Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Elbilist79

#1
Lading av Tesla / Sv: Kun 404 km Max lading normalt?
søndag 05. april 2015, klokken 23:42
Sitat fra: Havebigfun på fredag 03. april 2015, klokken 08:28
Ellers er rekkevidden definert av SW slik muffinman erfarte da han mistet 20 km over natten.
Men det forklarer ikkje kvifor 1-2 år gamle biler har 370 km på maks lading og nye biler har 404 km på maks lading (går ut ifrå at dei har cirka samme software versjon, og dermed samme metode for utrekning av antall km).

Sitat fra: GeirHM på søndag 05. april 2015, klokken 16:18
Jeg forstår ikke helt hvorfor dere snakker om antall km som står oppgitt ved fullading. Er det ikke slik at antall km vil variere med kjøremønsteret historisk på bilen? Slik at du på ulikt brukte biler vil få ulike tallstørrelser her?
Folk her på forumet har tidligare slått fast at antall km som vises på typical ikkje har noko med historisk kjøremønster på bilen trur eg. Det er utrekna utifrå kapasitet på batteriet delt på eit bestemt tall for wh/km.
#2
Lading av Tesla / Sv: Kun 404 km Max lading normalt?
torsdag 02. april 2015, klokken 23:01
Sitat fra: Muffinman på torsdag 02. april 2015, klokken 22:53
Min hadde 394 det første året, omtrent helt stabilt. Så forsvant 20tkm med en softwareoppdatering. Med andre ord, 374 nå. Og det holder seg også stabilt.

Har nye S85D større batteri få, sidan dei får 404 km?
#3
Lading av Tesla / Sv: Kun 404 km Max lading normalt?
torsdag 02. april 2015, klokken 22:42
Ser at mange med biler som er eit år gammel får rundt 390 km på 100% lading. Dvs ca 15 km mindre. Betyr det at batteriet tapet seg cirka 3% i kapasitet på eit år?
#4
Model S / Sv: Firmware 6.2
tirsdag 31. mars 2015, klokken 09:18
Sitat fra: hookmaker på tirsdag 31. mars 2015, klokken 00:25
Drop a pin er lenge ventet - nesten den beste endringen! 8)

Men det er fortsatt ikke mulig å velge alternative ruter og/eller mellomstopp i navigasjonen slik en kan på for eksempel google maps. Den er mer etterlengtet for min del...
#5
Trenger den egentleg neste torsdag, men det ser litt dårlig ut for det. Kanskje dei klarer å sette ein ny rekord på kort installasjonstid her. :D
#6
Lading av Tesla / Sv: Hotel med lading utenfor Bergen?
mandag 13. oktober 2014, klokken 22:21
16.oktober skal BKK sette opp 22kw lader på Oppedal ferjekai, så då kan du sannsynlegvis lade opp det du treng på 2-3 timar der.

http://www.elbil.no/nyheter/ladestasjoner/3385-na-kommer-bkk-med-universelle-hurtigladere
#7
Lading av Tesla / Hvor godt tåler ladeporten vann/regnvær?
fredag 10. oktober 2014, klokken 01:01
Lurer bare på hvor mye regn/fukt ladeporten tåler?

Regner med det går bra å lade i regnvær selv om det vil komme vann som renner inn med ladepluggen? Ladeluken er vel uansett ikke tett, så det vil alltid komme litt vann/fukt inn i ladeporten ved tungt regnvær.
#8
Model S / Fått liten skade i skinnsete, hvordan fikse det?
tirsdag 07. oktober 2014, klokken 13:01
Har fått et lite hakk/hull i skinnsetet (2 mm stort), og tenker at det er lurt å gjøre noe med det før det utvider seg. Noen tips?

Skinnsetene virker forøvrig til å være av svak kvalitet og styrke. Og innsiden ser egentlig ut som kunstskinn..?
#9
Rogaland elbilforening / Mulig å få tak i ladenøkkel i Stavanger?
tirsdag 07. oktober 2014, klokken 08:06
Hei.

Jeg har nettopp flyttet til Stavanger, og har mista min ladenøkkel. Er det noen plass i Stavanger jeg kan få en ny nøkkel?
(Er medlem i elbilforeningen)
#10
Model S / Sv: Oppgradere lys i bagasjerommene
torsdag 02. oktober 2014, klokken 08:07
Vil gjerne kjøpe komplett sett. Hva blir prisen?
#11
Sitat fra: fhovlan på torsdag 17. juli 2014, klokken 11:46
Sitat fra: Elbilist79 på torsdag 17. juli 2014, klokken 00:27
Sitat fra: fhovlan på onsdag 16. juli 2014, klokken 10:51
Lyden er vanskeleg å høyre i hastighet over 60. Veldig lett å høyre når du køyrer i 10 km/t og brått slepp pådrag/regenerering - Merkbart når du bevisst prøver å sleppe opp, gje gass, sleppe opp gje gass...

Det virkar som du beskriv ein konstant lyd i 100 km/t - det er noko anna enn det eg beskriv!

Neida, eg meinte den klunkelyden ved skifte frå akselerasjon til regenering. Med meg høyres den godt opp til iallefall 60 km/t, men eg kan høyre den i 100 km/t også om eg høyrer godt etter. Dette var ifølge Tesla Bergen ikkje noko som skulle gjerast noko med.

"Dette var i følge Tesla Bergen ikkje noko som skulle gjerast med" - Aksepterer du at ein bil til  700k har  klunkelyd/klakkelyd?   
PS! Lyden er der nok heile tida, men blir svekka pga. støy i større hastighet

Enig med deg, og eg venter for tida på tilbakemelding ifrå Tesla etter at dei for andre gang sendte lydopptak til fabrikken. Men det eg er overraska over er at det virkar til å vere litt tilfeldig med kven dei bytter driveunit, til tross for like feil/symptomer.

Klunkelyden er der sjølvsagt heile tida ja, og sidan ein høyrer den i stadig høgare hastigheit vert nok lyden berre høgare etterkvart.
#12
Sitat fra: fhovlan på onsdag 16. juli 2014, klokken 10:51
Lyden er vanskeleg å høyre i hastighet over 60. Veldig lett å høyre når du køyrer i 10 km/t og brått slepp pådrag/regenerering - Merkbart når du bevisst prøver å sleppe opp, gje gass, sleppe opp gje gass...

Det virkar som du beskriv ein konstant lyd i 100 km/t - det er noko anna enn det eg beskriv!

Neida, eg meinte den klunkelyden ved skifte frå akselerasjon til regenering. Med meg høyres den godt opp til iallefall 60 km/t, men eg kan høyre den i 100 km/t også om eg høyrer godt etter. Dette var ifølge Tesla Bergen ikkje noko som skulle gjerast noko med.
#13
Sitat fra: fhovlan på onsdag 16. juli 2014, klokken 09:56
Bilen min fekk denne omtalte klunkelyden (som om det var slark i ein foring), rundt 5000 km. Tesla Bergen har sett på bilen og konkludert med at drive-unit må skiftast. Det er 1 mnd. leveringstid på deler. Iflg. Tesla er det ikkje nokon fare med å bruke bilen fram til ein får skifta unit. Tekniker tok bilde av drive-unit, det var tydeleg lekkasje av olje (svetting) rundt delen.

Hvor godt høres klunke-lyden med deg? Tesla Bergen har gitt meg tilbakemelding om at det det er innanfor aksepterte grenser og ingenting gjøres. Med meg er det klunkelyd som høres godt i opptil 60-70 km/t (hører lyden i 100 km/t om en lytter godt etter) dersom en skrur av musikken.
#14
Model S / Sv: Tesla Model S Firmware ønskeliste SAMLET
fredag 11. juli 2014, klokken 01:01
Har noen levert denne listen i excel-arket til Tesla nå?
Hvilke tilbakemeldinger har dere fått eventuelt, er Tesla interessert i å ta dette videre?
#15
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Molde
torsdag 10. juli 2014, klokken 10:26
Har lasta ned Gocharge-appen og der har ein 3 ulike valg for 22 kw AC på ladaren i Molde:
- 22 kW AC - Kr 80 pr ladning (ML1 = multilader 1?)
- 22 kW AC - Kr 20 pr påbegynte time (ML2 = multilader 2?)
- 22 kW AC - Kr 20 pr påbegynte time (ML2 = mulitlader 2?)

Stemmer det at ein kan velge sjølv mellom 80 eller 20 kr pr time for 22 kW ladning?
Og kan det eventuelt stemme at ML1 er kontakta på hovedstasjonen og ML2 er dei to kontaktene på den mindre stolpen ved siden av?

Er forøvrig samme på hurtigladeren i Volda.
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA