Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - 993PB

#1
Model S / Ranger Service - Bortkastede penger?
lørdag 23. november 2013, klokken 05:58
Jeg valgte Ranger Service pakken da det virket fristende å slippe å reise til Alnabru for å få tatt service og eventuelle utbedringer. I ettertid viser det seg at dette var penger rett ut av vinduet. Jeg har hatt noen små og noen større feil på bilen, men å dra nytte av Rangeravtalen er helt umulig.

Første gangen jeg hadde bilen inne for å blant annet utbedre vannlekkasje i taket, fikk jeg beskjed om at hvis de skulle ta det raskt, måtte jeg levere bilen selv. De hadde ikke kapasitet til at Ranger skulle hente bilen med en gang, og at de ikke viste hvor lang tid det ville ta. I mine øyne er vannlekkasje ganske prekært, så leverte bilen selv på alnabru. (fikk dog en Hyundai lånebil).

I slutten av oktober skiftet jeg til vinterdekk må som de fleste andre kallibrere vinterdekkene. Tok kontakt med Tesla 28, oktober og lurte på om de kunne sende en ranger service mann for å kalibrere dekkene, samt utbedre noen andre mindre feil som de ikke retter første gang jeg var inne. Har tross alt betalt 5000 for ranger servicen, så må jo bruke den, selv om det er mindre ting også. Får tilbakemelding om at ranger er veldig opptatt og at dette ikke var prioritert feil (jeg er enig i det), så kan ta opp mot 2 uker. Greit nok. Etter to uker purrer jeg på nytt, og får svar (12.11) om at de flytter til skøyen, så da skal de komme da jeg er rett i området. Ikke hørt noe siden og forventer vel ikke å høre de heller.

Er det andre som har noen erfaring med rangerbesøk og synes dere jeg forventer for mye av Tesla her?
#2
Model S / Sv: Ladeadapter (Rødt og blått)
lørdag 05. oktober 2013, klokken 08:41
Sitat fra: OleJA på lørdag 05. oktober 2013, klokken 08:20
Sitat fra: 993PB på lørdag 05. oktober 2013, klokken 08:14
Har 25a 3-fase 230v hjemme (blå kontakt med 4 "pins"). Noen som vet/har forslag til hvordan jeg bør lade og hva jeg skal eventuelt be elektrikeren gjøre?
Sett en 32A enfas kontakt på den samme kabelen, skru ned lading på bilen til <= 25A. Du trenger ikke noen ekstra sikringsskap i garasjen.
Jeg har tilsvarende løsning, men med 3-fase 32A kurs, og 1 og 3 fase kontakt koblet direkte på denne.

Takk OleJa.
Når du skriver at jeg sette en 32 enfas på kabelen. Tenker du at jeg skal ha en ekstra kabel mellom kontakten på veggen og kabelen fra Tesla?
#3
Model S / Sv: Ladeadapter (Rødt og blått)
lørdag 05. oktober 2013, klokken 08:14
Har 25a 3-fase 230v hjemme (blå kontakt med 4 "pins"). Noen som vet/har forslag til hvordan jeg bør lade og hva jeg skal eventuelt be elektrikeren gjøre?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA