Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - moke

#2
Tidlige: Buddy / Kewet / Sv: Gammalkewet. serie 1.2 og 3
lørdag 21. mars 2009, klokken 23:19
Takk for rådet hens :D
#3
Andre land "sponser" bilprodusenter som har produsert biler i flere titalls år med flere tusen arbeidsplasser "at stake". Det er noe helt annet enn det Think er...

Å bruke det som argument at andre lands stat gir penger til bilfabrikanter fungerer bare hvis Think faktiskt hadde fokusert på akkurat det, å lage biler ;)

Å dra klasebomber etc inn i debatten er litt banalt, som om det å slenge masse penger til noen som ikke har klart å drive business hittil, er bra avlat... Da er det nok en lang kø som ville gått foran Think.
#4
Det er fint å se at det er andre her som er enig i at Think slik de fremtsåt per i dag, ikke har stor grunn til å forvente at Staten (oss) skal gå inn med masse penger. Ikke det at det er overraskende at flere ser det slik, men det begynte å virker som om forumet her påkrevde skylapper for å poste ;)

Snart er det vel noen andre, mest sannsynlig med en del av de samme ved roret, som kjøper opp boet til Think for en "kuppsum", får med seg noen investorer, lanserer en oppgradert modell, til en billigere penge, som starks skal i produksjon. Alt de trenger er litt mere penger, så blir det hele en realitet... :D

En ting som hadde vært artig å regne ut er hvor stort miljømessig "footprint" hver Think har laget per i dag. Med så lang fartstid, så mange mennesker, så mange reiser, så masse... og aller sist, så få biler, burde en Think ikke akkurat ha bidratt miljømessig på en god måte... per i dag vel å merke.
#5
Om think er i norge eller ei spiller vel ingen stor rolle, da målet må jo være at bilen skal ha en fremtid. Dagens eiere har jo bevislig ikke klart å fokusere på produksjon og salg, så kanskje Svenskene, som har noe mer erfaring med å lage og selge biler, kan gjøre think til en realitet og ikke bare et pengesluk...
#6
Her er det mye sutring om Statens "ansvar".

Hva med å fokusere på det som sannsynligvis er grunnen til at Think er der de er, og det er de som har "driftet" Think. Spesiellt de som har drevet det etter siste konkurs. Det er nok de som har skylden for at Think ikke blir en norsk "merkevare", eller et nytt norsk "industrieventyr". Penger har de hatt, bilen har de hatt, og det å produsere en Think er ikke noe hokus pokus. Buddy lager bil på akkurat samme måte dag etter dag.

Kanskje litt sunn business sans hadde vært det dette prosjektet hadde trengt. Er ikke rart at verken stat eller andre synes det å gå inn med penger er så lurt.

De som har gått inn med penger er en batterileverandør, som ser muligheten til å sette inn et sugerør i USA sin pengekasse. Alt de trenger er å være en bilprodusent... Og ved å eie litt Think, samt snakke om produksjon i USA, er man jo nesten det. Eller er det nok et korthus ved navn Think som skal stables opp?

Hvis den svenske stat ønsker å produsere Think i Saab sine lokaler etc. høres det meget bra ut for Think sin fremtid. Det vil nok innebære en del utskiftninger i administrasjon etc. og det kan nok Think trenge mer enn bare penger om de skal gjøre det de burde ha gjort i flere år allerede; produsere biler. Og det er jo det vi vil ha, elektriske biler, og ikke bare en drøm om produsere dem...

#7
Artig film i TG stil, men innholdet og fakta blir for vagt og tullete slik som mye rundt elbiler. Jeg tror ikke at det elbiler trenger for å spre seg fra spesiellt interesserte til den vanlige personen i gaten, er mer halveis info, selv om det er pakket inn med humor og kjappe kutt.

Men fin reklame for filmmakerne, i tilfelle de søker etter å lage flere filmer.
#8
Joda, du har rett i at det er en bra ting for en bedrift å få tak i mest mulig penger. Men det føles bare litt grumsete når det kommer i kjølevannet av all annen informasjon man har fått fra Think det siste året, som har vært mildt sagt litt overdreven og diffus. Personlig synes jeg at det er viktig å spille med rene kort og ikke disinformasjon, da det ikke bare er ren energi som er viktig for verden, men også renhårige bedrifter.

Er mulig jeg tar det litt langt, men jeg synes at det har vært mye rart som har kommet fra Think det siste året. Men når det er sagt er vel alt glemt når de spytter ut 416,66666666666666666666666666667 biler per måned om kort tid  ;)
#9
Jeg tror corvette har helt rett. om at det lånet som Think benevner som "investering" er mer å regner som kreditt enn noe annet. Spesiellt da f.eks Innovasjon norge ofte (eller er det alltid) at man skal selv stille med like mye midler som man ber om, er det jo kjekt å synligegjøre midler på en måte som gjør at de ser ut som noe det kanskje egentlig ikke er.

Nok en grunn til å synes at Think er en real og grei butikk som driver business på en riktig måte...
#10
Kjøpe elbil? / Sv: Toyota RAV 4 EV
onsdag 24. oktober 2007, klokken 21:50


Hvis du vil vite mer om bilen så ta del i en mailingliste som har en god del oppdaterte medlemmer med god innsikt i elbil/virkelighet, så se på linkene nedenfor:

Send RAV4-EV mailing list submissions to
   rav4-ev@evchargernews.com

To subscribe or unsubscribe via the World Wide Web, visit
   http://five.pairlist.net/mailman/listinfo/rav4-ev
or, via email, send a message with subject or body 'help' to
   rav4-ev-request@evchargernews.com
#11
Tidlige: Buddy / Kewet / Sv: Håndbrekk kabel
onsdag 24. oktober 2007, klokken 16:06
Takk Hans

Høres ut som en god plan :)

En plan som jeg gjennomførte selv i dag :D

2 stk. håndbrekk vaiere fra elbil norge, kr. 300 inkudert en liten rundtur i deres nye (for min del) lokaler. Det er utrolig gøy å se den bygge Buddyer på "samlebånd".

Fikk også tipset der om å helle litt olje inn i kablene.

#12
Tidlige: Buddy / Kewet / Håndbrekk kabel
mandag 22. oktober 2007, klokken 12:27
Hei

Takk for et fint forum med mye bra info og mange likesinnede sjeler :)

Jeg har nylig kjøpt en Kewet El-Jet 2 og det ser ut til at den trenger nye håndbrekk kabler. Jeg lurer derfor på om noen vet om disse, som så mye annet på Kewetten, er standard deler fra en annen bil, og i så fall hvilken bil/deler.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA