Trykk på ladeluka ett par gånger innan du opner den. Den er designed til att knekke isen på det viset.
(Denne funksjon finnes ikke på US utgaven)
(Denne funksjon finnes ikke på US utgaven)
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: Wenche på mandag 30. september 2013, klokken 02:51Helt rett!
Har ikke erfart problemet med dødt 12V batteri, men så vidt jeg kan forstå, oppstår problemet hvis man forlater bilen med feilmelding.
Da kobler 12v batteriet seg fra hovedbatteriet, og for å kunne sende meldinger til Tesla, er det aktivt og strøm brukes. Når 12V batteriet så er standby for å sende meldinger til Tesla over lang tid, tappes det og utlades.
I mine øyne trenger man ikke sjekke batteriladning etter lang tid.
Får man feilmelding, slår man bilen av og på, og feilmelding forsvinner. Sett deretter i lading før bilen sovner! Og kaster deretter et blikk inn gjennom vinduet for å se hvor mange amper den lader, stiger raskt fra 0 til 13 i løpet av 3 sek.
Lader den ikke, viser 0 eller "prepare to charge" noe som jeg opplevde en gang etter å ha somlet med andre ting, så må du vekke den på ny før du setter i ladekabel. Sørg alltid for å ha hvitt lys ved ladeluken, før du setter inn UMC.
Så mitt råd er å bruke 3 sekunder etter at du har satt inn ladekabel, på å sjekke at bilen tar lading, så unngår du problemer.
Dette er i hvert fall min erfaring