grunninnstillingen uten sparing på noe som helst, kom vi til en rekkevidde på omkring det BMW oppgir. I spareprogrammet «Eco pro», som gjør bilen litt sløvere, klarte vi greit en rekkevidde på 24 mil, uten å bli en irritasjon for annen trafikk. Siste alternativ er «Eco pro+» - som slett ikke er noe pluss ettersom klimaanlegget slås av, men gjør det mulig å melke en mil eller to til ut av batteriet.
#11
Elbilen i Samfunnet / Dash cam fanger uforsvarlig kjøring
mandag 13. juli 2015, klokken 12:37
Jeg har en TMS P85 som ble parkert for en stund tilbake på en av parkeringsplassene hvor bilen flyttes og hentes den tilbake når du kommer tilbake. Jeg har og dashcam i bilen og så på opptaket fra når bilen ble returnert til hentepunktet. Mannen i videoen går inn i bilen og sier "åh, en Tesla". Så setter han bilen i gir. Ved to anledninger drar han på skikkelig (på den siste får han litt hjulspinn på tørr asfalt). Bilen ble så pent parkert.

Kjøringen til sjåføren var åpenbart uforsvarlig (tenk smal, uoversiktlig vei med høy fart) i perioder (han bremset ned der det var muligheter for at andre bilen kunne komme inn i kjørebanen). Skal jeg sette det på kontoen "sånn er livet, bilen ble ikke skadet" eller burde jeg gi beskjed til stedet i håp om at de behandler andre biler penere i fremtiden?

For ordens skyld så vil jeg ikke legge ut videoen da jeg står i fare for å sette arbeidsforholdet til en person på spill. Personlig så mener jeg at det ikke var så alvorlig, men en arbeidsgiver med "nulltoleranse" må nok ta grep.

Hva tror dere?
#12
Fikk resultat av klagen i dag. Skjønn det det som kan

Sitat
Viser til din henvendelse.

Bymiljøetaten har frafalt ileggelsen på bakgrunn av din forklaring.

Liknende frafall kan ikke påregnes automatisk.

Oslo kemnerkontor er informert om vedtaket, eventuelt innbetalt beløp refunderes.
#13
Sitat fra: Caspar på mandag 02. mars 2015, klokken 20:37
Hei
Bymiljøetaten takker for din henvendelse.
En ny dag utløser en periode(i dette tilfellet 2 timer). Du må ut å stille urskiven på klokken 09.00. Da kan du stå til 11.00. Akkurat på samme måte som andre biler må ut å kjøpe billett.
For at el-bil skal kunne stå gratis må det brukes urskive. Du kan se på urskiven som en erstatning for billett.
Bilen må da flyttes på klokken 11.00.
Håper dette gir svar på det du spør om.

Hva var spørsmålet?
#14
Jeg forstår jo nå at saken stiller dårlig og en donasjon blir betalt (jeg velger å tro at pengene blir brukt til å betale strømmen jeg har brukt)

Det jeg ikke forstår er hvorfor regelen er slik. Hvilke problemtilfeller er det man unngår ved å kreve at uret skal stilles frem til tidspunktet hvor betalingsperioden starter? Er det slik at man mener at det vil føre til en uforholdsmessig kalkuleringsoppgave for betjenten?
#15
Jeg kan legge til at jeg har en Park Lite og etter litt søking har jeg funnet ut at knappene faktisk kan stille tiden fremover. Klippet dette fra manualen:

SitatManuel indstilling
Som loven kræver, kan din PARK
LITE® også stilles manuelt.
BEK. Nr. 327 af 29/04/2003 (§3 stk.
3): "Såfremt der under et køretøjs
parkering indtræder en periode uden
tidsbegrænsning, skal viseren senest
ved periodens udløb indstilles på det
tidspunkt, hvorfra der på ny gælder
en tidsbegrænsning."
Hvis du har behov for at stille din
PARK LITE® manuelt, skal du blot
trykke på knap 3 , og uret tæller
frem i intervaller på 15 minutter. Hold
knappen inde, og slip, når det ønskede
tidspunkt vises. Bemærk, at denne
funktion kun er tilgængelig, når PARK
LITE® er i parkeringstilstand.

Manualen kan lastes ned her
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA