Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - CFM

#1
Model S / Sv: Prisreduksjon
mandag 17. april 2017, klokken 20:46
Sitat fra: jkirkebo på mandag 17. april 2017, klokken 18:27
Bra at de nå har inkludert denne, det hjelper alle som vil lade med 32A 230V 3-fase hjemme.
Lurer på om vi uten kan få oppgradert til en litt mer hyggelig penge nå...Kan nok være verdt 4-5000,- for meg.

Kan man lade med 32A 230V 3-fas? Må det ikke være 400V for å kjøre rød plugg og 3-faser til bilen? (og maks 16A) Eller snakker vi Tesla Wall Connector e.l.?
#2
Model S / Sv: 74 kmt på rødt lys
tirsdag 04. april 2017, klokken 21:03
Samme har hendt meg flere ganger i min gamle 2013 model s. Måtte slette nettleserhistorikk og navigeringshistorikk. Og etter at jeg i tillegg satte bilen i en strømsparemodus slik at den skrur seg helt av om natten (med unntak av gsm) så har den vært helt fin.

Kanskje det er noen her som husker nøyaktig hva denne innstillingen heter. Det var ikke range mode.
#3
Model S / Sv: Forsikring Tesla
mandag 20. februar 2017, klokken 23:25
Det er ofte en topp/full/pluss-variant med maskinskadeforsikring eller andre tilleggs egenskaper. Med Teslas garanti på motor og batteri, hva dekker disse utvidede variantene? Er det noen som har undersøkt eller kan uttale seg om sitt forsikringsselskap?
#4
Model S / Sv: Hvordan virker kartet som viser trafikkflyten?
søndag 22. januar 2017, klokken 14:41
Trafikkdataene har en god stund vært basert på waze data. Påstår ikke at det fortsatt kunn benyttes data fra telefoner med waze på men etter min erfaring stemmer dataene med hvor waze er mye og lite brukt.

Selv om Google eier waze ser jeg ikke at det smeltes sammen med Google. Virker mer som de holdes adskilt men Google benytter seg av dataene. Teorien styrkes av nyheter om gps-beacons for tunneller som kalles "waze-beacons" og ikke "Google Maps Beacons".
http://venturebeat.com/2016/09/21/waze-beacons-tunnels/
#5
Model S / Sv: Ladekabel løses ikke ut
onsdag 11. januar 2017, klokken 22:56
Jeg har også hatt litt trøblete kontakt i noen måneder. Kanskje så mye som et halvt år. Problemet inntreffer bare når jeg vil dra ut kabelen samtidig som bilen "våkner". Kanskje 50% av gangene. Jeg har vendt meg til å trekke førerdøra på gløtt på vei bort til ladeporten og da får jeg ikke samme problem.
#6
Sitat fra: Tuxedo på lørdag 07. januar 2017, klokken 18:03
Sitat fra: CFM på onsdag 04. januar 2017, klokken 15:07
Jeg fikk bilen tilbake etter service med noen liknende merker. Metallglidelås tror jeg >:( Hadde litt skinnpolish på det neste gang jeg stelte setene. Halvannet år senere må jeg lete veldig for å finne igjen hvor det var. 8)
Fikk også bilen tilbake fra service før jul med to stygge sår på rattet.  Det ene er på baksiden, akkurat der tuppen på venstre pekefinger ligger når man holder rattet ti på to, så veldig irriterende.  Siden jeg ikke kan bevise at det var Tesla som forårsaket skadene, så gidder jeg ikke prøve noe den veien.  Noen som har erfaring med noen gode reparasjonsmidler for skinn?

Jeg har Swissvax Leather Care Kit Forte. Kjøpt med rabatten til tocn.no.

Om man sier i fra på en hyggelig måte kan det komme fremtidige kunder til gode. Kanskje Tesla velger plastglidelås i kjeledressen neste gang ;)
#7
Model S / Sv: Min 75D har sluttet å regenerere
fredag 06. januar 2017, klokken 18:07
Sitat fra: jlan på fredag 06. januar 2017, klokken 09:04
Industrimotorer som står koblet til et stivt nett kan levere strøm tilbake til nettet. Hvis ikke nettet tåler det så brukes bremsemotstander. http://digital.ni.com/public.nsf/allkb/E768FE6E5663940A86256C46007DB743

Skjønner :) Bra lenke!

Så hvis jeg står i en bratt bakke å vugger med wattpedalen og ser forbruket bobler litt over 20 kW så blir det ganske raskt varmt - ett eller annet sted?
#8
Model S / Sv: Min 75D har sluttet å regenerere
torsdag 05. januar 2017, klokken 19:24
Litt áv trådstarters topic nå men, likevel:

En induksjonsmotor trenger vel ikke å generere strøm for å bremse slik en DC-motor ville gjort. Kontrolleren kan jo rotere magnetfeltet forover eller bakover uavhengig av om rotoren går forover, bakover eller står stille. Selvsagt ønsker vi å ta vare på bevegelsesenergien om vi kan. Men er problemstillingen å få bilen til å oppføre seg likt uansett hvilken temperatur batteriet har så er vel det mulig uten å generere strøm. Eksempelvis industriroboter bruker strøm både når de starter og avslutter en bevegelse brått. De har ikke noe batteri eller radiator for å bremse en bevegelse uten å komme nevneverdig på kant med Newton sine låver.

Ett annet eksempel: Når min Tesla var ny hadde den ikke bakkestartshold på samme måte som nå. Med creep på så ville den fortsatt trille litt bakover hvis bakken var bratt nok. Så selv om bilen triller sakte bakover så kunne jeg bruke strøm på å redusere hastigheten bakover og akselerere fremover. Den produserte ikke noe strøm på en kvisete bakkestart  ;)
#9
Sitat fra: Megleren på tirsdag 03. januar 2017, klokken 16:49


Noen som har opplevd dette og evt tatt det opp med Tesla? Merkene er både nederst på rattet og øverst.

Jeg fikk bilen tilbake etter service med noen liknende merker. Metallglidelås tror jeg >:( Hadde litt skinnpolish på det neste gang jeg stelte setene. Halvannet år senere må jeg lete veldig for å finne igjen hvor det var. 8)
#10
Model S / Sv: Teknisk: AP hw 2.0 / Full Self-Driving Capability
tirsdag 27. desember 2016, klokken 21:49
Sitat fra: Kim Kim på tirsdag 27. desember 2016, klokken 18:52
Tror dere funksjonene man får på "Oppgradert Autopilot" vil fungere bedre om man kjøper "Evne til å kjøre helt på egenhånd" oppgraderingen?

::) Jeg håper i alle fall at de som forhåndsbetaler 25.000 får være med på reisen mot level 5, release for release. Hvis ikke synes jeg det er litt freidig å begynne å selge det allerede nå.
#11
Model S / Sv: * DIY-request: Oppgradere WiFi-dekning *
tirsdag 27. desember 2016, klokken 18:45
Årsaken til dekningsforskjellen på Tesla og mobiltelefon kan like godt skyldes wifi-kortet. Jeg tror min bil fra 2013 bare støtter 2.4Ghz, Wireless-G. (noen som kan bekrefte/avkrefte på nyere biler?) Det skulle gi brukbar rekkevidde men det kan være 50 naboer som støyer. Mobilen min kobler til på 5Ghz Wireless-N. Selv naboens 5Ghz rekker ikke frem til min garasje så der er det helt ledig på snakkebåndet.

Bedre antenne eller forsterket signal gir ikke nødvendig vis bilen evne til å skille ut støy. I alle fall ikke godt nok til å få like god dekning som enheter med flere bånd og bokstaver å velge mellom. Men er du heldig er det dråpen som gjør at den bestemmer seg for å være på eller av.
#12
Model S / Sv: Beste vindusviskere
mandag 26. desember 2016, klokken 22:24
@Elon - Jeg vil ha sånne ::)
#13
Model S / Sv: Peters videoer.
onsdag 14. desember 2016, klokken 22:37
+1 8)
Den step-by-step videoen skal jeg se! :)
#14
Model S / Sv: Tesla Pris på batteripakker vs konkurrentene
onsdag 14. desember 2016, klokken 17:23
Sitat fra: OlaM på onsdag 14. desember 2016, klokken 11:10
Da kan de med mest penger loppes mest.

;D

Tror OlaM treffer spikern på hodet her. Prisene reflekterer nok ikke batteriers netto eller brutto kost i det hele tatt men snarere betalingsviljen. Roadster-kunder har nok sponset oss litt, og de som klarer å kjøpe de dyreste bilene sponser 60wkh kundene (og model 3, kanskje). Blir et mye større salgsvolum på den måten.
#15
Model S / Sv: Kjøp av brukt Model S på tesla.com
mandag 05. desember 2016, klokken 22:31
Tja, NOK 453k for en S85 fra 2013 med 55k km. Det kvalifiserer vel til hyggelig. I alle fall som tilbakekjøpspris fra Tesla. Eller hva synes folk?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA