Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - lenny36

#1
Sitat fra: alda på onsdag 25. oktober 2017, klokken 09:56
Kul historia, känner igen mig i mycket av det du skriver!

Var så heldig att jag kunde behålla min C-Zero när jag köpte Big blue för ett år sen, planen var väl egentligen att bara ha en bil...

Men bor man i Oslo är ju trillingen den perfekta bilen i bytrafiken, något Teslan långt i från är! Så vi använder bara Teslan på långturer (och dom har det blivit många av!), samtidigt som Lilla Blå gör jobbet som arbetshäst i det dagliga. Älskar verkligen bägge två, och utan att ha blivit frälst elbilägare tack vare den fantastiska trillingen, hade jag nog fortfarande kört runt i en dieseltraktor...

Enig i at trillingen er en utrolig praktisk og genial bil til sitt bruk, og takket være den har jeg også fått opp øynene for elbiler og kommer aldri til å kjøpe diesel igjen. Den har dog sine klare begrensninger og mitt eierskap går mot slutten da jeg har behov for en større bil med bedre rekkevidde. Venter spent på en Ioniq [emoji106]


Sent from my iPhone using Tapatalk
#2
Enig med dere andre. Har kjørt 145' nå og har allerede byttet noen battericeller. Nå begynner jeg å få opp skilpadden på 3 gjenstående streker så batteriet er i ferd med å si takk for seg. Har bestilt en Ioniq så får jeg håpe at bilen holder i ca 1 år til. Har aldri angret på kjøpet forøvrig. Har vært en skikkelig sparegris og perfekt til jobbpendling og småkjøring.


Sent from my iPhone using Tapatalk
#3
e-Golf / Sv: Nye E-golf
mandag 02. oktober 2017, klokken 19:57
Ioniq har blitt testet vinterstid til minimum 150km på kalde dager. Tydelig at den er hakket mer effektiv enn E-Golf.


Sent from my iPhone using Tapatalk
#4
Opel Ampera-e / Chevy Bolt / Sv: Vadedybde
søndag 01. oktober 2017, klokken 14:40
Ville IKKE prøvd å kjøre bilen med mye overvann.


Sent from my iPhone using Tapatalk
#5
Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn / Sv: Defa kupevarmer
tirsdag 26. september 2017, klokken 12:06
Sitat fra: Beamer Screamer på mandag 25. september 2017, klokken 23:10
Jeg har tilsvarende varmer som trådstarter linket til, men det virker som du får med en del ting i den pakken som du ikke trenger. Jeg har bare selve varmeren og Defa-pluggen montert i bakfangeren og bruker fjernkontroll fra Biltema som linket til i annet innlegg over.

Varmeren funker fint som bare det og gjør trillinglivet om vinteren mye mer komfortabelt! Bilens varmeapparat klarer fint å holde temperaturen oppe når man starter med forvarmet bil, mens den ofte kan slite med å varme opp en frossen kupe.

Jeg lader og bruker kupevarmeren fra samme 16A kurs og det har gått helt fint, men jeg har bare 8A lading og i praksis er bilen alltid ferdigladet innen varmeren skrus på.

Takk for innspillet:-) Etter 4 vintre med ullundertøy skjerf og lue så kaster jeg inn håndkleet også. Det var enten ny bil eller få montert forvarme, så da går jeg for det rimeligste i denne omgang. Var det greit å montere dette selv eller fikk du det ferdig montert? Hvor mye måtte du betale?


Sent from my iPhone using Tapatalk
#6
Mercedes B-Electric / Sv: Offisiell sluttermin for produksjon av B250e
lørdag 23. september 2017, klokken 00:11
Den er fullstendig akterutseilt i forhold til konkurrentene og det ser MB. Er derfor den avvikles. Får håpe de snart kommer med en up to date elbil i samme segment.


Sent from my iPhone using Tapatalk
#7
Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn / Sv: Defa kupevarmer
fredag 22. september 2017, klokken 15:17
Tusen takk for tipset Lars:-) Vil egentlig ikke legge mer penger i dette enn nødvendig. Det viktigste er en form for tidsstyrt oppvarming. Vet du om den rimeligste pakken inneholder tidsur også eller er det noe jeg må kjøpe utenom?


Sent from my iPhone using Tapatalk
#8
Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn / Defa kupevarmer
fredag 22. september 2017, klokken 11:17
Hei, jeg har blitt anbefalt å kjøpe denne til trillingen. https://bilradiospes.no/produkter/bilvarme/defa-warm-up-pakker/warm-up-ii-smartstart-pakke-1900w

Er det noen som har erfaring med denne eller kan anbefale et annet system? Er prisen grei?
Bilen står ute og blir nedfrosset på vinteren og jeg orker ikke en ny vinter med iskald bil [emoji51]


Sent from my iPhone using Tapatalk
#9
Hart kjørt 145.000 km nå :-) Orker ikke å fryse en vinter til så nå skal jeg få installert kupevarmer!


Sent from my iPhone using Tapatalk
#10
Sitat fra: svingen på tirsdag 01. august 2017, klokken 18:59
Du bør få målt hva den laveste cellen er,mener hvis 1 er lav så blir hele bilen kortere rekkevidde på. Blir som en lommelykt med mange batterie og så er 1 dårlig. 1 celle koster ikke mye mener jeg undet 1000kr? Kan må med android tlf og blåtann sak på kjells. (Søk på canion her på forumet) har selv forsøkt å få flere kwh ved å bytte batteri det virker ikke lett/billig men bytte hele batteriet er nok mulig mener å ha sett trilling batterier til rundt 20 tusen og noen tusen får jobben bør det være mulig. Elbilmekken på fornebu er nok en kar som kan hjelpe her. Han har og bytta enkelt "batterier/celler" på trillinger.

Jeg har byttet enkeltceller på min Citroen C-Zero med godt resultat. Gjorde dette på elbilmek.


Sent from my iPhone using Tapatalk
#11
Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn / Sv: Hjullager
fredag 22. september 2017, klokken 09:06
Hvordan merker du at hjullageret var utslitt? Har en svak lyd foran høyre side som varierer med hastighet men merker ikke noe forskjell i svinger så det er litt rart. Hvor langt har bilen din gått?


Sent from my iPhone using Tapatalk
#12
Hyundai Ioniq / "Nå blir Hyundai IONIQ electric enda mer attraktiv"
mandag 18. september 2017, klokken 00:03
Endringer pleier å skje på høsten så da kan man jo se for seg at Ioniq med større batteri lanseres om et år som 2019-modell. Dette er spekulasjoner fra min side.


Sent from my iPhone using Tapatalk
#13
Fiery red ser stilig ut. Er det noen som har bestilt bil i denne fargen ennå?


Sent from my iPhone using Tapatalk
#14
Den er jo akterutseilt så det holder så ikke akkurat overraskende dette her.


Sent from my iPhone using Tapatalk
#15
e-Golf / Sv: Seter nye e-golf
fredag 16. juni 2017, klokken 12:44
Sitat fra: TM på onsdag 03. mai 2017, klokken 16:06
Sitat fra: moby666 på onsdag 03. mai 2017, klokken 15:38
Skinnsetene har vel også flere innstillinger - samt elektriske, men uten minne (hvis jeg husker riktig). Hvis du skal ha minne på setene må du oppgradere til IONIQ :) :+1:
Og nedgradere mye annet  ;) ref. følgende innlegg på elbilforum tidligere i uken av j@x:

"Jeg kjører ca 20.000km i året med elbilen, har hatt 1. gen e-Golf uten varmepumpe, kjørt den ca 40.000km, følte behovet for litt lenger rekkevidde. Prøvekjørte flere biler, i3 ble for liten, men ble imponert av Ioniq, så bestilte meg den for å spare noen kroner og kortere leveringstid i forhold til ny e-Golf. Fikk den i mars og kjørt den 4000km, men følte etter hvert at den var langt fra like god som Golfen var. Derfor la jeg den ut for salg og fikk tak i en ny e-Golf på kort varsel. Har nå kjørt den 1000km og er kjempefornøyd. Alt er i grunnen bedre på e-golfen, stillere, raskere, bedre seter, mye bedre acc (her har det skjedd noe fra den gamle, holder bilen foran bedre samtidig som man også kan velge lenger avstand til forankjørende), mye mer stabil i høye hastigheter, bedre stereoanlegg, mer "premiumfølelse" og ikke minst en mye finere bil. Eneste jeg savner litt fra Ioniq er elektriske seter (både jeg og fruen bruker bilen) og takluke. Føler at e-Golfen var verdt de kronene den kostet mer"


Hang meg opp i det som står om premiumfølelse. Hallo det er Golf vi snakker om. Det er langt fra en premiumbil. Forøvrig sikkert en grei bil selv om jeg liker Ioniq bedre, spesielt når det kommer til design.


Sent from my iPhone using Tapatalk
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA