Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - IFK

#1
Model S / Sv: Bakvindu åpner seg...
søndag 23. november 2014, klokken 21:32
@pwb. Vel lad mig videreformidle det Tesla service sa til mig da.  Så du har hørt det au.   
Hver gang du trekker i døråbneren så kjører vinduet litt ned, dette for å gå klar av kromlisten.  Den kjører respektive opp igjen når døren er lukket.  Men hvis den er i tvivl om hvor den er så er det ikke så smart å kjøre opp igjen hvis du åbner/lukker døren og kjører vinduet rett i kromlisten. Trur hverken kromlisten eller vinduet liker det i lengden. Dette er info fra Tesla service jeg fikk. SÅ jeg kan jo kun si Hva de sa til mig.
#2
Model S / Sv: Bakvindu åpner seg...
søndag 23. november 2014, klokken 13:40
Hadde samme problemet med venstre framvindu. Er vist når bilen trenger en ny kalibrering på vinduet. Det skulle kunne løses lett ved å kjøre vinduet helt ned hold knappen inne en stund og kjør det helt opp hold en stund. så skulle det være fikst igjen. :) let me know hvis det ikke fikset det.
#3
Model S / Sv: Elon håndterer Drive Unit/Motorproblemene personlig!
søndag 23. november 2014, klokken 13:16
@Kallagtunet, som jeg skriver, så synes jeg selv det har tatt for lang tid. Jeg er mere opptatt av at folk kansje har hatt en litt feil inngangs vinkel til produktet og sammenligner den med en tysk premium bil. Tesla er et NYTT selskap. Og Elbilen deres er NY når man ser den i forhold til en biler med forbrennings motorer. Jeg er sikker på at Elon og Tesla``s mål er og komme opp på et mere drift sikkert og høyt nivå av kvalitet. Sånne ting kommer bare ikke over natten. Dette er jo tydeligvis en feil som kommer etter bruk en stund, Og ja eg vet der er mange som har klunk klunk lyden. ( incl mig selv ). Men langt fra alle har det. Og der er jo ikke så mange havari heller.....( Enda!!! :o) når me ser hvor mange biler som totalt er leveret. Må nok ses litt i den sammenheng også.

Hvis du blander Amerikansk firmakultur inn i biledet også så trur eg du har mye av forklaringen på den dårlige kommunikasjon ut til oss. Det er ikke sånt me ikke er vandt me her i lille norge og det er langt fra optimalt, det kan vi fort blive enige om. Men Tesla er Amerikansk så er du virkelig overrasket??

Elon har sagt at Tesla skal ha verdens beste service. ( Hvilket jeg faktisk også har fått fra starten. Mads Hansen
( A.k.a Dansken ) på Tesla Forus har haft en fantastisk og intet annet en enestående personlig oppfølging av min bil. ) Desværre er ikke Mads hos Tesla lengre :( . Så de har litt og leve opp til derude nu!! Men jeg synes da de gjer et eherdigt forsøk. Gleder mig til ny DU på tirsdag!!!

Jeg vil tru/håpe me ikke kommer til og se dette problemet på nye biler fremover. jo mere tid me gir Tesla jo nermere kommer de forhåbentligvis det endelige produktet som Elon har sagt hele tiden er model 3 ( Bilen til folket ).

Så la oss få høre om hvem som har hvilke problemer og hvordan/hvornår de kom. Og så la Tesla ordne opp i de problemerne. Gjerne litt fortere enn de her har gjort, men mon ikke de har lært litt av dette??
#4
Model S / Sv: Elon håndterer Drive Unit/Motorproblemene personlig!
søndag 23. november 2014, klokken 09:42
Jeg må si mig enig i at Tesla har vært litt treige med dette problemet. Hvilket jeg tipper skyldes at de simpelt hen ikke har vært sikre på hvor stort problemet har vært og hvordan de skulle fikse det best muligt.

Jeg Hørte om problemet første gang i vår av en Teknikker hos Tesla. Og i Mai/Juni kom Klunk Klunk for første gang på min bil rundt 11.000Km, dette blev logført hos Tesla. Jeg fikk vite at der nok måtte gjøres noe med det på et tidspunkt men at det ikke var noe som hastet. Hvilket Tesla for så vidt har hatt helt rett i, da bilen nå har kjørt snart 11.000 km med problemet.
Update 6.0 hjalp litt på problemet en liten stund hvor lyden blev svakere, men i den senere tiden har den blitt ganske grum igjen. Tok kontakt med Tesla om problemet her for 14 dager siden ( Altså før VG kastet media bomben ). Fikk satt opp time til kjims på Tirsdag. men da jeg så hørte at Elon ville fly in nye DU så ringte jeg selvfølgelig til dem og sa at kjims ikke lengre var ønsket reparasjon og at jeg ville ha en ny DU. Teslas respons var at Hvis det var mitt ønske så ville de gjør det. :D Timen er nå booket om til en DU change i plassen.

Synes altså dette er ganske bra!!! Trur ikke at Volvo eller BMW ville ha vært så enkle å danse med.

Samtidig må jeg si at folk som har kjøpt en Model S og forventer at bilen vil være feil fri burde nok ha ventet med å bestille den til de modellerne som bliver leveret framover. Bilene våres er Iphones 1 ( Les 1st gen Tech ) og selvfølgelig kommer det til å være barne-sykdommer på dem. Så lenge Tesla ordner opp for sig så ser jeg ikke problemet. eneste er at der er litt langt til service-senteret for min del men får lånebil så no proplemo!!
#5
Synes det er vanskelig og vudere om hvor mye jeg har mistet i aks etter 6.0 updaten. Der er noe som er forandret, men klarer liksom heller ikke å sette fingeren på det. Kansje det bare er mig. Der hvor jeg derimot har merket en forandring er i Regen. Bilen er definitiv mindre agressiv på den delen. ( jeg pendler og kjører samme vei mange gange i uka. ) Etter update 6.0 måtte eg begynde å trø på bremsen ned Vikesåbakkene ( Nord for Egersund ). Hvor jeg før bare brukte regen til å komme mig ned i fart før 60 sonen, må den nå ha litt hjelp av den forfederdelig gamledagse fotbremsen :o. Det er ingen problem, men bare en observasjon. ( Har hatt Klunk Klunk i drevet siden mai/juni, oppdagte det på 11.000km. blev litt bedre etter 6.0, men nå i den senere tid har det blitt mye verre igjen. :-\ ( bilen har nå gått 21.000km )
#6
Ser ud som om min har starten på samme problem.. filten på venstre side kommer mere og mere fram. ( kun snakk om millimeter ). Greit å vite jeg skal føre det på Listen når den skal inn til service.

Har samlet liste så det har litt å gjer når Carmen skal inn på service.

Kraftigere og kraftigere Klunk Klunk lyder fra DU
Side speil på venstre side folder sig periodisk ikke ut.
Håndtag på høyre framdør skal justeres.
Takpanel rundt panoramatak er sunket etter feilmontering ved utskiftning.
Fronken vil ikke åbne sig helt lengre. ( må alltid fram og trykke på låsen under ).

But i don't care  ;D
Happy Beta Tester!!  8)
#7
Model S / Sv: Titanforsterkning
onsdag 15. oktober 2014, klokken 18:57
Fikk min monteret i starten av juni.. har ikke merket noe som helst. :)
#8
Model S / Sv: Battery Swap kommer likevel?
onsdag 15. oktober 2014, klokken 18:21
Mitt spørsmål her bliver vel nermere.. kan en sån Battery swap gjøres nå etter de har monteret armeringsplata under bilene??? Denne videoen er jo fra før den kom.
#9
Model S / Sv: Vi som er fornøyd uten awd og autopilot
onsdag 15. oktober 2014, klokken 15:33
Elsker min P85+... Er IKKE missfornøyd med den!! Selv om den lager klunk klunk lyder fra Drivetrain og elspeilene engang iblant ikke folder sig ut. bilen har kjørt 18.000 fantastiske Km foreløpigt, Loving each one of them!!  ;D  Har hatt bilen siden Marts og er kjempefornøyd.

Samtidig skal det sies at jeg fikk samme besked i sin tid som mange andre. "bilen ville kunne retrofittes med "upgrades" etter hvert som teknologien kommer" .Så lenge jeg bestilte Tech Pakken skulle lednings nettet være der.  Regnet litt med at det ville fungere litt som KNX annlegg på hus hvor du har en 230V line og en databus line liggende rund i huset så det ikke skulle være noe problem å ettermonter ting. Det var noe selgerne og teknikkeren jeg snakket med i København ved bestilling la mye vegt på. ( Bestilte kjerra i København da det på daværende tidspunkt var håplaust og få kontakt med sales senteret i Oslo.)

Så kan godt forstå hvis folk bliver litt gretne her. Tesla burde ha informeret folkene sine bedre, eller mere korrekt. Så feil informasjon ikke blev et eventuelt grunnlag for kjøp.

First generation har i min bok kun 1 feil som har plaget mig litt når jeg kjører langturer. ACCen. Litt synn at 100% perfektion bliver forhindret bilen. for jeg tror ikke det er så mye som skal til for at den kan få et enklere system som virker. uten at det koster skjorta.
Første ACC systemer i andre biler var kun en radar som fortelle cruise kontrollen om den skal "slow down" eller "speed up" til setting. Hvis bremsen trengs så hylte den og blinket i displayet så fører gjorde det selv. Plus regen kunne nok ha gjort en del av oppbremsningen.
Autopilot, Lane controll, automatic Stop osv. spennende men ikke noget som forbedrer min hverdag lige PT og 4x4 er heller ikke noe jeg trenger. Uansett kommer sikkert også barnesykdommer med i det systemet. Akkorat som me har hatt barnesykdommer på våres 1 gen. Så like greit å vendte. Model S er en test platform. ikke det endelige produktet.

For mitt vedkommende Får jeg bare vendte med Autopiloten til model 3/kone/pendler bilen kommer. :)

Savner muligheten til og kunne spole i POD casts. For bilen mister ofte 3g connection. Sker det så må en podcast loades på ny. Og du må høre heile greia igjen.

4g mottaker hadde også vært fint. Det kommer nok etter hvert. :)

Kunne også vært en side for hvor mange KWh bilen har ladet på en specifikk lader. Greit å ha for å ha oversikt på strømregningen.
#10
Model S / Sv: Underskriftskampanje for å få retrofit av Autopilot
tirsdag 14. oktober 2014, klokken 08:36
Signed ;)
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA