Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - esu

#1
Langkjøring med 24 / 30 kWt batteri / Sv: Tønsberg -Oslo.
tirsdag 15. oktober 2013, klokken 11:45
Takk for mange fine tilbakemeldinger. Virker som Leaf har litt for kort rekkevidde til at pendling mellom Oslo og Tønsberg er komfortabelt.
#2
Leaf 2010-2017 / Sv: Brukererfaringer Nissan Leaf
fredag 11. oktober 2013, klokken 11:37
Sitat fra: daggad på torsdag 17. november 2011, klokken 22:43
Takk for oppdatering Marius !
SitatEneste minus jeg ser så langt er ladetiden, men den kan forbedres ved å kjøpe " konkurrentens" ladekabel.
Tenker du da på ladetiden når du er på jobb først og fremst ?

Hva synes du om komforten, den lette "servoen" på rattet, IT anlegget, varmeanlegget, støy, lyden på cd/radio ?

Har planer om å pendle samme strekningen etterhvert. Har du gjort noen flere erfaringer?
#3
Langkjøring med 24 / 30 kWt batteri / Sv: Tønsberg -Oslo.
fredag 11. oktober 2013, klokken 11:07
Sitat fra: HCWL på fredag 11. oktober 2013, klokken 01:18
Skal selv kjøre denne ruten med en Leaf Tekna etterhvert, og har regnet med at dette ville gå helt fint.

Hadde en Citroën C-Zero før som jeg kjørte Oslo-Tbg med flere ganger i år, og denne klarte det helt fint ved å holde 90 km/t, med ca 20 resterende km på tanken.
Klarte til og med å komme meg hjem til Oslo fra Kragerø med et hurtigladestopp i tbg til 80%.
Dette var jo på vårparten og tempraturen var jo således på pluss-siden, men jeg ville vel tro at en Leaf klarer 105km greit så lenge man kjører økonomisk og starter med oppvarmet bil.

Hvis du begynner å få rekkeviddeangst er det jo bare å legge inn et hurtigladestopp(Max Burger Lier) eller sette ned farten(80km/t) eller varmen(bruke setevarmer og rattvarme).

Men som sagt, det å kjøre elbil krever tilvenning. Du vil etterhvert lære å kjøre økonomisk og kunne forutse rekkevidden bedre enn guessometeret. Merker selv at jeg kjører ICE bilen som en elbil for tiden ;D

Ja, høres ut som du har erfaringer som tilsier at dette vil gå fint. Men det er andre som mener det kan være vanskeligere. Hvor lang vil i så fall en hurtiglader stopp være?
#4
Langkjøring med 24 / 30 kWt batteri / Sv: Tønsberg -Oslo.
fredag 11. oktober 2013, klokken 11:04
Sitat fra: TorC på torsdag 10. oktober 2013, klokken 23:59
Misforstå meg rett. Jeg er med i "menigheten",og jeg skulle ønske alle pendlere gikk over til elbil,  men det er ikke gull alt som er elektrisk...

Billige elektriske biler er ikke for alle helt ennå. Men hvis du seriøst vurderer Leaf etter en prøvetur kan jeg kanskje ordne lån av en Leaf på ukesbasis. (I så fall ta kontakt på PM). Men på din pendlertur TBG-Oslo må det nok tas en del"voksenopplæring" for unngå havari....

Takk det var et hyggelig tilbud. Skal ta meg noen prøveturer først. Men har nok kommet noe i stuss på om denne pendlingen er en god ide.
#5
Langkjøring med 24 / 30 kWt batteri / Sv: Tønsberg -Oslo.
fredag 11. oktober 2013, klokken 11:02
Ja, har hørt om ham. men heller ikke funnet innlegget. Kommer du over det gi meg gjerne et hint. Men å ta bastøfergen er ikke et fullgodt alternativ. Fergen tar ca 30 min. Men det er mulig på ekstra kalde dager.
#6
Langkjøring med 24 / 30 kWt batteri / Sv: Tønsberg -Oslo.
torsdag 10. oktober 2013, klokken 22:51
takk for hyggelige og informative svar.
#7
Langkjøring med 24 / 30 kWt batteri / Sv: Tønsberg -Oslo.
torsdag 10. oktober 2013, klokken 22:26
Det er ikke høl i veggen, men en stolpe plassert ved parkeringsplass. Mener du at reduksjonen i batterikap. gjør at turen ikke er mulig vinterstid; selv med dieselvarmer og 90 kmt?
#8
Langkjøring med 24 / 30 kWt batteri / Sv: Tønsberg -Oslo.
torsdag 10. oktober 2013, klokken 21:56
Har kommunens lader i nærheten av jobb. Holder det? Kjører du også på de kaldeste dagene?
#9
Langkjøring med 24 / 30 kWt batteri / Tønsberg -Oslo.
torsdag 10. oktober 2013, klokken 06:52
Er det noen som har erfaring med pendling strekningen Tønsberg-Oslo? Vinter? Sommer?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA