6 dager forsinket hos meg og. Opprinnelig 22/4 klokka 10:00. Ny tid 28/4 klokka 16:00.
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: mortegun på onsdag 21. januar 2015, klokken 16:04
Kanskje gammelt nytt, men fant nettopp et bilde fra hawthorne på nettet som viser at superladerene i Lier er blandt de mest brukte i verden.
Sitat fra: Øyvind.h på fredag 16. januar 2015, klokken 13:12Sitat fra: Persn på fredag 16. januar 2015, klokken 13:06Kostet rundt 4500,- uten at jeg husker nøyaktig pris (kan være alt fra 4200-5200,- ca). En lang periode var det vanskelig/umulig å få kjøpt ekstra UMC, fordi det var så elendig kvalitet på dem at de ikke ville gi fra seg flere enn nødvendig. Klarte å få igjennom et kjøp allikevelSitat fra: Øyvind.h på fredag 16. januar 2015, klokken 11:48Sitat fra: rmr på fredag 16. januar 2015, klokken 11:10- Gummimatter
Hva kjøper folk før bilen kommer?
- Proclip mobilholder
- Takstativ
- 3M film til å legge på taket der stativføttene står
- Digitalt parkeringsur som legges frem på dashen ved behov
- Bombrikke (ikke kjøp egentlig, depositum)
- Skikkelig jekk
- Ekstra UMC
That``s about it.
Kan man kjøpe ekstra UMC hos forhandler? Venter bil sent i mars, og har vurdert å "fastmontere" en UMC hjemme og i tillegg ha en liggende i bilen. Noen som har kjøpt dette av norsk forhandler, og hva måtte du evt gi for den?
Nå tror jeg UMC``ene skal være forbedret (rev C eller noe sånt), og jeg har pt to feilfrie UMC med ladeluke-åpner Den ene er fast montert hjemme i industristikk. Den andre ligger fast i bilen. Skal jeg på langtur tar jeg med begge. Når jeg en dag selger bilen beholder jeg naturligvis den ene.
Sitat fra: Øyvind.h på fredag 16. januar 2015, klokken 11:48Sitat fra: rmr på fredag 16. januar 2015, klokken 11:10- Gummimatter
Hva kjøper folk før bilen kommer?
- Proclip mobilholder
- Takstativ
- 3M film til å legge på taket der stativføttene står
- Digitalt parkeringsur som legges frem på dashen ved behov
- Bombrikke (ikke kjøp egentlig, depositum)
- Skikkelig jekk
- Ekstra UMC
That``s about it.
Sitat fra: Haknys på onsdag 17. september 2014, klokken 13:55
Har holdt på med lyd på høyt nivå i mange år, og har vel muligens norges mest komplekse kinosystem etter mange år med "galskap". Mine stalltips:
1. Ikke legg vekt på logo på stereoanlegg til biler. Tesla lager det åpenbart ikke selv, men de er det mange andre som ikke gjør heller. Den eneste tryggheten du får med en fin logo er at de neppe hadde turt å sette den der om lyden var direkte dårlig.
2. Lyd er subjektivt. Det som er fantastisk for noen er middels for andre. For 17 000kr kan man kjøpe bilstereo som har mye bedre lyd enn Tesla sin pakke, men det er ikke slik bilprodusenter priser tillegg. Når bilprodusentene tar slike priser er det ofte snakk om pappelementer med små magneter, mindre A/B forsterkere og en liten 6,5-8" bass som henger nærmest i friluft. Det er snakk om hundrelapper i innkjøp. Men det blir selvfølgelig kalibrert til å låte greit innenfor de rammene de har.
3. Dolby merket er verdt omtrent merket det kommer med. Det er bare et filter (i denne sammenheng). De fleste skrur det av, men på enkelte systemer kan det brukes effektivt får å maskere andre problemer eller får å få mer lyd ut av unødvendige mange høyttalere. Tesla har også gått for kvantitet fremfor kvalitet. Det forstår jeg - mange høyttaler, fancy logo og "masse watt" selger (men det svir i et audiofilt hjerte). Mange elementer skaper en hel REKKE med problemer. Less is more. Jeg registrerer at flere Tesla eiere velger å skru dolby av.
4. Ingen kvalitetskrav til ultra, superduper eller sinnsyk lyd. Kun markedsføring.
Det som overrasker meg positivt i Tesla er dynamikken man får. Støygulvet (ved lav fart) er så lavt at man får mye mer ro rundt musikken. Således blir lyden bedre enn mitt H/K anlegg (BMW), selv om de koster det samme. Jeg kan akseptere og forstå at Tesla ikke kan ta seg råd til kostbare elementer, men med eget OS kunne de lagt til mer funksjonalitet rundt for eks. EQ og streaming slik at man kan bedre utnytte det man har.
Kort sagt tror jeg mange vil bli fornøyd med det orginale anlegget, og mange vil blir fornøyd med "ultra" (spesielt om man spiller litt høyere/ønsker mer fundament i musikken), men de som kommer fra litt mer kostbare høyttalere satt opp skikkelig og tror de får det samme vil bli skuffet. Flere i USA som har begynt å modifisere anlegget på Model S, men som følge av at "alt" er integrert og styrt fra en enhet, tilsynelatende uten linjeutganger, er det litt mer utfordrende å bygge om. Det er jo også greit å vite hva man driver med når man begynner å koble seg på det elektriske systemet til en avansert elbil.
Enda kortere sagt - be om en demo.
Sitat fra: Twowheels på torsdag 21. august 2014, klokken 13:27
Gratulerer med bil. Jeg angrer litt på at jeg tok med dobbeltlader. Tror det blir hjemmelading og Supercharger.
Håper det går an å fjerne dobbeltladeren. Vil ikke drasse rundt på 15 kg (som Tesla sa den veide)
Sitat fra: Gigarogoe på torsdag 31. juli 2014, klokken 13:45Pris??
Har en DENSION NISSANDAB+U til salgs.
( DENSION DAB/DAB+ MOTTAKER - Spesialtilpasset Nissan m/USB )