Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - eadie

#1
Model S / Sv: Dunkelyd fra hjulbuen ved fullt rattutslag
torsdag 26. oktober 2017, klokken 16:44
Sitat fra: Muffinman på tirsdag 24. oktober 2017, klokken 19:35
Tidlige biler hadde en bolt i forstillingen som var i lengste laget og som tok borti tilstøtende deler ved stort ratt/fjæringsutslag. Finnes en bulletin hvor man bytter i kortere bolt. Kan muligens være dette.

I verste fall stabstagforinger, eller bærekule.

Dette stemmer. Har gjort dette på min 2014 S85 son hadde skarp kneppelyd ved fullt rattutslag mot høyre. De skiftet til kortere bolt, og problemet er borte


Sent from my iPhone using Tapatalk
#2
Model S / Sv: Lysstyrke på skjerm ved mørkekjøring
lørdag 14. oktober 2017, klokken 14:25
Kjører i nattmodus med ca 40-50% styrke. Funker fint


Sent from my iPhone using Tapatalk
#3
Model X / Sv: Regjeringen foreslår Teslaskatt
fredag 13. oktober 2017, klokken 00:21
The problem is rarely roof height. It's high knee caps, due to no foot well in any Tesla. Makes it uncomfortable in the back seat over long distances.


Sent from my iPhone using Tapatalk
#4
Tesla / Sv: Tesla-avgift fra 2018
onsdag 11. oktober 2017, klokken 20:14
Vil holde bruktprisene oppe...


Sent from my iPhone using Tapatalk
#5
Model S / Sv: Nextgen seter fra 2015 knirker
onsdag 13. september 2017, klokken 19:39
Jeg fikk skiftet førersetet mitt, ikke nextgen, men "ordinært" sete fra 2014 pga knirking i innfestingen. De måtte bestille nytt sete. Tok 6 mnd å få på plass fra først meldt til ferdig installert...


Sent from my iPhone using Tapatalk
#6
Model S / Sv: Trenger ro i sjela og gode råd
fredag 07. juli 2017, klokken 00:27
Dekkvalget betyr mye mer enn awd/rwd under normale forhold.

Sottozero dekkene er fæle på snø/sørpe føre. Rene sklia. Gode på regnveier, men dårligere på snø og is


Sent from my iPhone using Tapatalk
#7
Model S / Sv: Enormt med brukte TMS til salgs hos Tesla
torsdag 29. juni 2017, klokken 20:44
Sitat fra: Olemann på torsdag 29. juni 2017, klokken 14:47

Har hatt endel nye biler og når jeg selger etter 3 år har jeg ofte regnet med ca 30% avskriving, og det stemmer ofte med salgspris også, kan klare 20% ved litt flaks, men også 40% ved uflaks.

Tja, Leaseplan og andre store selskaper som "kan" bil og har store flåter regner vel restverdi på leasede biler til å være mellom 50-60% av nyverdi etter 3 år.

40% verditap på 3 år på en nybil må man iallefall regne med. Jeg regner nærmere 50%


Sent from my iPhone using Tapatalk
#8
Model S / Servicenivået til Tesla....
tirsdag 27. juni 2017, klokken 20:00
Er nok større belegg på Tesla Kokstad enn de fleste andre servicesentre. Oslo har jo flere rundt eller i byen. Bergen har kun det ene sentret på Kokstad.
Tror rett og slett Kokstad har for mange biler i sitt område i forhold til reell kapasitet, men de spiser sin egen kapasitet med så mye rot, slik at bilene må inn igjen for å fikse småtteri som de ikke fikk tatt da bilen var inne første gang.  DET er dårlig planlegging og ledelse.

Jeg står tidlig i Model3 køen, og kommer mest trolig til å avbestille den pga servicenivået og relativt svak opplevd kvalitet. Model3 har heller ikke rekkeviddefordeler ifht konkurrentene lengre.


Sent from my iPhone using Tapatalk
#9
Model S / Sv: Servicenivået til Tesla....
mandag 26. juni 2017, klokken 20:24
Støtter den vedr. Tesla Bergen, spesielt Kokstad.
Jeg tror oppriktig de ønsker å gjøre sitt beste, men min konklusjon etter flere besøk og mye venting, er at det rett og slett skorter på kompetansen hos enkelte.
Følger de rutinene? Mangler det generell forståelse? Kommunikasjonssvikt mellom avdelinger?
Jeg tror det er flere ting, men garantert deler av det som er nevnt som spørsmål ovenfor.
De hadde jo inne noen amerikanere i fjor sommer som skulle kvalitetssikre overgangen mellom mottaksapparatet og teknikerene for å sikre at all info fra kunden ble med dit den skulle. Det sier vel sitt.
Tipper Tesla sentralt har sett at det er mange repeterende besøk av samme bil for å fikse gjenstående arbeider, noe som gjerne skyldes misforståelser eller mangel på kommunikasjon.

Damene i førstelinjen ved mottaksdesken gjør sitt beste, men jeg tror det skorter mye på ledelse og rutiner på Tesla Kokstad, og noe på kompetanse.
Dessverre


Sent from my iPhone using Tapatalk
#10
Model S / Sv: Servicenivået til Tesla....
søndag 25. juni 2017, klokken 21:38
De gjør nok sitt beste, men Tesla Bergen beukte vel ca 6 mnd på å få bytter førersetet mitt etter at det knirket i rammen. Måtte bestille inn sete, og når det først kom etter mange mnd venting, så manglet de noen andre deler som førte til enda mere venting. Frustrerende, men det bøir må fikset til slutt.

I dag må jeg kjøre rubdt i 2 mnd med feilmelding om at parkeringsbrems ikke løsner når bilen settes i Drive, eller at parkbrems ikke slår inn når den er i Park (må skifte calippere, men det er ikke på lager). 2 mnd ventetid på disse, altså.
Ikke videre imponerende..


Sent from my iPhone using Tapatalk
#11
S85, mars 2014.
Kjørt kun 33000.

Fått feilmeldinger om parkeringsbrems som ikke aktiveres (selv om den funksjonsmessig ser ut til å fungere).
Samme type feilmelding når man setter bilen i Drive, bortsett fra at den da sier at parkeringsbrems "failed to release".
Virker ikke som den henger, dog.

Vært i kontakt med Tesla Kokstad, og må skifte caliper(e) antakelig. De har ikke nødvendig materiell inne, så må leve med feilmeldingene til slutten av august.
Også hatt en del trøbbel med speil som ikke går inn og ut som de skal (inkl. minnefunksjon på speiltilt som ofte rotet det til) men blitt bedre siste halvåret.


Sent from my iPhone using Tapatalk
#12
Model S / Sv: Tesla på finn.no
lørdag 06. mai 2017, klokken 16:25
Sitat fra: oroeltoro på lørdag 06. mai 2017, klokken 15:47
Min sorte S85 2014 med det meste av utstyr lå ute i 2 dager før den ble solgt.

Til hvilken pris? Har også en så godt som fullutstyrt S85 fra mars 2014 som vurderes solgt. Min er kun gått 33000.
Hva fikk du for din?


Sent from my iPhone using Tapatalk
#13
Lading av Tesla / Sv: Tesla superchargers - ønsker og forslag
onsdag 26. april 2017, klokken 13:48
Sitat fra: Kavorka på lørdag 01. april 2017, klokken 22:50
Ønsker meg en anstendig superlader nord for Bergen. Har aldri fått full hastighet tidligere, og nå er i tillegg 3 av 6 satt ut av spill. Det ble ledig etter 15 min venting, og så får jeg bare 40 kW... hvis man skal kåre dårligste superlader nominerer jeg Åsane, for kategori: dårlig plass, lav hastighet, dårlige omgivelser, og til sist ustabil.

Fikk beskjed om "reduced service" da jeg la inn ladestasjon. Hva hjelper det når jeg ikke kan velge en annen superlader?

Åsane superladere er veldig treg. Selv når jeg står alene på stallene, med oppvarmet batteri, og lav SOC, f.eks 20%, så oppnår jeg sjelden mer enn 70kW på denne laderen.
Min bil er fra mars 2014.
Sist jeg sto der, mandag 24.04, hadde jeg 70kW på stall 2, ingen sto på stall 1. På stall 4 kom en helt ny Tesla, hadde ingen på de andre stallene. Han på Stall 4 fikk 95kW på omtrent samme SOC som meg (ca 20%), og med oppvarmet batteri.
Noe er merkelig på denne superladeren.
#14
Model S / Sv: 4G oppgradering i model S
lørdag 01. april 2017, klokken 20:53
Vil påstå at forskjellen 3G kontra 4G ikke er veldig stor, i bynære strøk der det er dekning på begge bånd. Faktisk neglisjerbar. Problemet er størst med at selve hardware i og bak skjermen er forferdelig treg. Har fått noe mer stabil nettradio og Spotify i mere grisgrendte strøk, dog.
3G bygges ned mer og ner i årene fremover, da frekvensene blir gjenbrukt til andre teknologier, bl.a 4G


Sent from my iPhone using Tapatalk
#15
Model S / Sv: Slitasje på B stolpe - reklamasjon eller slitasje?
torsdag 09. mars 2017, klokken 10:27
Kjedelig sak som mange nok merker.
Jeg er også obs når jeg går inn og ut, men vanskelig å unngå å sneie borti. Da blir det før eller senere slitasje.

Jeg har også slitasje på skinnet på rattet. Grunnen tror jeg er glidelås på jakke som rasper borti rattet når jeg setter meg inn/ut. Også vitkig å være obs på, ellers får man fort hull/riper i rattskinnet.
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA