Det er sikkert der omtalte tenningsrele, tviler på at det har noe med hvordan bilen blir satt i park. Set blir som å stopoe bilen med viskerne på, de går igså på plass når du trykker stopp.
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: nr1rayner på lørdag 15. juli 2017, klokken 12:03Beklager så mye, bommet på tastaturet, 2100,- skal det være
@Kjell
Du mener vel 2100 pr dekk? 1100 for Nokian, lagt på felg er rasende billig i den dimensjonen..
Sitat fra: nr1rayner på fredag 14. juli 2017, klokken 18:53Nei, den går automatisk i P når du trykker stoppknappen.
Kan det ha noe med parkeringen å gjøre?
Jeg trykker "bestandig" P før jeg slår av, men man kan vel slå av mens bilen står i D,N eller R?
Sitat fra: Hansi på onsdag 31. mai 2017, klokken 23:29Mengden tilgjengelig bestemmer prisen. Det er bare ihuga Tesla fans som tror at Elon Musk har lagt belslag på alle batteriingrediensene som finnes Jeg tror at dette er klokt av Nissan, da kan de alltid kjøpe de beste batteriene, og de fortsetter også selv med utvikling av nye batterier.
Ja, jeg har lest det, men hvorfor skal det bety at det er god kapasitet i batterimarkedet? Etter hva jeg har lest er grunnen til at de selger at de ikke klarer å konkurrere..
Sitat fra: Lauvet på fredag 31. mars 2017, klokken 14:26Jeg syns CC er usedvanlig dårlig i Leaf, den varierer utrolig mye i hastighet. CC i min BMW 645 er så utrolig mye jevnere, den reagerer mye raskere og holder derfor mye jevnere fart.Sitat fra: nr1rayner på onsdag 29. mars 2017, klokken 10:10He-he (humrer). Rødlys har åpenbart en uimotståelig tiltrekningskraft på mange
Men, når man ser på den evige konkurransen om å komme først til rødt lys, er det vel ikke til å stikke under en stol at de aller aller fleste ikke akkurat er opptatt av øko-kjøring...
@nr1rayner:
Dine tanker og analyser stemmer på en prikk med egne forsøk på å forklare det jeg har erfart. Jeg kjenner meg godt igjen i det du skriver om fartsregulering i B-modus og CC, og ikke minst at det er andre på veien å forholde seg til.
Inntil annet blir bevist tror jeg at kjørestil er det vi kan påvirke med bak rattet. (Ytre ting som dekk, dekktrykk osv holdt utenfor..)
Innstillinger som B og Eco vil jeg heller se som en støtte til god kjørestil, ikke minst for den som ikke allerede har en økonomisk kjørestil inne, og en hjelp til å lære ved å lytte til "rådene" elektronikken gir.