Sitat fra: Trøndertesla på mandag 30. september 2013, klokken 19:03Sitat fra: el-fanboy på mandag 30. september 2013, klokken 10:40Sitat fra: Cirion på mandag 30. september 2013, klokken 10:24I min TMS har det poppet opp feilmeldinger to-tre ganger, alle relatert til lading eller ladekabel. Den har kuttet lading en gang, og jeg har (heldigvis) oppdaget feilmeldingene før jeg gikk fra bilen. Feilmeldingene går bort når jeg tar ut og setter inn ladepistolen på nytt. Men poenget er at TMSen virker veldig overfølsom på feilsituasjoner. Jeg har hatt LEAF snart ett år og har ALDRI fått en feilmelding, den har ALLTID tatt lading.Sitat fra: sindrej på mandag 30. september 2013, klokken 10:05Nettop. Ruller snart 30 000 Tesla Model S på veien rundt om i verden. Er da ikke mange av de som har opplevd problemer med 12v? Uansett merke, vil det være trøbbel med 12v på noen få biler ut av et så stort antall. De som frykter å gå tom for 12v må sikre seg uansett biltype og bilmerke.
Det er jo greit at det er ting en kan gjøre selv for å sikre seg, fylle bagasjerommet med div 12V ladere, overvåkere etc., men det er jo å pisse i buksa. Bilen har jo gått på veien i ett år nå !!! Er det virkelig for mye forlangt at den skal virke akkurat like enkelt som Tesla sier i skrytematerialet sitt ?
Det er ikke tvil om at Tesla må gjøre bilen mer failsafe/idiotsikker med tanke på lading.
Helt enig. Jeg var på jakt i helga og satte laderen i på fredag kveld. Bilen tok i mot strøm og alt virket som normalt. På lørdag morgen blinket både laderen og ladeporten rødt. Samme prosedyre på lørdag ettermiddag og når jeg kom tilbake til sivilisasjonen på søndag ettermiddag så blinket både lader og ladeport rødt igjen, og bilen hadde ikke tatt imot mer enn noen få kWh. Hadde 210km med typical range da jeg la avgårde på den 180km lange hjemreisen, og med pen kjøring så gikk det fint. Men, det er Jæ..la irriterende at slike basic ting ikke fungerer 100% - hver gang! Tesla har bygget verdens beste bil, men ser ut til å slite litt med helt basic ting. Dette bør være enkelt å fikse for teknogjengen i California. FIX IT!
Jeg opplevde det samme som deg som var på jakt. Fikk bilen på Alnabru på fredag og kjørte den rett til en hytte på Tempelseter som vi hadde leid i starten av høstferien. Satte inn lader og skjøteledning (måtte bruke 5 meter 2,5mm2 skjøt) og alt var grønt og fint. Sjekket for varme kontakter etter en time og oppdaget at lader lyste rødt. Byttet skjøteledning (1,5 mm2 som jeg fant i den leide hytta) satte ned ladespenning til 10A, og alt var grønt og fint igjen. Ny sjekk etter en halv time, rødt lys. Hadde fått ladet noen få kWh begge ganger.
Fant nytt stikk på annen kurs og inn med den rette skjøteledningen (2,5 mm2) og nå var den grønn hele natten (og alle andre netter etter dette).
En ting er når feilen oppstår med en gang, en annen er når alt ser ok ut men feiler etter ca 10-15 minutter. Må nok være påpasselig på nye steder til Tesla har fikset dette.
Ellers veldig fornøyd med bilen :-)
Sent from my iPad using Tapatalk HD