Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - pej

#1
Model X / Sv: AP2 vs AP2,5
tirsdag 19. september 2017, klokken 23:04
Nei, men prisen på oppgradering til FSD kan jo økes til f.eks 250.000,- Det er jo ingen garanti for at Tesla holder dette på rundt 40k når de oppdager at de må ha masse nytt hardware. AP2,5 er jo for eksempel dobbelt ledningsnett for redundans. Det er omfattende å installere.
#2
Model X / Sv: AP2 vs AP2,5
tirsdag 19. september 2017, klokken 22:36
Man må ha kjøpt full selvkjøring når bilen var ny for å få denne oppgraderingen dessverre. Se svar fra Skøyen:
#3
Model X / Sv: Seter
tirsdag 19. september 2017, klokken 22:34
Enig, hadde ventilerte på X90D.
#4
Model X / AP2 vs AP2,5
tirsdag 19. september 2017, klokken 21:42
Hei folkens, vi som har veteran X med AP2, hva tenker vi om at bilene nå kommer med oppgradert HW for å kunne bli selvkjørende. Er ikke dette litt drøyt? Var ikke også vi lovet mulighet for dette?
#5
Model X / Sv: X90D vs X100D
tirsdag 19. september 2017, klokken 21:14
Jeg kjøpte en X100D inventory idag og solgte min X90D. Veldig spent på om dette virkelig er merkbart på langtur mtp ladetider. Det jeg ser på som en stor fordel er at jeg kan ligge mellom 30-80% på batteriet stort sett hele året og da holder det lenge.
#6
Model X / Sv: Seter
tirsdag 19. september 2017, klokken 21:10
Har akkurat kjøpt en X100D demobil hos Tesla usett. Noen som vet om den har ventilerte eller vanlige skinnseter? Står bare leather i kontrakten. Den er registrert første gang Juni 2017.
#7
Tesla har tydligvis feil i systemene sine. Jeg kjøpte en inventory og da jeg la inn depositumet kom bekreftelsen 50k billigere enn før jeg trykket. Fint for meg, for den gikk gjennom.
#8
Hyundai Ioniq / Sv: Fjernlys Ioniq igjen.....
tirsdag 19. september 2017, klokken 20:58
Ulovlig, men sinnsykt bra!
#9
Hyundai Ioniq / Sv: Montering av ledbar
tirsdag 19. september 2017, klokken 20:57
et bilde til..
#10
Hyundai Ioniq / Sv: Montering av ledbar
tirsdag 19. september 2017, klokken 20:55
Hei, min hadde det montert da jeg kjøpte den. Vet ikke hvordan, men det sitter et relé i motorrommet og en bryter så man kan slå disse av hvis man ønsker. Kom gjerne å se. Bor i Fredrikstad.
#11
Model X / Sv: Verditap og pris per km/mnd.
tirsdag 18. juli 2017, klokken 16:31
min har tapt seg ca 30.000,- pr mnd. (fra 1.050.000 til ca 800.000)  Det er nok litt i overkant av hva som blir vanlig, men regn med 10.000,- pr mnd fremover på en X90. AP1.
#12
Hyundai Ioniq / Sv: Fjernlys
onsdag 05. april 2017, klokken 21:28

[/quote]

Siden du skriver at lysene sto på bilen når du kjøpte den, så regner jeg med at du kjøpte bilen brukt? Bare litt nysgjerrig; hvor lenge har du hatt bilen? Og hvorfor skal du selge?
[/quote]

Vi la den ut da Kona ønsket seg Leaf igjen. Fant seg ikke til rette i denne. (Hun har kjørt Leaf i 5 år). Hun har nå heldigvis ombestemt seg så bilen er fjernet fra finn.
#13
Hyundai Ioniq / Sv: 12v batteri som blir utladet
onsdag 15. mars 2017, klokken 18:49
Etter mye feilsøking måtte de bytte batteri på min. Nå har den fungert i 4 dager og vi krysser fingrene hver morgen.
#14
Bilen var solgt, men kjøperen fikk kloa i en fabrikkny bil som noen avbestilte, så den er nå ledig igjen.
#15
Hyundai Ioniq / Sv: Splitter ny Ioniq - helt død
onsdag 08. mars 2017, klokken 19:05
Dagens status, nå har de satt inn et uorginalt batteri og bilen fungerer. De ville ha den over natten for å være sikre på at alt virker. Jeg håper derfor på å kunne hente bilen imorgen. Kona stoler ikke lengre på bilen så vi kjøper nok en Leaf.
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA