Denne funksjonen var der i fjor vinter også men rimelig sikker på at den er blitt mye mer aktiv nå i vinter. Frekvensen må være høyere og innbiller meg også at den trykker litt hardere.
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: TeslaK på mandag 09. januar 2017, klokken 21:33Sitat fra: Tesla91 på mandag 09. januar 2017, klokken 21:10
Tesla K: Det selges littegrann Tesla i USA, Tyskland og Nederland, samt en del i Norge. Det selges generelt få elbiler på verdensbasis. Mest i Kina, der kjøpes primært lokale merker. I Europa er BMW, Mercedes, Nissan, Opel mv sterke konkurrenter hvis elbil etterhvert blir vanlig i Europa. Tesla vil slite da.
Tiden vil vise..Husk at Tesla er mer enn biler.
Sitat fra: Elraptus på tirsdag 13. desember 2016, klokken 17:21Rex Tillerson er ingen dum mann. Er nok også ekstremt mye mer egnet som president enn Trump.
Tillerson i 2009 med samme standpunkt som Elon vs Carbon Tax
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på torsdag 01. desember 2016, klokken 10:39Enig. Det som er med den tredje verden er at det er også store problemer med å få distribuert drivstoff. Elbiler kan man lade med solceller, og være helt selvforsynt. Dette er en ekstrem fordel i land der det finnes lite infrastruktur.
Sitat fra: kaiat på torsdag 01. desember 2016, klokken 13:03
Renault/Nissan-sjef Carlos Ghosn har vel snakket om å bygge elbiler som skal koste under 10.000 euro, blant annet for det kinesiske markedet. Da skjer nok ting fort. Akkurat Renault/Nissan-alliansen har også hatt stor suksess med lavprismerket Dacia hvor det brukes velprøvd Nissan- og Renault-teknikk.
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på torsdag 01. desember 2016, klokken 10:39Enig. Det som er med den tredje verden er at det er også store problemer med å få distribuert drivstoff. Elbiler kan man lade med solceller, og være helt selvforsynt. Dette er en ekstrem fordel i land der det finnes lite infrastruktur.
Sitat fra: kaiat på torsdag 01. desember 2016, klokken 13:03
Renault/Nissan-sjef Carlos Ghosn har vel snakket om å bygge elbiler som skal koste under 10.000 euro, blant annet for det kinesiske markedet. Da skjer nok ting fort. Akkurat Renault/Nissan-alliansen har også hatt stor suksess med lavprismerket Dacia hvor det brukes velprøvd Nissan- og Renault-teknikk.
Sitat fra: RuneW på onsdag 30. november 2016, klokken 10:50
Denne artikkelen har jo noen måneder på baken...
Men bortsett fra det: Selv som så har jeg ingen tro på dette. Jeg er redd det kommer til å bli produsert eksosbilder til bruk i U-land lenge.
Sitat fra: Saberhagen på mandag 28. november 2016, klokken 13:46Sitat fra: Sjøhyene på mandag 28. november 2016, klokken 13:10
Hadde jeg vært deg så hadde jeg bare droppet å fokusert sånn på verdifall. Gjevnt over er det jo alltid sånn at høyere nypris gir høyere verdifall. Hvis verdifall er viktig burde helt klart beholdt P85, da den garantert kommer til å ha lavere verdifall enn en ny eller nesten ny S70D framover.
Om et par år kommer AP3 uansett, og da kommer AP2 til å bli glemt, på samme måte som med AP1 nå.
Kom kanskje litt dårlig ut i første posten. Det er ikke kun verdifallet jeg tenker på ved AP1, men tenker samtidig på "nye" funksjoner som kanskje biler med AP1 ikke vil få..
Sitat fra: LASOL på fredag 25. november 2016, klokken 13:12
Da var det på'n igjen med bremsesvikt.. I dag tidlig var det ikke glatt på veien men bilen hadde stått parkert ute slik at det var kaldt og fuktighet i bremser. Jeg skulle ned en bakke som ender i et kryss og en skråning. Resultatet ble at jeg uten bremser i lav fart havnet delvis nede i skråningen på andre siden av veien. Bremsene tok ikke i det hele tatt før jeg hadde kommet 2-3 meter ned i skråningen. Det var ikke glatt på bakken der jeg begynte å bremse.. Skal på service mandag og skal igjen høre om det er noen å gjøre med dette problemet. Har kjørt bil i 30 år og hatt mange forskjellige biler uten tilsvarende problemer. Må innrømme at jeg hadde glemt at Tesla'n min (oktober 2015) er lunefull mht bremseeffekt ved kalde/våte bremser. Men firehjuldriften funket ihvertfall. Det var bare å rygge opp..
Sitat fra: Teslanewbie på torsdag 17. november 2016, klokken 23:26Astrologi og spåkoner er det jeg tenker når jeg leser den bloggen der. At han får så mye spalteplass er uforståelig for meg.
Ser ikke lovende ut mtp prisreduksjon
Dollaren på vei mot 11 kroner
En av grunnene til at dollaren kan komme til å stige så høyt som helt opp mot 10,00-11,00 mot norske kroner i løpet av 2017 er at rentene i hhv USA og Norge er ventet å gå motsatt vei.
http://aksjeanalyser.blogg.no/1479408380_dollaren_p_vei_mot_11.html
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på torsdag 10. november 2016, klokken 09:15Helt enig i dette.
Aksjekursen er alltid satt utifra forventingene om fremtiden. Det er null problem for et selskap som tjener masse penger å være priset nær null, om forventingen er at dette ikke vil fortsette.
Når man vet dette så er det åpenbart at om fremtidsutsiktene til Tesla endrer seg, så vil også aksjekursen endre seg. (Så fremt markedet opptrer rasjonelt.)