Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - tjn

#1
Jeg er positiv til alt som skjer på denne fronten og spesielt hvis det skjer nord om Trondheim! :P
#2
Se der ja, det er jo noen som har bestilt da. Håper flere henger seg på slik at vi får dratt denne delen av landet med på morroa :) Trengs absolutt flere lademuligheter nordover.

Sett at jeg ikke kjøper ny, men kanskje en brukt tesla. Hvordan blir det med ranger service da? Gjelder ikke disse avtalene kun for nye bilder, eller kan man får kjøpt en avtale på en brukt bil? Ser at hvis ranger skal komme til meg, så blir det rundt 15-17000 kun i kjørekostnad pluss den årlige servicen på 6000. Det blir veldig dyrt!

Får håpe det kommer et verksted litt lengre nord en trondheim :)
#3
Så det var en som tok initiativ til en tråd om nord-trøndere som har bestilt eller skal bestille, så tenkte at jeg ikke kunne starte en for oss i Nord-Norge! :)

Jeg bor selv i Nord-Norge og har siklet litt på denne bilen en stund, men har ikke bestilt (ennå). Problemet er jo som vi alle vet at det er lite utbygd mtp. lading nord for Trondheim. En annen ting er tilgang på verksted om noe mot formoding skulle skje. Er ranger det eneste alternativet hvis man ikke setter seg i bilen å humper ned til Trondheim? Jeg for min del bor lang nord og det siste alternativet blir egentlig utelukket for min del.

Hvis det er noen ander som har bestilt bil eller vurdere å bestille bil og samtidig bor i nord, så lurer jeg på hva dere tenker rundt dette med lading og verkstedbesøk? Er jo så greit med vanlige biler, disse leverer du jo bare på nærmeste verksted om noe viser seg å være galt, men det blir ikke like enkelt med Tesla. Kom gjerne med synspunkter dere har og hvordan dere evt. ser for dere å løse problemstillingen med å bo langt fra teslas verksted og lite tilgang på hurtiglading.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA