Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Kris_tine

#1
Kjøpe elbil? / Sv: Hvilken trilling som første elbil?
mandag 28. oktober 2013, klokken 20:21
Lurer på en ting når det gjelder kupèvarmer. Er det mulig å bruke den samtidig som man lader? Hvis ikke, hvordan løses dette? Mulig det er dumt spørsmål, men er ikke bevandret i temaet.
#2
Kjøpe elbil? / Sv: Hvilken trilling som første elbil?
søndag 27. oktober 2013, klokken 20:09
Takker så mye for svar.

Hva tenker du om forskjellen mellom en 2011 modell som ikke har gått så langt, kontra en 2012 modell som kanskje har gått lengre? Kunne i utgangspunktet tenke meg å ende ut på ca. 150.000,- med frakt av bil, forsikring og evt. omreg. Ønsker derfor å betale ca. 130'-140' for en bil.

Ringte i dag på en bil som stod på finn.no, en citroen. Men her hadde ikke eieren fulgt servicen som er påkrevd. Er det vanlig? Kjente jeg ble litt svett med en gang og fikk ingen god feeling...
#3
Kjøpe elbil? / Hvilken trilling som første elbil?
tirsdag 22. oktober 2013, klokken 08:44
Hei :-)

Her virker det som det er mange som har god peiling på elbil, så kanskje jeg kan få noen innspill før jeg skal kjøpe min første elbil. Vi har fra før en stasjonsvogn, så elbilen blir ekstrabilen vår. Dette da vi har to små barn under 2 år, derfor tror jeg nok at stasjonsvogna fortsatt blir hovedbilen vår når hele gjengen skal ut av huset. Det jeg lurer mest på nå er hvor mye penger jeg skal bruke på elbil. 

Budsjettet mitt er 150.000,- og jeg har bestemt meg for å kjøpe en av trillingene. Men klarer ikke helt bestemme meg for om jeg skal bruke hele budsjettet, eller om jeg like godt kan kjøpe en bil for rundt 130'-140'.

Bilen skal brukes til å kjøre til jobb (ca 5 km) og bykjøring, div. ærend osv. Altså ingen lang pendlervei. Jeg bor i Trondheim. Det kan altså bli kaldt om vinteren og en del snø. Bør jeg velge en iMiev som har mulighet for fjernstyr oppvarming? Eller kan jeg klare meg med en kupèvarmer i en av de andre trillingene? (Bilen kommer til å stå utendørs, ikke garasje når den står hjemme. På jobb står den i garasje.)

Er det dumt å kjøpe en 2011-modell for å spare seg noen tusenlapper? Og hvordan blir den mest praktiske måten å frakte bilen fra f.eks. Østlandet til Trondheim om jeg finner meg en brukt bil der?

På forhånd takk for svar :-)
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA