Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Morteng

#1
Tidlige elbiler: Reva / Sv: Vinterelbilen!
onsdag 04. februar 2009, klokken 14:25
Sitat fra: ilmarw på tirsdag 03. februar 2009, klokken 18:17
På bakgrunn av det dere sier her så kan det virke som om Reva'en sitter bedre limt til underlaget enn Buddy. Min erfaring er at det ikke skal mye til før jeg begynner å spinne med Buddyen, men det er kanskje fordi de fleste Buddy'er har helårsdekk. Har du egne vinterdekk på Reva'en?

ilmar

Ja, jeg har vinterdekk på Reva'en. Det er klart det har litt å si at Buddyen har helårsdekk. Likevel er nok Reva'en en god del bedre på vinterføre, og den føles mye tryggere.

Jeg har kjørt Buddy i Tromsø i over to år, og to og en halv vinter. Den har fungert kjempebra, har hatt minimalt med problemer i bakker, men man blir jo tvunget til å kjøre veldig sakte ofte og man føler seg ikke alltid like trygg. Men finner man teknikken med pedalen, så funker den kjempefint!

Men jeg tror vi kan fastslå at Reva er veldig bra på vinterføre! :)
#2
Tidlige elbiler: Reva / Sv: Vinterelbilen!
tirsdag 03. februar 2009, klokken 09:15
Egentlig begge deler. Mindre sladding og bedre vektfordeling. I svinger kan jeg kjøre fortere uten å være redd for at den skal slippe. I bratte nedover bakker sitter den også bedre slik at jeg ikke behøver være redd for at den skal slippe og begynne å "skli".

Var det ok svar på det du lurte på?
#3
Tidlige elbiler: Reva / Sv: Vinterelbilen!
mandag 02. februar 2009, klokken 12:33
Jeg har nå kjørt Reva i 2 mnd i Tromsø, byen med bakker overalt. Jeg har jo ikke kjørt den på sommeren ennå, så kan ikke si at den er like bra på vinter som på sommer, men den er hvertfall meget meget bra på vinterføre! Kommer meg helt fint opp de bratteste bakkene og sitter veldig godt på veien. Det er en helt annen trygghet enn f.eks Buddy, som jeg har kjørt 3 vintrer i Tromsø.
#4
Er du interessert Ilmar? Skal du flytte til Tromsø?
#5
Det er vel nå en av Tromsøs 6 (og snart 9 eller 10) elbiler etter det jeg vet :)
#6
http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=16144534&sid=xz4caboL7bU535635&pos=null&tot=null

Har kjørt denne i Tromsø i 2 1/2 år og den har fungert strålende!
#7
Tidlige: Buddy / Kewet / Sv: Trekk til Buddy CityJet v6
fredag 21. september 2007, klokken 12:48
Har altså en Kewet Buddy 2006 modell, hvis det skulle ha betydning for svarene deres...

Tusen takk for tips uansett. Skal prøve meg fram.
#8
Tidlige: Buddy / Kewet / Sv: Trekk til Buddy CityJet v6
tirsdag 18. september 2007, klokken 17:16
Jeg bor i Tromsø og her er jo vinteren rimelig lang, og det blir ofte rimelig kaldt her.  ;)
Jeg kan ikke kjøpe meg en sånn "hall" og ikke bygge noen form for garasje, så jeg leter altså etter et trekk. Noen som har noen forslag, evt hvor jeg kan finne noe sånt..?

takk :)
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA