Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - zimba07

#1
Parkerte ved Majorstuen/Slemdalsveien lørdag kl. 19, helt tom for strøm. Knapt noen andre som ladet her den kvelden og jeg tok sjansen på å stå over natten for å ha nok til å komme hjem dagen etter.

Hentet den tidlig søndag morgen med hilsen fra bymiljøetaten: gul lapp i vinduet, skrevet ut lørdag kveld kl. 22:30, altså en halvtime etter at jeg hadde stått 3 timer. *argh*
#2
Gjelder tidsbegrensningen hele døgnet, eller er det mellom 09 og 20 som øvrige p-plasser i Oslo?
Hvis jeg parkerer kl. 22:00, kan man da lade til neste morgen?

Skiltingen ved Majorstuen/Slemdalsveien er akkurat nå slik:

Ladeplasser, max 3 timer
Parkeringsplasser for ladbar motorvogn (på andre siden av veien), max 8 timer

#3
Model S / Sv: Ikke post Refferal linker
fredag 20. januar 2017, klokken 13:45
Er det flere som har oppdaget at opptjent Tesla Credit forsvant 31.12.2016?

Argh...jeg kunne jo fint kjøpt meg Chademo-adapter og Veggboks for mine 10.000,- hvis jeg hadde visst at den gikk ut...
#4
Model S / Re: Sv: Tesla på finn.no
onsdag 18. januar 2017, klokken 18:21
Sitat fra: rsomby på onsdag 11. januar 2017, klokken 16:09
Sitat fra: zimba07 på tirsdag 10. januar 2017, klokken 18:25
Skal også selge min S85 fra mars 2014, alt utstyr minus 7-seter
Og dobbeltlader

67.000 km, grå, velholdt, batteri passet godt på, gummimatter, ny DU, nye vinterdekk

Tenker å legge den ut for 510.000,-

Noen interessert før jeg lager Finn-annonse, send melding

Tror det er vel optimistisk. Tipper du får 475 for den.
Jeg solgte min s85 med alt utstyr for 550 på sensommeren før markedet ble torpedert av selgere som skulle over på facelift s og model x modeller. En kompis solgte for 486 ink omreg noen mnd. senere.

Vel, det var i hvertfall ikke optimistisk. La den ut for 510.000 og den ble solgt på under 1 time på Finn etter 2 henvendelser og 3 SMS. Så riktig pris for godt spekket og vedlikeholdt 85s ligger nok rundt 510-520 nå. Ellers så var jeg heldig. Eller dum som solgte lavt til førstemann.
#5
Tesla i media / Sv: Tesla i norske medier
onsdag 11. januar 2017, klokken 21:59
Flott, takk for svar. Skal lese meg opp på AP1 nå.

Fikk faktisk nybilfølelsen på den lille 6-mils turen hjem i S90D vs. min tidlige S85. De må tingene som varme i rattet, nextgen, adaptive lys, skiltgjenkjenning var nok til å føle at det er et løft.

Men, nå skal jeg ikke spore denne tråden helt av...
#6
Tesla i media / Sv: Tesla i norske medier
onsdag 11. januar 2017, klokken 20:40
Sitat fra: Elbil fundamentalist på fredag 30. desember 2016, klokken 10:25
Her varsler teslaen at det kommer til å gå galt. Rett etterpå smeller det.


Er det tesla AP2 som varsler dette? Hvordan ville ap1 reagert i samme situasjon?

Jeg har ikke fulgt med på ap-features i det hele tatt, men har nettopp kjøpt en AP1 s90d og lurer på hvor god den er på autostop i lave hastigheter (city safety) og evne til å detektere og varsle om farlige situasjoner på motorvei

Autosteer funket Ok og blir en fin hjelp i pendling inn mot Oslo, men hvordan er de andre features på ap1? Fraværende eller ganske bra?
#7
Model S / Sv: Tesla på finn.no
tirsdag 10. januar 2017, klokken 18:25
Skal også selge min S85 fra mars 2014, alt utstyr minus 7-seter
Og dobbeltlader

67.000 km, grå, velholdt, batteri passet godt på, gummimatter, ny DU, nye vinterdekk

Tenker å legge den ut for 510.000,-

Noen interessert før jeg lager Finn-annonse, send melding

#8
Model S / Sv: Tesla på finn.no
tirsdag 10. januar 2017, klokken 14:26
Jeg kjøper en sen 2015, S90D m/alt unntatt 7-seter og 20.000 km på telleren nå til 740.000,-
#9
Model S / Sv: Lavere verdi på Model S som har vært firmabil?
fredag 06. januar 2017, klokken 21:34
Jeg lurer også på dette.

Vurderer nå å bytte min S85 fra mars 2014 med en S90D fra desember 2015. Opprinnelig kjøper var et firma, men skal nå selge bilen og jeg har fått et godt tilbud.

Er tesla sin policy 5 år/100.000km for alle eller er de strengere med reklamasjonspraksisen for firmabiler?
#10
Bare å wipe vekk med en enkel engangsklut som du får med på Statoil sin bilvask. Tar 2 minutter og ble helt fint etterpå :-)
#11
Takk. Det ordnet seg i dag tidlig når den hadde stått litt avkoblet slik at bilen ikke rakk å komme seg ut av dvalemodus før sikringen gikk.
#12
Vi hadde det samme.
Ble borte med å bruke en "engangswipe" som vi fikk tilfeldigvis plukket med oss fra pølsedisken på Esso.
#13
Har kommet i et kinkig problem:
Teslaen står i en lukket dobbeltgarasje hvor eneste inngang er den elektrisk drevne garasjeporten (og idioten som satte opp porten har ikke montert den manuelle utløseren).

Porten står på samme kurs som teslaen, som står parkert inne med UMC koblet inn. Sikringen går umiddelbart og jeg får ikke tid nok til å koble inn sikringen slik at porten virker.

Kreative forslag mottas. Jeg har forsøkt
a) stå på utsiden og unlocke ladeporten med langt trykk på keyfob samtidig som en annen skrur på sikringen

b) bruke appen og sette charging-limit under ladenivå, men går ikke fordi det kun er 56tkm igjen på bilen. Minimum chargelimit er 50%.




#14
Model S / Sv: Total bremsesvikt
mandag 18. januar 2016, klokken 23:22
Når man starter med kald bil og nedoverbakke er min erfaring (2wd) at det er veldig mye bedre å sette bilen i nøytral.

I drivemodus kjenner man et voldsomt "skyv" i bilen når regen ikke er tilgjengelig og baken sklir lett ut. Nøytral og brems er absolutt å anbefale de første meterne.

#15
Model S / Sv: SC Brumunddal
torsdag 17. desember 2015, klokken 00:37
3 stk 22kw (eller 11kw, vet ikke - har bare enkeltsaker selv) ved max burger ved IKEA nord for Hamar. Gratis og funker alltid meget bra.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA