Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - RBK

#1
Tesla / Sv: Tesla Inventory
torsdag 21. september 2017, klokken 20:23
Hehe, blandet litt på sidene du har laget ::)
Jeg er på min S nå og benyttet linken til å få skilt nummer. Artig når selger kontakter deg og jeg vet skiltnummer før de  :)
#2
Tesla / Sv: Tesla Inventory
torsdag 21. september 2017, klokken 17:17
Kjempe side  :+1:. Tipser også til nye eiere at de kan bruke VIN til å se når bilen blir registrert.
#3
Model X / Sv: AP2 vs AP2,5
tirsdag 19. september 2017, klokken 22:48
Har de sagt at de gjør oppgradering allerede for de som har full FSD?
#4
Model S / Sv: Hjelp! 75D eller 100D?
tirsdag 19. september 2017, klokken 20:19
Er ikke alltid jeg har tid til å lade etter en lengre tur og skal kjøre videre. Derfor er det for meg mye viktigere å ha stort batteri en alle ekstra pakker. Har også i bakhodet at batteriet taper seg noe (er det ca3-5% de første tre årene?) og at den bruker mer strøm når det er slaps og rundt null grader ute.
Men som jeg nevnte 75 batteriet holder til det meste og du blir garantert fornøyd.
#5
Model S / Sv: Hjelp! 75D eller 100D?
tirsdag 19. september 2017, klokken 19:52
75 er stort sett alltid nok men kjører du utenfor SC nettverket er det ikke alltid det er nok elller du ikke har tid til å stå på "saktelading".
På mine første 8000 km nå så merker jeg at jeg glad for at jeg har fått større batteri.
Men alt avhenger av hvor mye man ønsker å bruke for å få større batteri.
#6
Jeg hadde kun ladet hjemme. Man får ladet omtrent 1 km/h pr A. Har du 25A x 8t blir det ca 200 km. Du trenger vel trolig ikke å stille mer en 70-80%, prøv deg fram.
#7
Brukte den på langtur i sommer (5.800 km) for å planlegge.
Hjemme bruker jeg den aldri om det ikke er steder jeg ikke får ladet via SC og er litt usikker.
#8
Model S / Sv: Premiumpakken verdt 40000?
onsdag 16. august 2017, klokken 15:34
Jeg SAVNER oppgradert lyd, eneste jeg ikke tok med  >:( Bass er fraværende desverre.
Filtret er mye bedre i den nye med biofilter.
Jeg hadde valgt premium pakka 10 av 10 ganger, spesielt nå som man får oppgradert lyd også.
#9
Bestilling og levering / Sv: Levering august - september 2017
tirsdag 15. august 2017, klokken 17:29
Det har vært slik siden de startet opp tror jeg i Norge. På begge mine har det stått ca måned den skal komme og det har alltid stemt. ca 10 dager før har jeg fått beskskjed om overleverings dato. Selgere eller DS får ikke så mye informasjon så tror ikke det hjelper å "mase".
#10
Model X / Sv: Vibrasjoner ved hardt pådrag
fredag 11. august 2017, klokken 12:35
Har ikke dette på S100 men kanskje noe forskjell på S og X her
#11
Model X / Sv: Autopilot vs evnen til å kjøre helt på egenhånd
onsdag 09. august 2017, klokken 12:02
Enig med Krister 461. Etter 5808 km med bil og AP2 så synes jeg den fungerer ganske så bra. Ikke perfekt men bedre en hva jeg trodde etter å ha lest på forumet her. Har dog ikke kjørt AP1 da min gamle S85 ikke hadde noe  ::)
#12
Megacctane; Jeg har en GTE og ACC kan ikke samenlignes med AP2. Har nå kjørt 5.800 km i sommer med Tesla og det er ganske så stor forskjell på hvordan de to virker. Ja du kan kjøre til Torp men helt annen følese og ro med AP2 er nå min erfaring.
#13
Model X / Sv: Ny justering av pris på X75?
fredag 04. august 2017, klokken 13:44
Mons; Skjønner frustrasjoen din, MEN det er en grunn til at man velger 100 kWh batteri. Det er ganske så stor forskjell på km på vinteren. Husk også at batterikapasitet taper seg noe det 1 året, (er det rundt 3-5 %?) og deretter flater ut.
Jeg valgte et 100 kWh batteri siden jeg skal ha bilen noen år og vil helst ungå å lade tur/retur hytta om jeg klarer. Så valg av batteri må være ut i fra hva man har behov for.
Om du klarer deg med et 75 kWh batteri så hadde jeg avbestilt også.
#14
Model 3 / Sv: Hvilken farge skal du ha på din M3?
torsdag 03. august 2017, klokken 09:41
Jeg hadde brun og synes den faktisk ikke var så gal selv om den var skitten. Utrolig fin farge og hadde de hatt denne fargen vider hadde jeg valgt denne i steden for blå.
#15
Model S / Sv: Scan My Tesla: Betatest av CANBUS Android-app
tirsdag 01. august 2017, klokken 10:40
Takk for tips mister Muffin  ;)
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA