Sitat fra: Upperpylon på fredag 15. mars 2024, klokken 09:36Sitat fra: Model3B på tirsdag 12. mars 2024, klokken 11:19Sitat fra: Radial på tirsdag 12. mars 2024, klokken 10:22Får sjekke ekstra på den nye bilen jeg har kjøpt, men enda ikke fåttSitat fra: Model3B på tirsdag 12. mars 2024, klokken 09:40Noen som har opplevd rustdannelse på kanten av bagasjeromsluka fordi det har vært for trangt mellom bagasjeromsluka og resten av bilen når den er lukket? Dvs at luka gnisser mot resten av bilen når den kjører over humper og lignende da det blir ørliten bevegelse i luka som da gnisser fordi det er for trangt?
Veldig vanlig feil på model 3 dette.
Særlig de som kom fra USA.
Men man kan jo følge med litt selv også, før det kommer så langt at det ruster.
Jeg har en 2019 fra Fremont, og den skal inn til utbedring for dette for 5. gang nå. Tesla sier hver gang at "Nå skal det ikke gjenoppstå"Har kostet dem ganske mye penger, dette. Har kostet meg en del tid og bryderi.
Har fulgt med hele tiden, så det har aldri rukket å bli rust, men gnissing oppstår fort. Det er lakkverkstedet de samarbeider med som demonterer og justerer luke, fanger og evt. andre karosseripaneler. Slike ting hevder Tesla at de aldri gjør hos seg.
En annen kuriositet er at jeg alltid mangler enten Tesla T-en, "Dual Motor-merket" eller begge deler når den er ferdig på lakkverkstedet. Det er alltid jeg som må etterspørre disse, hvorpå de sier at de ikke har fått emblemer fra Tesla. Deretter må Mobile Service komme hjem til meg å installere. Effektivt system! #sarkasme
Jeg fikk også utbedret dette på garanti på en 2019 LR. Men dette har resultert i vann inne i bakluka, og nå er garantien gått ut. Lurer på hvordan Tesla stiller seg til dette. Antar de ikke tar ansvar. Noen som vet mulige årsaker til vanninntrenging inne i selve bakluka?