Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Kjell Leaf

#1
Elektriske utfordringer / Sv: Tomt 12v batteri..... igjen
lørdag 15. juli 2017, klokken 16:45
Det er sikkert der omtalte tenningsrele, tviler på at det har noe med hvordan bilen blir satt i park. Set blir som å stopoe bilen med viskerne på, de går igså på plass når du trykker stopp.
#2
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Litt nytt om neste generasjon Leaf
lørdag 15. juli 2017, klokken 16:38
Hastigheten er jo digital på bildet, 60 mph.
#3
Dekk / Felger / Sv: Faktisk rullemotstand og EU-merking
lørdag 15. juli 2017, klokken 16:26
Sitat fra: nr1rayner på lørdag 15. juli 2017, klokken 12:03
@Kjell
Du mener vel 2100 pr dekk? 1100 for Nokian, lagt på felg er rasende billig i den dimensjonen..
Beklager så mye, bommet på tastaturet, 2100,- skal det være
#4
Elektriske utfordringer / Sv: Tomt 12v batteri..... igjen
fredag 14. juli 2017, klokken 19:51
Sitat fra: nr1rayner på fredag 14. juli 2017, klokken 18:53
Kan det ha noe med parkeringen å gjøre?
Jeg trykker "bestandig" P før jeg slår av, men man kan vel slå av mens bilen står i D,N eller R?
Nei, den går automatisk i P når du trykker stoppknappen.
#5
Dekk / Felger / Sv: Faktisk rullemotstand og EU-merking
fredag 14. juli 2017, klokken 19:47
Jeg kjøpte nå nye 215/50/17" til min Tekna, det ble Nokian Hakka Blue. De har energy B og vått A og 69 db. Gode dekk, men kostet 2100,- pr stk med omlegging og nye ventiler. Byttet bare to, så kjøper jeg to til neste sommer/høst. To av dekkene var alt for bra til å kastes.
#6
Dekk / Felger / Sv: Faktisk rullemotstand og EU-merking
fredag 14. juli 2017, klokken 12:12
Hvis målingen av rullemotstand er på tlrr veg, kan egentlig resultatet være noe helt annet på våt veg vil jeg tro, da er det evnen til drenering som teller.
#7
Dekk / Felger / Sv: Faktisk rullemotstand og EU-merking
tirsdag 11. juli 2017, klokken 16:03
Bli rullemotstand bare testet på tørr veg eller er det kombinasjon vått/tørt?
#8
Elbilen i Samfunnet / Sv: Volvo dropper vanlige fosil-motorer
torsdag 06. juli 2017, klokken 19:14
Gvorfor ansette halvparten IT foøk??  En moderne fossiøbiø har munst like mye it system som en elbil. Det finnes også nok ledige batterleverandører på.narkedet, derfor far f.eks Nissan solgt seg ut av sim battetfabrikk for å kunne bruke den beste teknologien tul enhver tid. De fortsetter imidlertid forskmingen på nye batterier. Dette ned at det er vanskelig å kjøpe batterier i store mengder er noe teslafanatikerne drømmer om siden onkel elon har bygget gigafabrikk.;-)
#9
Dekk / Felger / Sv: Forskjell på A-dekk til Leaf?
fredag 02. juni 2017, klokken 17:23
Hvilket dekk er best på rullemotstand av 17" ? Finnes noen med både lav motstand og støy ?
#10
Sitat fra: Hansi på onsdag 31. mai 2017, klokken 23:29
Ja, jeg har lest det, men hvorfor skal det bety at det er god kapasitet i batterimarkedet? Etter hva jeg har lest er grunnen til at de selger at de ikke klarer å konkurrere..
Mengden tilgjengelig bestemmer prisen. Det er bare ihuga Tesla fans som tror at Elon Musk har lagt belslag på alle batteriingrediensene som finnes  ;D ;D Jeg tror at dette er klokt av Nissan, da kan de alltid kjøpe de beste batteriene, og de fortsetter også selv med utvikling av nye batterier.
#11
Leaf 2010-2017 / Sv: To ECO or not to ECO, that's the question...
onsdag 12. april 2017, klokken 15:38
Sitat fra: Lauvet på fredag 31. mars 2017, klokken 14:26
Sitat fra: nr1rayner på onsdag 29. mars 2017, klokken 10:10
Men, når man ser på den evige konkurransen om å komme først til rødt lys, er det vel ikke til å stikke under en stol at de aller aller fleste ikke akkurat er opptatt av øko-kjøring...
He-he (humrer). Rødlys har åpenbart en uimotståelig tiltrekningskraft på mange ;)

@nr1rayner:
Dine tanker og analyser stemmer på en prikk med egne forsøk på å forklare det jeg har erfart. Jeg kjenner meg godt igjen i det du skriver om fartsregulering i B-modus og CC, og ikke minst at det er andre på veien å forholde seg til.

Inntil annet blir bevist tror jeg at kjørestil er det vi kan påvirke med bak rattet. (Ytre ting som dekk, dekktrykk osv holdt utenfor..)

Innstillinger som B og Eco vil jeg heller se som en støtte til god kjørestil, ikke minst for den som ikke allerede har en økonomisk kjørestil inne, og en hjelp til å lære ved å lytte til "rådene" elektronikken gir.
Jeg syns CC er usedvanlig dårlig i Leaf, den varierer utrolig mye i hastighet. CC i min BMW 645 er så utrolig mye jevnere, den reagerer mye raskere og holder derfor mye jevnere fart.
#12
Leaf 2010-2017 / Sv: Hvor langt har Leafen din gått ?
onsdag 12. april 2017, klokken 15:17
60.000 km etter 3 år og 4 mnd. merker ingen reduksjon på batteriet  ;D
#13
Humor og kanari / Sv: Feilfylling av strøm
lørdag 08. april 2017, klokken 10:42
Det gikk bra, ladet 5 ganger med dieselaggregat som gikk på en mix av diesel og frityrolje.
#14
Leaf 2010-2017 / Sv: TPMS lampe lyser - noen tips
torsdag 06. april 2017, klokken 15:55
Må det være sensor i dekkene, eller er det godkjent med systemet som bruker abs sensorene hjulomkretsen når man kjører, slik BMW har gjort ( i alle fall på min 2004 modell) ? Syns det er greit, ingen ekstra sensorer, og det fungerer det også, selv om dette systemet ikke kan måle når bilen står stille.
#15
Humor og kanari / Feilfylling av strøm
lørdag 28. januar 2017, klokken 14:13
Jeg var så uheldig å fylle på ren strøm fra vannkraft på Leafen, og som alle vet skal den gå på strøm fra kullkraft. Uhellet skjedde fordi noen idioter hadde brukt opp all kullkraftstrømmen på hyttene sine. Bilen står nå i garasjen med varmen på fullt for å tømme batteriet, tør ikke kjøre før jeg har fått på riktig skitten strøm. Må jeg på verksted , eller er det bra nok å tappe batteriet helt for ren vannkraftstrøm ? Er litt bekymret for bufferen i bunn som gjør at jeg ikke får tømt all den rene strømmen. Tror dere bilen kan ta skade av dette ? Jeg syns det er simpelt av hyttefolkene å bruke opp kullkraftstrømmen vår >:( >:(
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA