Jeg er fornøyd med bilen.
Bruker den som bil nr 1.
Får et bakovervendt sete og to tynne bilstoler i baksete. Litt krongling med sele, men det går! Alternativt sitter fruen behagelig i midten, og den eldste fremme.
Vinterstid kjører jeg Åsane-Kvamskogen (450m.o.h) t/retur (100km+). Bilen er fullastet med 5stk, barnevogn, bag, skisko og hjelm, samt ski på taket. Starter forvarmet hjemme med 240teoretiske km. Kjører ned med ikke forvarmet bil. Har ikke hatt mindre enn 20% på batteri indikatoren når jeg kommer hjem. Dvs at kontinuerlig kjøring i 150km kupert terreng skal være mulig.
Har ikke prøvd ut å kjøre fra fullt til 0. Transportmiddelet for Sommerferien til Danmark blir dog utført i en Tesla. For å ha fornøyde unger og kone (Happy wife, Happy life) må ladetiden minimeres . Evt leie av stasjonsvogn for en uke eller to ligger vel på ca 10000. Dette var i tankene da vi kjøpte. (Ekstrem) Langturer = leie/låne andre biler.
Fremtidsplanene er å kjøpe en ny elbil nummer 1 med lang rekkevidde, og beholde Mercedes som nummer 2bil.
Om vi bare skulle hatt en bil nr 2, og det ikke var behov for å kunne frakte alle 5, ville jeg ha vurdert nye i3 med ekstra rekkevidde (kommer til høsten).
Rekkevidden blir selvsagt påvirket av temperatur og fuktighet i veibanen.
http://www.jurassictest.ch/GR/ gir en pekepinn på sommerrekkevidde om man setter øko på 10.
Bruker den som bil nr 1.
Får et bakovervendt sete og to tynne bilstoler i baksete. Litt krongling med sele, men det går! Alternativt sitter fruen behagelig i midten, og den eldste fremme.
Vinterstid kjører jeg Åsane-Kvamskogen (450m.o.h) t/retur (100km+). Bilen er fullastet med 5stk, barnevogn, bag, skisko og hjelm, samt ski på taket. Starter forvarmet hjemme med 240teoretiske km. Kjører ned med ikke forvarmet bil. Har ikke hatt mindre enn 20% på batteri indikatoren når jeg kommer hjem. Dvs at kontinuerlig kjøring i 150km kupert terreng skal være mulig.
Har ikke prøvd ut å kjøre fra fullt til 0. Transportmiddelet for Sommerferien til Danmark blir dog utført i en Tesla. For å ha fornøyde unger og kone (Happy wife, Happy life) må ladetiden minimeres . Evt leie av stasjonsvogn for en uke eller to ligger vel på ca 10000. Dette var i tankene da vi kjøpte. (Ekstrem) Langturer = leie/låne andre biler.
Fremtidsplanene er å kjøpe en ny elbil nummer 1 med lang rekkevidde, og beholde Mercedes som nummer 2bil.
Om vi bare skulle hatt en bil nr 2, og det ikke var behov for å kunne frakte alle 5, ville jeg ha vurdert nye i3 med ekstra rekkevidde (kommer til høsten).
Rekkevidden blir selvsagt påvirket av temperatur og fuktighet i veibanen.
http://www.jurassictest.ch/GR/ gir en pekepinn på sommerrekkevidde om man setter øko på 10.