Etter å ha vært fornøyd tesla eiere i to år gikk turen til den italienske riviera i år med bilen. Gjennom sentral Europa gikk alt helt perfekt dersom man ser bort i fra de tullete instruksjonene til Google maps om å hele tiden kjøre meningsløse omveier til ladere vi allerede hadde benyttet. De virkelige problemene dukket opp når vi hadde full ladet Sør for Milano og oppdager at vi ikke har strøm å nå neste super lader vest for Nice. Etter mye stress kommer vi oss endelig til denne laderen etter litt nødstrøm hos noen private i forbindelse med overnatting.
Disse veiene er notorisk kjent for plutselige og store køer i forbindelse med de tallrike bomstasjonene. Vel fremme viser det seg at det er kun en lader som gir full strøm om gangen og det er mange i kø hele døgnet. Totalt uakseptabelt.
Ladestasjonen Sør for Milano består av 12 SC med ytterligere noen like i nærheten. Deretter et det tomt mot Genova og videre mot Nice. Hva har de som har planlagt dette tenkt på? For meg virker det som om den interne Tesla konkurransen mellom de to landene har ødelagt for alle tesla kundene å kunne kjøre bil mellom de to landene. Når man i tillegg ikke kan oppdrive alternative Ladestasjonen i Italia har man et reelt problem. Vi har blitt smertelig klar over at mange byer har informasjon om at det er Ladestasjonen tilgjengelig som i praksis aldri har fungert. Løsningen har vært å finne lokale marinaer og industribedrifter. Her må noen hos tesla gjøre en rydde jobb. Man trenger ikke 16 Sc lade punkter i Milano for så ikke ha muligheter for påfyll før man går tom.
Skal senere laste opp et bilde som viser hvordan navigasjonen ville ha oss tilbake til der vi nettopp hadde fulladet for å kunne komme til neste SC som igjen ville for langt unna. Frustrerende.
En av oppturene har blandt annet vært å stå side om side med carbon monstrene utenfor Casino Monte Carlo og definitivt få mer oppmerksomhet en samtlige andre superbiler tilstede. Flott bil men lade problematikken på den italienske riviera må løses asap.
Er det noen som vet om alternative løsninger til Ikea i Genova så er vi veldig takknemlig for innspill.
Disse veiene er notorisk kjent for plutselige og store køer i forbindelse med de tallrike bomstasjonene. Vel fremme viser det seg at det er kun en lader som gir full strøm om gangen og det er mange i kø hele døgnet. Totalt uakseptabelt.
Ladestasjonen Sør for Milano består av 12 SC med ytterligere noen like i nærheten. Deretter et det tomt mot Genova og videre mot Nice. Hva har de som har planlagt dette tenkt på? For meg virker det som om den interne Tesla konkurransen mellom de to landene har ødelagt for alle tesla kundene å kunne kjøre bil mellom de to landene. Når man i tillegg ikke kan oppdrive alternative Ladestasjonen i Italia har man et reelt problem. Vi har blitt smertelig klar over at mange byer har informasjon om at det er Ladestasjonen tilgjengelig som i praksis aldri har fungert. Løsningen har vært å finne lokale marinaer og industribedrifter. Her må noen hos tesla gjøre en rydde jobb. Man trenger ikke 16 Sc lade punkter i Milano for så ikke ha muligheter for påfyll før man går tom.
Skal senere laste opp et bilde som viser hvordan navigasjonen ville ha oss tilbake til der vi nettopp hadde fulladet for å kunne komme til neste SC som igjen ville for langt unna. Frustrerende.
En av oppturene har blandt annet vært å stå side om side med carbon monstrene utenfor Casino Monte Carlo og definitivt få mer oppmerksomhet en samtlige andre superbiler tilstede. Flott bil men lade problematikken på den italienske riviera må løses asap.
Er det noen som vet om alternative løsninger til Ikea i Genova så er vi veldig takknemlig for innspill.