Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - godhelg

#1
e-Golf / Sv: Hva savner vi på e-Golfene våre?
tirsdag 15. desember 2015, klokken 00:00
Savner mulighet for å starte varme i frontrute og speil via timer.
#2
e-Golf / Sv: Ladekabel sitter fast
onsdag 04. november 2015, klokken 22:57
Hadde problemer med at ladekabel ikke ville slippe når bilen var fulladet. Måtte åpne passasjerdør, for deretter trykke flere ganger på "låse opp" knapp på fjernkontroll. Kabelen løsnet som regel etter noen forsøk.

Hadde bilen inne til softwareoppdatering på ladekontakt i dag, nå "slipper" kabelen med en gang man låser opp bilen.
#3
e-Golf / Sv: Avstemning: Knitrelyd via blåtann?
fredag 05. juni 2015, klokken 20:34
Opplever knitring på min bil med dynaudio. Grusomt å høre på.
Opplevde i dag at knitringen muligens reduseres dersom man skrur ned volumet på iPhone enheten (ca 3 hakk) og kompenserer med å skru opp volum på Discover pro enheten. Flere som hat forsøkt dette?
#4
Leaf 2010-2017 / Sv: Feil på varmeapparat for 2. gang
fredag 14. mars 2014, klokken 16:02
Sitat fra: Thomas Parsli på fredag 14. mars 2014, klokken 09:14
Sitat fra: godhelg på torsdag 13. mars 2014, klokken 23:59
Er det flere som har opplevd/opplever samme problem?

Det var flere som har hatt det samme problemet det siste året, de fleste får rundt et halvt år siden. Jeg forstod det slik at Nissan har identifisert problemet, så jeg er litt overrasket din historie.
Har du fått lånebil mens din står på verksted?

Thomas

Har fått lånebil. Leafen står nå på verksted på ubestemt tid.
#5
Leaf 2010-2017 / Feil på varmeapparat for 2. gang
torsdag 13. mars 2014, klokken 23:59
Har en Tekna 2013 modell levert i november med defekt varmeapparat for andre gang. Første gang ble ptc element byttet, 2 uker senere oppstod samme feil på ny. Bilen har nå stått på verksted i ca 1 mnd uten at Nissan har klart å fikse den. Verkstedet avventer svar fra nissan fabrikken.
Er det flere som har opplevd/opplever samme problem?

#6
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Hva slags kontakt er dette?
mandag 24. februar 2014, klokken 21:15
Denne kontakttypen er fortsatt veldig vanlig i industriell sammenheng. Finnes fortsatt reservedeler og innmat, dette må man få gjennom elektro firma.
Som automatikkmekaniker ser jeg denne kontakt typen titt og ofte.

Dersom du skal lade en Tesla med denne kontakten kan du kun benyttet 1 av 3 faser.
#7
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Hva slags kontakt er dette?
mandag 24. februar 2014, klokken 00:15
Dette er en "vanlig" 3-fase 32A industrikontakt med 230 volt.
Denne kan levere 12,5 kw. (230*32*1,73)

Få en elektriker til å lage en overgang til riktig støpsel for Tesla.

Kilde: http://www.abb.no/cawp/seitp202/0cf9c8dad8cf663bc1257c3e0033d37c.aspx
#8
Dekk / Felger / Sv: Dårlig på vinterføre?
torsdag 20. februar 2014, klokken 14:16
Har hatt 10 forskjellige biler til nå. Jeg opplever at Leaf med Nokian R2 er en av de bilene som tar seg best frem i oppoverbakke med 5-10 cm snø uten å spinne. Husk at det er viktig med dekkvask en gang i blandt for å bevare festet.
#9
Leaf 2010-2017 / Sv: Varme i ratt slår seg av? 2013 Leaf.
søndag 22. desember 2013, klokken 13:58
Samme på min 2013. Er nok termostaten. Varmen kommer tilbake igjen etter ca 10 min.
#10
Mekanisk / Sv: Bremser veldig "av og på" ved lav hastighet
mandag 16. desember 2013, klokken 12:31
Samme "feil/problem" på min Tekna 13. Kjørt 1700.
#11
M:2013
N: 19.11.13
V:Tekna
F:24.11.13
O:27/11/2013
Januar: byttet ptc element
Februar: ptc element defekt igjen
R:uløst
Løsning = L:ikke løst
T:ikke løst
#12
Leaf 2010-2017 / Sv: Auto eller manuell på varmeapparat?
mandag 02. desember 2013, klokken 19:35
Har forsøkt å slå av og på eco, uten å merke forskjell. Er en feil som kommer og går sporadisk. Blir verkstedbrsøk i nærmeste fremtid...
#13
Leaf 2010-2017 / Sv: Auto eller manuell på varmeapparat?
søndag 01. desember 2013, klokken 23:34
Den trekker først 3 kw på auto men går raskt ned til mellom 0,5 og 1 kw på auto når jeg starter å kjøre uten forvarming. Bilen blir varm.  Etter ca 10 min blir det igjen kaldt i bilen og varmeapparatet trekker ca 1,5 kw på auto.
Har ikke registrer at varmeapparatet på nytt trekker 3 kw for å opprettholde temperaturen på 23 grader på auto innstilling.
Når jeg tvangskjører med defroster trekker den mellom 3 og 3,5 kw.
Det er selve auto funksjonen som ikke klarer å holde varmen på ett behagelig nivå.
#14
Leaf 2010-2017 / Auto eller manuell på varmeapparat?
søndag 01. desember 2013, klokken 22:56
Har en Tekna 13 levert i november. Har problemer med å holde temperaturen når jeg har satt varmeapparatet på 23 grader og auto.
Forvarming fungerer fint, men bilen blir kald etter ca 10 min på auto innstilling. Flere som har samme feil? Man forventer jo at bilen selv justerer vifte/varme etter behov når den står på auto. Selv om jeg skrur temperatur på 30 grader er bilen fortsatt kald når jeg kjører. Må bruke manuell innstilling for å få varme.
#15
Har Tekna 13 modell. Spiller av spotify med iphone 5 over USB pga bedre lydkvalitet enn med Bluetooth. USB funksjonen fungerer ikke tilfredsstillende hos meg heller. Når man skifter sang fra ratt tar det lang tid før det skjer noe. Plutselig hopper tiden frem og tilbake i displayet. Har flere ganger fått opp meldingen "leser USB" og kommer ikke videre før jeg kobler fra/til på nytt.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA