Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - ElTinto

#1
Lading / Sv: Ladekabel 2013 modell
onsdag 22. januar 2014, klokken 12:37
Malmbergs har en vinklet 16A Schuco plugg.... kosteri underkant av 30 kr.....  ;D
#2
Lading / Sv: Ladedeksel - erfaringer?
torsdag 19. desember 2013, klokken 11:22
Etter forrige snøfall på østlandet, kjørte jeg innim BNH i Ski for å sjekke ladedeksel... hygggelig kar lot meg prøvemontere et for å se.
                       Skuffelsen var stor, da han skulle ha drøyt tre tusen kr for det og det blir en glippe mot panseret hvor snøen kan rase inn..... Fullstendig ubrukelig til annet enn tyverisikring! Men ettersom jeg har "kladddløs" 16A lader.. så er hengelåsen bedre...... liker ikke "snømåkingen" inne i koblingsboksen... ettermarkedsløsninger bør komme....
#3
Carwing / Sv: Kjørehistorikk i Carwings
torsdag 19. desember 2013, klokken 11:11
Jeg får ikke oppdateringer som er nyere enn 8 sptember når jeg sjekker Carwings Eco driving records... :(
#4
Lading / Sv: Batteriskrekk... Manglet en strek i morges
tirsdag 10. desember 2013, klokken 10:27
Hva slags lader har du? Bruker du forvarming? Forvarming kan "stjele" rekkevidde dersom du ikke har 16A lader eller bedre... det er i hvertfall min erfaring.
#5
Svar til GeirH ang A-stolpe: Denne sitter meed klips. På mynissanleaf.com er det en kar som blogger om ombygging av stereoanlegget i Leafen (og en hel masse andre greier) sjekk denne linken: http://www.salsleaf.com/
#6
Lading / Sv: Skjøtekabel erfaringer
fredag 06. desember 2013, klokken 08:29
Hei, jeg ser at støpselet på den oransje kabelen ligner veldig på den som sitter på min 16A uten kladd lader... Problemet med denne er at på noen ladestolper sitter stikkontaktene "horisontalt". Proppen er så lang... og kabelen er ikke akkurat myk.... så da kan man få problemer med å lukke lokket. Uten stengt lokk... ingen strøm!
            Du bør kanskje se etter et støpsel med vinklet utføring. ;)
#7
Lading / Forvarming med 16A ladekabel og 80% ladebegrensning
tirsdag 03. desember 2013, klokken 15:57
Har kjøpt 16A ladekabel uten klump fra svensken... Setter bilen på lading om morgenen på jobben. Bilen er da ladet til 80% til lunsj ;D
          Setter på forvarming av bilen ca 1 time før jeg skal hjem. Da lader bilen mer enn 80%... Pga for mye strøm inn? Eller fordi bilen er gjennomvarm?
#8
Leaf 2010-2017 / Sv: Chassis nr søk
tirsdag 03. desember 2013, klokken 15:44
Hvis du går inn på hjemmesiden til Biltema, velger bil/MC, taster inn reg nr... så kommer det opp masse opplysninger om din bil! ;D
#9
Carwing / Sv: forvarming
tirsdag 03. desember 2013, klokken 15:41
Det har jeg også fått oppleve... Hva er vitsen med 2 timer når du bare kan bruke en av gangen? Dette burde Nissan kunne fikse via softvare..... :-[
#10
Leaf 2010-2017 / Sv: Hvor langt har Leafen din gått ?
tirsdag 03. desember 2013, klokken 08:41
Har kjørt 10500km så langt. Aldri hurtigladet.... 8)
#11
Elektriske utfordringer / Sv: Måtte "drepe" Leafen
mandag 02. desember 2013, klokken 13:48
Jeg er klar over hurtigladmuligheten i Askim, men ettersom gjettometeret viste så mye restkapasitet da vi passerte... valgte vi å ikke stoppe en halv time "in the middle of nowhere". Det er ikke vedig mye spennende å finne på der.... Vi satt jo til og med på varmeapparatet... fordi vi hadde ca 2 mil mer enn vi skulle trenge på gjettometeret.
           Heldigvis kommer det en hurtigladestasjon på Ørje (18 desember). Da kan vi kjøre hjemmefra med normal komfort, lade et par timer på Tøckforssenteret, karre oss opp bakken til Ørje, sette bilen på hurtiglading ..... og så gasse på hjem. Det er mye mere spennende å finne på i Ørje! Sluser og alt ting....
#12
Elektriske utfordringer / Sv: Måtte "drepe" Leafen
mandag 02. desember 2013, klokken 12:55
Kjørte hele vegen i mellom 70 og 80 km/t.... varmeapparat på auto og 19 grader til Tøckfors. Hjem igjen, bare med varmeapparat fra Askim og hjem. Da trodde vi at vi hadde mer enn nok juice..... Kjører nesten alltid i ECO.
                La forøvrig merke til at batterivarmen viste 5 streker.... det har ikke jeg sett siden i sommer.
              Noen som har kjørt "langt" i skilpaddemodus?
#13
Elektriske utfordringer / Måtte "drepe" Leafen
mandag 02. desember 2013, klokken 11:25
Kjørte tur/retur Ski - Tøckfors i Sverige på lørdag. Med full lading fra start, kona ved siden av og varme på auto og 19 grader. Brukte 10 streker til, ladet i ca 3,5 timer på 16A på senteret. Etter 3,5 timer på et shoppingsenter blir shoppeangsten større enn rekkeviddeangsten, så vi satt kursen hjemover. Det er iflg GPS 75km hjem, men det er noen stygge oppoverbakker... Hadde 114km på gjettometeret, noe forvarmet Leaf når vi dro. Etter å ha hatt "mye" å gå på på gjettometeret hele veien... gikk Leafen i Skilpaddemodus ca400m hjemmefra. Etter å ha trillet de siste meterne på offentlig vei, kom utfordringen.... Bakken opp hjemme. Den er ca 50m. ca 10% stigning. Hadde den vært 2m lenger, måtte jeg ha rygget ned igjen og ringt på hos naboen... med ladekabelen i hånda. Fikk lirket oss opp og hjem på gårdsplassen. Da jeg skulle mate Leafen, fikk jeg ikke skrudd av med start-/stopp-knappen. Tenkte det var et eller annet med at den var så tom at den ikke "tenkte" lenger. Prøvde alt mulig.. med ladekabel inne og ute... ikke mulig å slå av. Til sist måtte jeg koble fra +polen på 12V batteriet..... vente ca 30 sek. Da virket alt som det skulle....heldigvis. Kunne ønsket meg en "svenskeknapp" funksjon på start-/stopp-knappen som bootet Leafen ved slike tilfeller...
#14
Kom akkurat hjem fra paraden. Ny rekord! Men sitter igjen med en følelse av at det ikke var alle som ble telt opp? Synes det var en uendelig rekke av biler, 384 påmeldte og rekord på 262 biler....
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA