Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - 123456789

#1
Model S / Sv: Fastfrossen ladeport
onsdag 20. november 2013, klokken 20:16
Trykk på ladeluka ett par gånger innan du opner den. Den er designed til att knekke isen på det viset.
(Denne funksjon finnes ikke på US utgaven)
#2
Model S / Sv: SUDDEN DEATH
onsdag 02. oktober 2013, klokken 21:00
IT nett = ingen jord som trekker tilbake strøm fra ladeporten som kan sette en felmedling som koppler ifra HV batteri som kopplar ifra lading til 12v batteri som ellers ALLTID lader 12v batteri. Skjer som oftest når man trekker ut ladekabel etter lading. Vis man plugger i ladekabel å tar ut den for att plugge i den igen (kan hende att man ikke fikk i ladepluggen første forsøk) må man stenge ladeluke mellom forsøk ellers kommer man få felmedling som koppler ifra HV batteri.
Vis lading skjer med skøteledning tror bil att strømnett er ustabilt (vermegang som kan forårske en brann) å avbryter lading.

Allt det er sikkerhets prosedyrer som er satt i følge av lover. Tesla sier att grenseverdierna må finjusteres i kommende software til det norske strømnettet.

Vis gult lys, kontakt Tesla.
#3
Model S / Sv: SUDDEN DEATH
mandag 30. september 2013, klokken 20:54
Sitat fra: Wenche på mandag 30. september 2013, klokken 02:51
Har ikke erfart problemet med dødt 12V batteri, men så vidt jeg kan forstå, oppstår problemet hvis man forlater bilen med feilmelding.
Da kobler 12v batteriet seg fra hovedbatteriet, og for å kunne sende meldinger til Tesla, er det aktivt og strøm brukes. Når 12V batteriet så er standby for å sende meldinger til Tesla over lang tid, tappes det og utlades.
I mine øyne trenger man ikke sjekke batteriladning etter lang tid.

Får man feilmelding, slår man bilen av og på, og feilmelding forsvinner. Sett deretter i lading før bilen sovner! Og kaster deretter et blikk inn gjennom vinduet for å se hvor mange amper den lader, stiger raskt fra 0 til 13 i løpet av 3 sek.
Lader den ikke, viser 0 eller "prepare to charge" noe som jeg opplevde en gang etter å ha somlet med andre ting, så må du vekke den på ny før du setter i ladekabel. Sørg alltid for å ha hvitt lys ved ladeluken, før du setter inn UMC.
Så mitt råd er å bruke 3 sekunder etter at du har satt inn ladekabel, på å sjekke at bilen tar lading, så unngår du problemer.
Dette er i hvert fall min erfaring  :)
Helt rett!
12v low er ikke fel på 12v batteri, end of story. 12v batteri er kopplet til HW batteri hele tiden. Vis grønt lys, allt ok. Vis gult lys, ring Tesla, skal aldrig vare gult lys. Røtt lys, steng å øppne ladeluke eller trykk på brems, prøv å lade igen.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA