Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Oakl

#1
Problemet er nå borte. Jeg får skrudd av/på tilhengermodus uavhengig av hva som er koblet på.

Ringte Tesla support og forklarte problemet. De sjekket opp diverse angående bilen og så ut som at alt var som det skulle i konfigurasjonen. De holdt på en stund med noe feilsøking mens jeg holdt linjen. Ble etterhvert bedt om å restarte bilen. Dette hjalp ikke. Jeg ble så bedt om å skifte språk, og deretter restarte igjen. Dette hjalp heller ikke. De konkluderte da med at det kunne være en sikring som hadde gått. De ville henvise til en servicetime hos nærmeste servicesenter. Passet da samtidig på å melde inn et par andre småting som de skulle kikke på. Fikk en bekreftelse på SMS på dette. Etter dette har jeg imidlertid ikke hørt noen ting fra Tesla så venter fortsatt  på at jeg det skal ta kontakt for en servicetime...

Men så, mulig det er tilfeldig, men en dag eller to etterpå så var det ny softwareoppdatering tilgjengelig (til tross for at jeg fikk ny software kun noen dager tidligere). Vet ikke om det var denne oppdateringen som inneholdt noe fiks, men nå fungerer tilhengermodus som det skal.

Software jeg har nå er 2019.32.2.4 2109e05
#2
En annen ting, skal det være mulig å skru på trailer mode selv når man ikke har tilhengerfestet tilkoblet? Jeg kan ikke gjøre dette hos meg (trailer mode står av og er grået ut).
#3
Hmm...dette var snodig. Skal prøve en restart av skjerm før neste gang jeg skal ha på sykkelstativ og se om det blir noe forskjell.

Om det skulle være av betydning, jeg har version 2019.15.103
#4
Hei.

Tilhengermodus aktiveres automatisk når jeg kobler på sykkelstativet (Thule med lys). Tilhengersymbolet blir altså blått i displayet og jeg får ikke lenger aktivert autopilot.

Har forsøkt å gå inn i menyen for å slå av tilhengermodus, men dette valget er grået ut (har forsøkt både når bilen står i park og i nøytral men manuelt aktivert parkbrems).

Hvordan kan jeg få "gul" tilhengermodus når jeg bruker sykkelstativ?
[attachment id=0 msg=838374]
#5
Lading av Tesla / Sv: Blått adapter bare 16A?
fredag 23. august 2019, klokken 12:06
Sitat fra: jkirkebo på onsdag 29. mai 2019, klokken 19:51
Ser ut som Tesla drøyer med disse, men jeg har fått inn blå 32A adapter til UMC gen.2. Du finner den på www.ladespesialisten.no

Stemmer det at denne er så mye dyrere enn de øvrige adapterne?  Andre adaptere koster 375,- men denne 1100,-.
#6
Hadde avtale om utlevering 21/8, men ble i dag oppringt av Tesla delivery hvor de sa at utleveringen ble utsatt på ubestemt tid pga systemproblemer hos dem som hindret å få bilen registrert. Han nevnte også at de var flere andre med samme problem og antydet at problemet lå hos statens vegvesen.

Syntes dette hørtes litt snodig ut og regnet med at det var noe annet som lå bak. Historien om typegodkjenning høres mer troverdig ut.
#7
Bestilling og levering / Model X rask levering?
onsdag 14. august 2019, klokken 22:49
Bestilte en model X 4.august. Fikk i dag melding om levering allerede 21. August. Kan dette stemme at det går så raskt fra bestilling til produksjon og frakt over Atlanteren? Eller kan det være at de leverer en inventory bil selv om jeg konfigurerte bilen selv?

Har ikke fått noe VIN nr hos Tesla ennå. Er det noen måte å sjekke produksjonsdato når jeg evt får VIN?
#8
Var innom Tesla Drammen i ettermiddag og snakket med selger. Karbonfiber var ikke tilgjengelig "under disk"  dessverre. Han hadde sett en del som hadde foliert og sa det ble bra resultat. Men jeg er litt skeptisk kjenner jeg.

Hvis noen har lyst til å skifte sin karbon trim mot dark oak så gi gjerne beskjed. Virker som en grei jobb å bytte panelene. Jeg gir et mellomlegg selvsagt.
#9
Ser karbonfiber trim nå ikke er tilgjengelig i konfiguratoren for LR, kun for Performance.

Noen som vet om dette er tilgjengelig 'off-menu' hvis man ringer Telsa? (har forsøkt å ringe Tesla, men ikke klart å få kontakt ennå).

#10
Model X 2014 - 2022 / Sv: Bestille TMX nå eller vente?
fredag 07. juni 2019, klokken 10:31
Plutselig over natten gikk beholdningen av New Inventory MX med 100kWh batteri fra flere titalls til svært få og nå er det ingen igjen (ref. tesla-info.com)

Er det noen som har en formening om hva dette kan skyldes?
#11
Bilen er like under 5 år, 120k km. Er hos Tesla verksted og fikk SMS om at 2 stk. bærearmer og en lenkearm må skiftes til en kostnad av ca 11.500.

Er det vanlig at dette går som slitedeler og at jeg må dekke kostnadene selv, eller bør man forvente at dette er deler som skal holde lenger og at jeg bør hevde reklamasjon?
#12
Model X 2014 - 2022 / Sv: Realistisk rekkevidde X75D
torsdag 15. mars 2018, klokken 21:52
Kom frem uten problem :-)

Tok tryggeste løsning og ladet omtrent fullt på superlader Lier før jeg plukket opp hengeren i Asker. Snittforbruket til Nes ble på 368 Wh/km, en del mindre enn antatt. Startet i Asker med 295 tkm. Kom frem til Nes med 91 tkm.

Fra Nes til Fagernes var forbruket noe høyere (over 400), antar høydemeterne er årsaken til dette.

Temperaturen lå på - 2 til -3.


Sent fra min SM-G950F via Tapatalk
#13
Model X 2014 - 2022 / Sv: Realistisk rekkevidde X75D
torsdag 15. mars 2018, klokken 10:19
CHAdeMO adapter, var det så at det var slike til utlån/leie enkelte plasser?
#14
Model X 2014 - 2022 / Sv: Realistisk rekkevidde X75D
torsdag 15. mars 2018, klokken 09:25
Fikk en liten pekepinn i dag. Kjørte ca. 45 km med hengeren. Samme last, men kun 1 person i bilen. Snittforbruk 444 Wh/km.

Typical rekkevidde var 269 km når jeg startet, og 173 km etter 45 km. Dvs. 113% mer enn typical.

Da skulle jeg vel behøve ca. 110 km * (1+1,13) = 234 km indikert typical før avreise for å komme til superlader på 0. Beregne kanskje 50km buffer så er jeg oppe i 284 km.

Shit...da spøker det kanskje litt siden jeg kun har 6-7 timer lading på 13A 1-fase 230V tilgjengelig frem til avreise. Spørs om jeg må planlegge en detour innom superlader i Lier før avreise.
#15
Model X 2014 - 2022 / Sv: Realistisk rekkevidde X75D
onsdag 14. mars 2018, klokken 23:37
Låner en ny model X 75D (2018) og skal kjøre fra Asker til Fagernes (180km) med fullpakket bil, 2 voksne og to barn + ca 2m høy firkantet enakslet skaphenger. Meldt temperatur -2 til -10.

Vet ikke om jeg rekker å toppe batteriet helt før avreise.

Er det realistisk å nå Fagernes direkte?

Passerer superlader på Nes. Hvor mange km typical, eller % SOC burde jeg ha ved avreise for å være sikker på å nå Nes (110km) med komfortabel margin?

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA