Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - HolyDiver

#1
Zoe / Sv: Zaptec portable: 10A eller 16A versjon?
mandag 30. oktober 2017, klokken 00:43
Aldri sett noe i menyen til bilen at man kan sette ned ladestrømmen
#2
Model X / Sv: Tanker om Tesla kan gå konkurs
fredag 20. oktober 2017, klokken 17:53
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på fredag 20. oktober 2017, klokken 14:09Og jeg fikk sett på interiøret til en V90 for ikke så lenge siden, og det er ikke på samme nivå som min Model X. Kanskje XC90 er noe bedre, men jeg har mine tvil.

Greit å være Tesla-fan altså, men en plass går grensen for tullete utsagn :-) Interiøret i TMX når ikke nye XC90 til knærne engang ..
#3
Model X / Sv: Utrolig lav rente?
fredag 13. oktober 2017, klokken 00:14
Da ser det ut som rentefesten er over for denne gang ..
#4
Elbilen i Samfunnet / Sv: Nå kommer Tesla-skatten
torsdag 12. oktober 2017, klokken 09:46
Sitat fra: Bondeknøl på torsdag 12. oktober 2017, klokken 09:21
Hvis vi vil ha flere elbiler på vegene, så må vi bare innse at vi må betale mer til staten. Slik er det bare. Da synes jeg dette er den mest rettferdige starten på å innføre en relativt liten avgift på de dyreste og mest luksuriøse bilene.

Hvorfor ikke innfør veibruksavgift først som sist på alle elbiler? Vi vet at dette kommer uansett, og vil være en naturlig avgift å betale allerede idag.

Tesla-skatten er diskriminerende både på rekkevidde og antall seter produsentene kommer til å putte i bilene, og det er feil utvikling. I en familie på seks så finnes det ingen alternativ til Model X.
#5
Zoe / Sv: 3x16A 400V lading av Zoe
mandag 02. oktober 2017, klokken 09:06
Sitat fra: morten69 på mandag 02. oktober 2017, klokken 08:44
Ingen problem på R400 å lade med 3 fase ned til 6A.

Men hvordan får man stilt inn dette på bilen?
#6
Model S / Sv: Erfaringer med AP2
søndag 01. oktober 2017, klokken 16:52
Har ikke bestemt meg om jeg skal bestille enda, men AP-støtte kan kjøpes etter at bil er levert (du må ut med ca 60k istedet for 40k - mulig Tesla kjører tilbud innimellom mot eksisterende eiere for å booste bunnlinjen/hente kapital?)

Da tror jeg at det blir PUP istedet for AP, så kan evt Tesla få pengene mine hvis/om de får dette til å fungere.
#7
Zoe / Sv: Får ikke ladet
lørdag 23. september 2017, klokken 12:15
Sitat fra: N00b på lørdag 23. september 2017, klokken 10:16
Her er den berømmelige TN/IT fella.

Du ser 230V merket, da er sjansen veldig stor du ikke får ladet for bilen oppfatter jording som ikke sikker.

Hadde ladestasjonen vært 400V ville du fått ladet.

OP bruker ladeboks fra NoFuel, ergo lages et lokalt TN-nett så dette er ikke problemet.
#8
Tesla stiller med dårlige kort, da det ikke er opplagt for dere at rabatten var feil. Snarere tvert om da dere har spurt flere ganger om prisen er korrekt, og Tesla har bekreftet. Spesielt siden dere har kjøpt en utgående modell, så kan man forvente store rabatter.
#9
Hvis du har den laveste prisen bekreftet skriftlig så ville jeg aldri gitt meg. Og om det er selger eller delivery er ett fett for din del. Du forholder deg til Tesla som organisasjon.

Edit: skriftlig som at Tesla har bekreftet at prisen oppgitt i final invoice er korrekt. Kun Final invoice med feil sum teller ikke, da de tar forbehold om skrivefeil.
#10
Tesla / Sv: Adaptive Cruise Control
lørdag 16. september 2017, klokken 23:17
ACC er kun tilgjengelig med AP dessverre.
#11
Zoe / Sv: Zaptec portable: 10A eller 16A versjon?
fredag 15. september 2017, klokken 22:40
Takk for svar. Det er med andre ord ikke mulig å skru ned 16A utgaven til 10A?
#12
Zoe / Zaptec portable: 10A eller 16A versjon?
torsdag 14. september 2017, klokken 18:00
Skal kjøpe en Zaptec portable, og satt og så i datablader idag at den fins i 10A utgave med Schuko og 16A utgave med CEE plugg. Det ser ikke ut som det er mulig å justere ned 16A versjonen til 10A f.eks.

Hadde i utgangspunktet bestemt meg for 16A versjonen, da jeg kan bruke denne hjemme på en egen kurs med 3-fas jordkabel på 2.5kvm2. Men har nå blitt litt i tvil. Er det ikke større sannsynlighet å finne en 10A kurs når man er ute på tur/besøker venner osv enn å finne en 16A kurs? Og samtidig bør man vel ikke belaste 2.5kvm kabel med 16A over lang tid?

Trenger innspill og råd!
#13
Zoe / Svart midtarmlen
mandag 04. september 2017, klokken 18:25
Er dette mulig å skaffe for Renault Zoe 2017 - forhandler har kun tilgjengelig i de gamle interiørfargene, og det blir helkrasj
#14
Zoe / Sv: Aktivering av My ZE service
lørdag 26. august 2017, klokken 20:17
Alle versjoner har app, Life har ZEConnect (1 veis) mens Intens har ZEInteractive (2 veis).

Sjekk om du bruker tall eller bokstav for 0 og O
#15
Hyundai Ioniq / Sv: Prøvekjørt 370 km i dag
tirsdag 22. august 2017, klokken 23:22
Går rykter om at nye Renault Zoe kan godkjennes med 750kg hengervekt. Se Renault Zoe forumet her inne...
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA