Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Marius84

#1
Model S / Sv: Polarwheels på TMS
tirsdag 11. november 2014, klokken 22:38
Har polar 19 med hakka 8. Og kan ikke legge veldig mye over når jeg rygger før det rar borti. Men ikke når jeg kjører fremover. Hvorfor er det slik? Altså bare når jeg rygger?
#2
Hvis den er 1fase så er vi jo like langt. :/ klarer dere noen å se hva det er forbi hvis jeg tar bilde av kontaktene ?
#3
Det høres bra ut:)
Hvordan løser man ut kabelen? Open charge port på skjermen?
#4
Vi skal på tur imorgen og naboen har en kabel som ser ut som type2 og den passet i Teslaen. Den er bare 16 amp, jeg har enkelt lader.

Er det trygt å bruke denne?
Hvis jeg lader fra et 22kw ladepunkt med enkelt lader i Teslaen med 16 amp kabel? Hvor mange kw lader jeg med da?
#5
e-up! / Er det en type2 kabel som følger med e-up?
fredag 18. juli 2014, klokken 17:55
Jeg skal på tur med tesla men har glemt å handlet type 2 kabel.
Naboen hadde en kabel som vi tror er type 2 som fulgte med e-up'en hans.
Noen som vet om denne kan brukes på å lade Teslaen på typiske 22kw ladepunkter?
Jeg har enkelt lader og får kun utnytter 11kw.

Noen som vet? :)

Mvh Marius
#6
Lading av Tesla / Type 2 kabel i Bodø?
fredag 18. juli 2014, klokken 09:58
Noen som har en og selge? Eller vet om hvor jeg kan få kjøpt i Bodø/Fauske?
-Marius
#7
Model S / Sv: Stein sand i "bremsene". Forferdelig lyd! :S
tirsdag 03. juni 2014, klokken 21:48
Takker for tips :)
Puh.. Lyden er tilsynelatende borte. Jeg spylte med høytrykkspylern :)
#8
Model S / Stein sand i "bremsene". Forferdelig lyd! :S
tirsdag 03. juni 2014, klokken 18:08
Skulle kjøre hjem fra jobb idag og merket fort at det var en veldig høy ulyd.
Jeg stoppet og prøve å se om det var noen bremse skjold eller noe jeg klarte å bøye litt på. Men klarte ikke finne noe som lå iveien. Så var ikke like artig å kjøre igjennom rushen hjem idag :)
På et punkt var det en foran meg som åpnet vinduet og ut med hodet for å høre om det var hans bil!

Noen som har vært borti dette på tesla? Hvor legger det seg?
Kan det være sand mellom klossete og skivene?
Går det bort av seg selv?
Finner jeg jekke punkt lett på bilen?
#9

[/quote]
akkurat det samme gjorde jeg. ring inn regnr så snart du har dette, de oppretter avtale med en gang for deg (hvis du er kunde fra før er det enda raskere) - og så slipper du tenke på dette den dagen du henter bilen. brikken min ligger fortsatt i hanskerommet, og eneste faktura jeg har fått fra de er for depositum av brikken og harryhandelpasseringer :)
[/quote]

Jeg fikk brikke for ca en uke siden. Men får ikke opp lys når jeg passerer bommen. Prøvde å holde den ut vinduet for å sjekke om den fungerte, det gjorde den.
Er det nok å bare ha den i hanskerommet? Alternativer?
#10
Lading av Tesla / Sv: Spørsmål ang daglig lading?
fredag 23. mai 2014, klokken 21:37
Og skal man trekke ut umc' en fra stikket når den ikke lader?
#11
Lading av Tesla / Sv: Spørsmål ang daglig lading?
fredag 23. mai 2014, klokken 21:26
Takker for raske svar:)

Stemmer den bra den "timeren" som sier når biln er ferdig ladet?

#12
Lading av Tesla / Spørsmål ang daglig lading?
fredag 23. mai 2014, klokken 21:19
Kjører ca 8-10 mil om dagen. Er det best for batteriet at jeg lader vær dag eller annenhver?

Lader på 32 a 1 fase. Bør jeg lade "fort" eller sakte?
Lader jeg på 32 a blir jo biln stående mange timer på 85% soc før den brukes om morgenen. Bør det unngås?

Bruker dere å utsette Ladingen for å unngå dette?
Til hvor mange % er det anbefalt å lade batteriet i det daglige? Og helst ikke under hvor mange % ?
#13
Model S / Sv: Ny software
onsdag 21. mai 2014, klokken 22:29
Hva kommer i 6.0 oppdateringen?
#14
Model S / Sv: Hente bil i Trondheim og kjøre til Tromsø!
søndag 11. mai 2014, klokken 21:35
Sitat fra: Arntiv på søndag 11. mai 2014, klokken 17:19
Mosjøen hotell tilbyr vel 32a 1-fase. Da kan du koble deg rett på med det medfølgende blåe adapteret (trenger ingen overgang).

Det har du nok helt rett i :) ikke rart jeg ikke fant adapter som passet i settet til kirkebø. Lærer vel mer om de forskjellige ladeløsninger etterhvert.

#15
Model S / Sv: Hente bil i Trondheim og kjøre til Tromsø!
lørdag 10. mai 2014, klokken 21:36
Hentet i Trondheim kl 10 imårrest.
Kjørte rett til Steinkjær(Expert).
Ringte de før helga og ringte de når jeg var på tur ditt.
Var ikke noe problem å lade der og penger for strømmen ville de heller ikke ha :)
Nå er jeg på Mosjøen hotell og lader. Jeg har kjøpt adapter sett hos kirkebø?, og kunne ikke finne et som gikk fra 3 faser til en fase?
Såee kveilet ut skøyte ledningen og håpet det ble formet om inni den?
Biln lader nå og alt virker bra med skøyte ledningen.
Men er det slik at jeg kanskje ikke trenger den? (Er det koblet fra 3 til 1 fase i den?)

Kan jeg ødelegge noe på bilen hvis jeg kobler rett på 3 fase? Eller vil bare ikke biln lade?

Jeg prøver å justere inn hastigheten slik at den er topplaget til imorgen tidlig og ikke lenge før.
Når jeg justerer ned på a. Så går tiden opp(lengre til den blir ferdig) men det står at den lader 30 km i timen uansett om jeg stiller ned på amperen?

Som det kanskje kommer frem i dette innlegget har jeg svært liten greie på strøm og slikt :) og i tillegg i 100 pga av den fantastiske bilen :D

Forøvrig har jeg kjørt 39.7 mil med er snitt på 178.
30 mil til imorgen så er vi hjemme i saltstraumen :)

Ble en mange spørsmål her, håper noen har tid å svare :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA