Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - toregrill

#1
Jeg gjengir bare det jeg ble fortalt, jeg har ikke lest dette noe sted selv. Jeg ser den med lysbuen. Hvis man trekker ut kontakten når man lader med 32A så vil det oppstå gnist/lysbue. Dette vil i beste fall kun svekke kontaktflatene på pluggen. Helt klart ikke heldig.
#2
Har akkurat hatt elektriker hos meg som har installert en 32A blå industrikontakt. Jeg har ladet på 16A shuko frem til nå. Han hadde nylig vært på kurs angående lading av elbil. Det ser ut til og bli en del forandringer med hensyn til lading fra nyttår. Lading via industrikontakt er ikke heldig da det er fare for lysbue om man skulle glemme seg og dra ut pluggen i veggen før man kobler fra bilen. Lading fra shuko vil det også bli en begrensning på. Det nye blir at man ikke får lov til sikre slike kurser med mer enn 8A. Jeg tror nok ikke dette kan ha noe tilbakevirkende kraft, men burde være et tankekors for oss alle. Han anbefalte sterkt en ladestasjon som fast ladepunkt. Jeg kan være enig, med tanke på lysbue faren. Jeg har stort sett kabelen hengene i garasjen, og plugger ut bilen først, så ser ikke faren for lysbue som så sannsynlig. 
#3
TMS Hjul, dekk og felg. / Sv: 21" på grusvei og telehiv + 4wd
onsdag 12. november 2014, klokken 20:40
Muffinman. Er dessverre uenig med deg. Kjørte 15000km på 19". Angret som en hund fra første dag jeg fikk bilen at  jeg ikke bestilte bilen med 21". Bilen ser mye bedre ut med 21", uten tvil. Bilen ble mye stivere og mer sporete med 21", det er det ingen tvil om. Jeg har luftfjæring. Eneste positive jeg kan si om 21 er at det ser mye bedre ut. Og det holder for meg en mann på 44, men muligens fortsatt en guttunge i hodet.. ;-) Jeg har for sikkerhets skyld skaffet meg 2 sett med 21" nå da... Ett sett med sort satin og ett sett med sølv.
#4
Sitat fra: Sense på tirsdag 07. oktober 2014, klokken 21:47
Sitat fra: toregrill på tirsdag 07. oktober 2014, klokken 18:20
Har lenge irritert meg over de kjiipe mattene som følger med bilen. Ekstra flaut når advokaten min skulle ha sin første testtur med Tesla i sommer da matten i passasjersetet lå krøllet bakover.

Mine originale stoffmatter krøller litt seg irriterende under pedalene, hver gang man setter seg inn i bilen og i praksis skyver matten noen cm fremover. Har tenkt å legge borrelås på gulvet og under mattene, men det er kanskje ikke så funksjonelt når mattene er knottete under.

Forsøkte borrelås, uten hell.
De nye mattene tåler 310kW fra 0km/t uten og omtrent havne i baksetet.. ;-)
#5
Jeg har vel ikke brutt noe lover. Det var prisen på det de sendte.
#6
Har lenge irritert meg over de kjiipe mattene som følger med bilen. Ekstra flaut når advokaten min skulle ha sin første testtur med Tesla i sommer da matten i passasjersetet lå krøllet bakover. Bestilte matter fra USA 16. September. De ankom nå for ca en uke siden. Kjempeservice og mattene ser og kjennes MYE bedre ut enn de originale.

Ta kontakt med ger.jones@comcast.net hvis noen er interessert.

Her er nettsiden deres.
http://formytesla.com/products/model-s/category/17-custom-floor-mats.html

For eksempler:
www.domainforimages.com
#7
Sitat fra: jazzwheel på søndag 07. september 2014, klokken 02:42
Er dere 110% sikre på at det ikke er tractioncontrol som lurer dere? Det virker som vi snakker om forskjellige biler..

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=EawqeL6qXGQ#t=24

Har lenge stusset over folk som sier at denne bilen spinner noe enormt (har selv en P85). Lurte lenge på om min hadde dårligere effekt enn andre.
Har kjørt med 19" og GY dekkene inntil i ettermiddag hvor jeg satte på et sett med brukte 21" med conti dekk og nedslitte bakdekk. Ble mildt sagt meget overrasket da jeg skulle teste hva folk sier om at bilen spinner så veldig. Hadde en kamerat som fikk seg et stort flir når det veltet ut røyk av bakenden på bilen når jeg satte igang uten TC. Jeg kan med andre ord bekrefte at GY dekkene sitter utrolig godt og conti er av en eller grunn helt elendig med tanke på friksjon.
#8
Kjøp og salg av deler og utstyr / Ønsker og kjøpe 21" grå
onsdag 17. september 2014, klokken 12:34
Er det noen som ønsker og selge sine 21" helst grå felger her inne? Jeg angrer på at jeg ikke bestilte bilen med disse. Er klar over at det blir adskillig mer støy og kostnader til dekk.
#9
Model S 2013 - 2022 / Sv: rygging, hastighetsbegrensning?
torsdag 14. august 2014, klokken 01:16
Det er hastighetsbegrensning ja, men så ikke hva meteret viste. Noe kunstig lav i alle fall. Kjørte på en åpen plass, kom på at jeg hadde glemt noe, så jeg rygget tilbake.. 24 km/t kan nok stemme.
#10
Model S 2013 - 2022 / Sv: Solfilm på Model S
onsdag 09. juli 2014, klokken 11:43
Det var en del bobler hos meg de første dagene, opptil ca 7mm i diameter. La bilen få ca en ukes tid. Helt strøkent nå, selv rundt varmetråene. Har også 20% bak. Veldig fornøyd med det.
#11
Model S 2013 - 2022 / Sv: Bjørns videoer
søndag 06. juli 2014, klokken 15:41
Bjørn, hvorfor hadde du effektbegrensning? Varmt batteri eller noe?
#12
Model S 2013 - 2022 / Sv: Model S på bane
fredag 23. mai 2014, klokken 20:57
Dette hørtes spennende ut... Ingen powerlimitation :-)
#13
Det er vel ingen stor hemmelighet at det kreves litt gummi for og drive en bil på 2,1 tonn opp til 100km/t på rundt 4 sekunder. I tillegg har du regenereringen, som gjør at du ved "fornuftig" kjøring ikke bruker bremsepedalen". Dette gjør at det blir mye slitasje på bakdekkene i forhold til en annen bil. Om du setter det i en annen bil nå og prøver og kjøre som du gjør med Teslaen, så må du kjøre som "Solberg brødrene" for og i det hele tatt ha følelsen og ha samme akselerasjon som du har blitt vant til.. Satte meg inn i Avensisen til mine foreldre her forleden, var litt stressa. Trodde det var noe alvorlig galt, mye bråk, og den gikk faktisk ikke fremover i det hele tatt. Forsto det etter en liten stund at det var rett og slett at det er bare Teslaen som bare er så innmari rå, uten at man egentlig ikke legger merke til det etterhvert.. ;-)
#14
Model S 2013 - 2022 / Sv: Kjendiser som kjør Tesla S
tirsdag 15. april 2014, klokken 21:33
Bjørn Kjos hentet sin samtidig med meg i Drammen. 6. Mars. ;-)
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA