Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - odahle

#1
BMW i3 / Sv: Priser på brukte i3
fredag 27. oktober 2017, klokken 11:14
Det er nok mange som prøver seg. Tviler på at de blir solgt til den prisen da mange har muligheten til å kjøpe ny til samme pris, da med litt rabatter.
#2
Rogaland elbilforening / Sv: Full pris på Tauferja
onsdag 25. oktober 2017, klokken 19:09
Hehe, ingen trenger vel å bli overrasket over at FrP gjør dette, det har ligget i kortene lenge slik jeg forstår det. Men greit nok, fint å kunne bidra litt til fellesskapet som elbileier også.
#3
e-up! / Sv: Batterikapasitetstest / gjenværende kapasitet og garanti
onsdag 18. oktober 2017, klokken 08:39
Jeg etterspurte test av kapasiteten allerede tilbake i 2014. Fikk til svar at dette enda ikke var på plass. Enda var tydeligvis mange år fram i tid, noe som vel er utrolig tynt. Med så mange kunder i Norge må jo dette bli veldig aktuelt i årene som kommer. Kan aldri se for meg at VW bygger bilene slik at en rask kapasitetssjekk koster flere tusen. Da har de i så tilfellet noen utfordringer de må løse.
#4
Rogaland elbilforening / Sv: Bypakke Nord-Jæren
fredag 13. oktober 2017, klokken 08:54
Syns personlig det hadde vært fint om vi som kjørte elbil også kunne bidra litt. Kanskje ikke full takst, men noen kroner for hver passering hadde generelt mye penger til fellesskapet. Men det er vel fort en upopulær mening her inne.
#5
Nissan e-NV200 / Sv: E-nv200 med 40 kwh
fredag 13. oktober 2017, klokken 08:50
Det største problemet mitt med E-NV200 er vel NCAP resultatene. Den står vel fortsatt ved de 3 stjernene til den fossile varianten? Ellers er den jo meget aktuell med ny batteripakke.
#6
Mercedes B-Electric / Sv: Offisiell sluttermin for produksjon av B250e
torsdag 28. september 2017, klokken 09:10
Ser vel forøvrig ut som det snart er tomt for biler nå, kun registrert 76 hittil denne måneden.
#7
Elbilen i Samfunnet / Sv: Stavanger vil bli elbilbyen ( igjen )
onsdag 13. september 2017, klokken 08:27
Jeg syns personlig det er helt greit om vi nå må betale halv pris i bomstasjonene. En plass må de faktisk begynne og elbilene blir flere og flere. 50 % fritak er fortsatt en kjempe god deal!
#8
BMW i3 / Sv: Hadde dere kjøpt BMW i3 igjen eller annen el bil
mandag 24. juli 2017, klokken 12:48
Hadde nok gjort det samme valget igjen. i3 dekker mine ønsker av en spennende, morsom og kjørevillig bil - samtidig som den er fornuftig på sin måte. Etter at jeg tidligere kjørte e-up! ble liksom Ioniq, AE og de andre lignende "matpakkebiler" som ikke påvirket følelsene mine noe nevneverdig. Hadde jeg ikke vært interessert i bil, så kunne nok valget vært annerledes.
#9
Rogaland elbilforening / Sv: Lading i ytre Ryfylke
søndag 23. juli 2017, klokken 16:10
Sitat fra: jankph på lørdag 22. juli 2017, klokken 19:19
Sitat fra: Krok på fredag 07. april 2017, klokken 13:05
Eg har og vore i kontakt med Fortum. Lurt viss alle dei som saknar lademuligheter tar kontakt med same selskap og med politikerar/næringsliv  :)

:+1: Forespørsel sendt Fortum.
Har prøvd meg på dette i mange år, men det virker som at behovet enda ikke er stort nok i Ryfylket. Samtidig, Meltveit Kleppa fikk Ryfast til opp mot 10 milliarder på 33.000 innbyggere - så aldri si aldri!
#10
Noe forteller meg at du fort jobber for Møller Bil? Uansett, Nissan Leaf 30 bla. ligger altfor nær e-up! i pris til at det vil være fornuftig i dag. Det er i alle fall mine tanker om bilkjøp per. 18.07.

Når det gjelder støynivå må vi ha en ganske forskjellig oppfattelse av akkurat det. Hos meg er det lite tvil om at e-up! er den som slipper inn mest støy, spesielt fra dekk.
#11
e-up! / Sv: Oversikt over forskjeller mellom modellene?
fredag 16. juni 2017, klokken 08:35
Sitat fra: Elmo på torsdag 15. juni 2017, klokken 11:18
Sitat fra: Hyperstress på torsdag 15. juni 2017, klokken 03:27
Sitat fra: odahle på onsdag 14. juni 2017, klokken 14:32
-Tilgang til forvarming via app ca. sommer/høst 2014(?)
forvarming via app funker på min 2013 også.
Det ble lagt til ytterligere ting gjøre via CarNet sommer/høst 2014, men forvarming har vært "med" hele tiden.
Såvidt jeg husker var det (bla) avgangtider og ønsket kupetemp som ble lagt til. På de eldre må det gjøres fra Garmin enheten i bilen.
Beklager, dårlig formulering av meg. Det var selvfølgelig avgangstider mm. jeg tenkte på, forvarming var også mulig på min som ble produsert i 2013.
#12
Hadde håp om at dette ble den første "familiebilen" for oss dødelige, men dessverre blir den for liten. Det er vel 361 liter som er opplyst bagasjeromsvolum på fossilutgaven. Da er det vel helst enda mindre på el. utgaven, i alle fall ikke større. Uansett blir det en spennende bil, forhåpentligvis med bedre leveringstider/økt produksjon ift. Ioniq.
#13
e-up! / Sv: Oversikt over forskjeller mellom modellene?
onsdag 14. juni 2017, klokken 14:32
Det eneste jeg husker er dette:
-DAB+ som standard fra prod. uke 50 i 2013.
-Tilgang til passasjervindu (vindusheis) via knapp på førersiden fra sommer/høst 2014.
-Tilgang til forvarming via app ca. sommer/høst 2014(?)
-Facelift rundt høst/vinter 2016.

Ellers har jeg ingen kjennskap til noen form for offisiell oversikt, men det er godt mulig at det finnes.
#14
e-Golf / Sv: Elektriske seter
tirsdag 06. juni 2017, klokken 10:23
Det handler vel fort om vekt, slik jeg har forstått det.
#15
BMW i3 / Sv: fra BMW i3 til Tesla Model 3
lørdag 20. mai 2017, klokken 15:05
Her bør vi vel alle lukte "trollet" på lang vei. Subjektive preferanser vil det alltid være, uavhengig av tradisjon og framtid.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA