Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - mgarm

#1
Model S / Sv: Montere barnesete uten ISOFIX
onsdag 11. mai 2016, klokken 22:46
Takk for bra svar!
Gutten som skal oppi setet er 16 mnd. og vekt/lengde er litt ukjent. Men jeg ser at barnet fort kan vokse ut av ISOFIX bakovervent sete. Stemmer ikke det? Er noen vekt begrensinger på de festene så jeg på skjermen I bilen.

Hvis jeg tar feil hva er ett OK sete? Den Cybex Sirona ser flott ut, men i overkant dyr. Maxi-Cosien kan vi uansett bruke i den andre bilen.
#2
Model S / Montere barnesete uten ISOFIX
onsdag 11. mai 2016, klokken 14:04
Jeg har ett Maxi-Cosi Mobi bakovervendt sete. Det har ikke ISOFIX.
Har prøvd å skjønne hvordan det kan monteres, men skjønner ikke hvordan jeg skal feste stroppene som skal være forrover.
Er det noen som har peiling på det. Kanskje med ett bilde som forklarer litt
#3
Model S / Sv: 85D er ikke Model S med lengst rekkevidde?
mandag 27. april 2015, klokken 23:13
Har bare lest noe fra staren, men jeg ville sjekket kjørestilen også.
Når kona kjører bilen på langkjøring til og fra samme destinasjon som jeg gjør bruker hun mer strøm. Dette på tilsvarende føre. Farten er også ca. det samme. Utgjør ca. 10-20 kWh.
#4
Model S / Sv: Dobbeltlader borte som valg
mandag 02. mars 2015, klokken 14:13
En ting er hvor mange som har kjøpt dobbeltlader har brukt det den......
#5
Model S / Sv: Ceramic Pro vs andre behandlinger hva anbefales.
søndag 16. november 2014, klokken 20:56
I Vollen har du Asker Autospa som utfører Opticoat. Se etter dem på Facebook
#6
Model S / Sv: Baklysene lyser når håndtakene går ut
fredag 05. september 2014, klokken 13:04
Mine også
#7
Model S / Sv: Hvor mye (vampire) drain har du på din bil?
mandag 11. august 2014, klokken 14:49
Ladet bilen (85Kw) til 90% og dro på 26 dagers ferie. Da hadde jeg 285KM igjen. Energy Saving Off og ikke noe plukking på Tesla apper. Var i garasje som er kjøligere enn ute om sommeren.
#8
Model S / Sv: Rekkevidde model s
mandag 30. juni 2014, klokken 14:26
Kjørte dette i helgen. Det var svingete og litt aktiv kjøring fra Asker til Vinje. Dette fordi GPSen sendte meg over Bolkesjø og ikke den beste veien.
Aurlandsveien suger en del strøm opp, men du får det tilbake på vei ned.
Det var ingen trafikk på veien og har kjørt som det var en normal bil og innenfor fartsgrensen.

Start med 90% SCO, Asker - Vinje SC 225km, 129km igjen på batteri, snitt 188Wh/km, teoretisk lengde 354km
Start med 96% SCO, Vinje - Aurland DC 304km, 129km igjen på batteri, snitt 156Wh/km, teoretisk lengde 433km
Start med 90% SCO, Aurland over Aurlandsveien - Gol, 170km, 196km igjen på batteri, snitt 181Wh/km teoretisk lengde 366km
Start med 90% SCO, Gol - Asker, 160km, 224km igjen på batteri, snitt 159Wh/km, teoretisk lengde 384km
#9
Model S / Sv: Bag som midtkonsoll
tirsdag 24. juni 2014, klokken 00:00
Sitat fra: ctr46 på mandag 23. juni 2014, klokken 23:48

Sitat fra: pej på fredag 07. mars 2014, klokken 15:06
Jepp, denne: http://www.jollyroom.no/britax-mugghallare-forvaring.html

Den linken funker ikke. Prøvde å søke på nettsiden men fant den ikke. Kanskje du kan komme med en ny link som funker?:)

Søkte etter koppholder på siden og fant kanskje det samme produktet
http://www.jollyroom.no/produkter/britax-koppholder-oppbevaring
#10
Model S / Sv: Rekkevidde Model S - erfaringer fra virkeligheten
torsdag 15. mai 2014, klokken 13:33
Hvordan får dere Jurassictest.ch til å fungere i den nye versjonen. Den har kommet ut i versjon 5 og ser at Teslaen har feil vekt og feil batteri pakke. Hva konfigurerer dere med for at det skal bli relativt likt i praksis.

Ser at versjon 5 fra Oslo til Lom gir helt kokko verdier. Har da -48% på batteriet. Ser så på koordinatene og ser at rett før Lom er jeg oppe i 8500m over havet og så bærer det nedover med 97% helling :-) Setter jeg den fra Lom til Oslo stemmer det sikkert. Høyden er sikkert OK og 13% igjen på batteriet.

Kanskje det er best å bruke den gamle?
#11
Lading av Tesla / Sv: 32A 1-fase Type2 ikke mulig.
tirsdag 06. mai 2014, klokken 13:05
Jeg prøvde å lade med blått adapter i helgen og fikk 32A som er maks. Er det med enkelte som får lavere ampere på det blå adapteret?
Testet ut Type 2 på Coop Slependen i går og fikk 3*13A er det maks på enkelt lader?
#12
Model S / Sv: Panser - kan ikke lukkes uten å skades?
søndag 04. mai 2014, klokken 10:36
Hva har du gjort til venstre for pilen. Er det nosecone eller skiltplaten som har fått en sprekk?
#13
Model S / Sv: Oppgradere lys i bagasjerommene
torsdag 24. april 2014, klokken 14:52
Jeg kjøpte 3 av disse.
1 forran og 2 bak. Funker fin fint og gir bra lys.
Monteres ved at ett magnet bånd festes dobbeltsidig teip. Selvsagt følger det med
http://www.dx.com/p/aluminium-alloy-120lm-6000k-10-led-pir-sensor-closet-light-lamp-4-x-aaa-208508#.U1kISSQ4UdU

#14
Model S / Sv: Kjendiser som kjør Tesla S
tirsdag 15. april 2014, klokken 18:17
Så krompen kjøre sin sorte ut i fra Skaugum.
#15
Model S / Sv: Kjører damer Tesla?
tirsdag 08. april 2014, klokken 23:08
Ser plenty av damer kjøre inn i parkeringshuset til Telenor sitt hovedkontor.
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA