Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Oakl

#1
Fikk opplyst fra Tesla om at det var en ved navn Gregory som stod oppført som service advisor på serviceordren når jeg var inne sommeren 2014. Fant bilde av han på linkedin og kjente igjen ansiktet så det var definitivt han jeg var i kontakt med. Dessverre jobber han ikke i Tesla lenger så da er det nok lite hjelp å få.
#2
Hei.

Vet ikke om han jobber der fremdeles eller ikke, men var en ansatt ved Tesla Drammen som tok meg i mot ved et par anledninger hvor jeg hadde bilen inne for å fikse diverse sommer/høst 2014. Har det liksom på tunga, men klarer ikke å komme på hva han het. Navnet var utenlandsk, mener det var italiensk-klingende? Mørkt hår, ikke veldig høy.

Jeg er i kontakt med Tesla nå angående en sak han har kjennskap til, så skulle gjerne ha hatt litt hjelp til å fiske  navnet hans frem fra hukommelsen. Noen som har en anelse om hvem dette kan være?
#3
Tesla i media / Sv: Tesla i utenlandske medier
onsdag 13. januar 2016, klokken 10:24
How GM Beat Tesla to the First True Mass-Market Electric Car

SitatOver the past couple of years, a number of major auto­makers—General Motors, Nissan, Volkswagen—have lined up with plans to offer an electric car with approximately 200 miles of range, for a price somewhere around the average cost of a new American car, about $33,000. They all hope to do so quickly, as fuel efficiency requirements are ratcheting up every year. And they all hope to get there before media darling Tesla does.

http://www.wired.com/2016/01/gm-electric-car-chevy-bolt-mary-barra/
#4
Model S / Sv: En liten dekk- og felgguide
fredag 08. mai 2015, klokken 22:25
Har nå sjekket lufttrykket og det var 45PSI i alle hjul, så da burde ikke det være problemet.

Lastindex  har jeg ikke sjekket, men det er dekkene som satt på når bilen var ny, så bør være korrekt.

Sitat fra: Øyvind.A på fredag 08. mai 2015, klokken 07:19

Hadde det samme da jeg satte bakhjul foran på sommer.
Tror det kommer av at bilen sliter litt mer på innsiden av dekk bak.
Mindre merkbar sporing med godt med luft 48psi.
Gir seg når dekk får kjørt seg inn i sin nye posisjon, 2000km er min erfaring.

Dette har jeg også fundert på om kan være årsaken. Får se om det går seg til etter en stund.
#5
Model S / Sv: En liten dekk- og felgguide
torsdag 07. mai 2015, klokken 15:16
Hei, opplever at bilen sporer veldig å ha kjøpt nye sommerfelger, type PH Turbin edition 2 størrelse 8,5x19 ET35.

Dekkene er Goodyear RSA2 245/45R19 og har blitt brukt en sesong på de originale felgene fra Tesla (som jeg tror er 8x19 ET40). Frem- og bakdekk er byttet om.

Den sporet definitivt ikke slik på vinterdekkene, og kan ikke huske at den var slik i fjor sommer på Tesla originalfelgene.

Noen andre som har opplevd det samme og har en formening om hva dette kan komme av? Kan den lille forskjellen i felgbredde og ET være årsaken?

Har ikke sjekket lufttrykket...
#6
Model S / Sv: Bilder/video av tredjepartsfelger
tirsdag 17. mars 2015, klokken 14:47
Sitat fra: P85TMS på tirsdag 17. mars 2015, klokken 13:33
Stone kommer bare i 17x7.5 og 18x8.

Auda, det har du rett i.
#7
Model S / Sv: Bilder/video av tredjepartsfelger
tirsdag 17. mars 2015, klokken 13:20
Felgene er vel ikke i salg ennå, men er spent på hvordan den nye "STONE" felgen fra polarwheels vil se ut på Tesla.

http://www.polarwheels.no/Felger#STONE

Photoshop anyone? Gun stone i 19" og 20" på dolphin grey model S
#8
Model S / Sv: Hjultrykk på 19"
tirsdag 20. januar 2015, klokken 15:09
Kopiert fra http://www.nokiantyres.no/innovativt-arbeide/dekkfakta/tips-for-dekkvedlikehold/kontroller-lufttrycket/

1. Riktig dekktrykk finner du i brukerhåndboken som fulgte med bilen.
2. Husk at temperaturen påvirker dekktrykket: i kaldt vær må dekktrykket vær høyere enn i varmt vær.
3. Fordi kjøring varmer opp dekkene skal du ikke justere dekktrykket rett etter kjøring.
4. Husk også å kontrollere dekktrykket på reservedekket regelmessig.
5. På piggfrie vinterdekk, øk lufttrykket med 10%. Da får du bedre grep og mer stabilitet.

Så min tolkning blir at hvis det står f.eks 45 i boken så blir det 49,5.

Ref. pkt. 2 så må man øke ytterligere hvis trykket sjekkes i en varm garasje og det er kaldt ute (legg til ca. 0,1 pr. 10 grader temperaturdifferanse ute/inne).
#9
Model S / Sv: Lås bilen folkens!
onsdag 29. oktober 2014, klokken 20:28
Sitat fra: fonberg på onsdag 29. oktober 2014, klokken 13:23
Jeg kjenner ikke alle muligheter for hvordan man kan ende opp med at bilen står parkert og ulåst, men et par av dem er:

- Hvis en av dørene ikke er lukket ordentlig igjen så vil den heller ikke låse seg.
#10
Model S / Sv: Panser - kan ikke lukkes uten å skades?
tirsdag 14. oktober 2014, klokken 15:03
Er det noen her inne som har fått denne bulken utbedret? I så tilfelle, hva er det som ble gjort, og er dere fornøyd med resultatet?

Hadde en plan om å levere inn bilen til lakkforsegling før vinteren, men hadde håpet å fått fikset panseret før dette. Samtidig har jeg sittet på gjerdet i håp om at Tesla kommer opp med en "ordentlig" utbedring av problemet slik at jeg unngår risikoen for at bulken dukker opp igjen.
#11
Model S / Sv: En liten dekk- og felgguide
mandag 13. oktober 2014, klokken 13:29
Noen som har bilder av Brock B32 på Model S? Gjerne 19" matt svart på grå bil.
#12
Model S / Sv: Model S og barnevogner - barneutstyr
mandag 25. august 2014, klokken 09:35
Sitat fra: Oakl på søndag 24. august 2014, klokken 10:40
Cybe Sirona ble flyttet til bak førersetet. Jeg er 191cm lang og det går jo greit, men sitter jo nærmere enn jeg skulle ønsket. Blir lite støtte under lårene og litt rett i ryggen. Men veiet opp  mot den økte sikkerheten for barna så føler jeg det blir riktig prioritering.

Glemte å nevne at det geniale med Sirona er jo at det kan roteres 90 grader når barna settes inn og tas ut,  så det vil si at så lenge barna ikke er med så er det god plass foran.
#13
Model S / Sv: Model S og barnevogner - barneutstyr
søndag 24. august 2014, klokken 10:40
Da har jeg anskaffet nytt barnesete. Det ble en Multi-tech II som benyttes bakovervendt. Denne står bak passasjersetet.

Cybe Sirona ble flyttet til bak førersetet. Jeg er 191cm lang og det går jo greit, men sitter jo nærmere enn jeg skulle ønsket. Blir lite støtte under lårene og litt rett i ryggen. Men veiet opp  mot den økte sikkerheten for barna så føler jeg det blir riktig prioritering.

Prøvde izi+ også i bilen. Denne tar vesentlig mer plass (ca 9cm) fremover enn MT2.

BTW, dama i butikken fortalte nå at tidligere anbefaling om å sitte bakovervendt til minst 4 år nå er økt til 5 år.
#14
Tesla i media / Sv: Tesla i utenlandske medier
lørdag 23. august 2014, klokken 08:37
Legal street racing prank!!


#15
Model S / Sv: Model S og barnevogner - barneutstyr
fredag 08. august 2014, klokken 23:21
Sitat fra: Kristian O på fredag 08. august 2014, klokken 23:06
Eg er også veldig lang i beina, men sitter greit forran Cybex. Har du skubbet bilstolen så langt bak som det går? "Platen" som barnet sparker i kan klistres inn i seteryggen. Det gir nokre ekstra cm i framsetet.

Ja setet er presset helt inn mot ryggen. Har aldri forsøkt å ha den bak førerstolen, så det kan jo gå, men ser at passasjersetet må noe lenger frem med Sirona bak enn førersetet med Cabriofix.

Sitat fra: Kristian O på fredag 08. august 2014, klokken 23:06
Besafe Maxicosi? Er ikkje Besafe og Maxicosi to ulike merker?

Jo, jeg som blandet litt i farten. Maxi-Cosi Cabriofix skulle det være.

Sitat fra: Kristian O på fredag 08. august 2014, klokken 23:06
Om det er Maxicosi du har så trur eg det kan komme lenger bak om man dropper isofixen og heller bruker sikkerhetssele til å feste det. Press basen bakover og stram selen skikkelig. Det gir betydlig meir beinplass i framsetet enn isofix.

Basen står presset helt inn i ryggen også med isofix, så kan ikke skjønne at det skulle utgjøre så mye forskjell. Eneste må være at basen kanskje ligger litt dypere i setet inn mot ryggen og at det blir litt forskjell av den grunn. Men det går greit slik det er, og denne stolen skal uansett ut så det er jo ikke noe problem lenger.

Får ta meg en tur til en butikk og høre om det er mulig å prøve noen av de bakovervendte setene du har nevnt her i bilen før evt. kjøp.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA