Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Stangseth

#1
Model S / Sv: Oppgradert autopilot. Oppskrytt?
lørdag 26. august 2017, klokken 11:38
Ikke et must, men litt morro med AP. Min mening er at det er gøy å bruke den, men egentlig totalt ubrukelig pr. dags dato.


Sent from my iPhone using Tapatalk
#2
Model S / Sv: Ny 75D, er AP inkludert?
søndag 25. juni 2017, klokken 03:22
Kjøp AP aktivert, så er du med på moroen!!


Sent from my iPhone using Tapatalk
#3
Model S / Sv: Tesla Kokstad
torsdag 08. juni 2017, klokken 11:07
Jeg har pleid å legge igjen beskjed på telefonsvarer, og de ringer tilbake/svarer på mail ila. ca et døgn.


Sent from my iPhone using Tapatalk
#4
Bare å gi en lyd!


Sent from my iPhone using Tapatalk
#5
Jeg har en 2017 modell med stoffseter på Askøy som du kan se på. Bilen er en tur til Østlandet nå, men tilbake mandags kveld. Bare å ta turen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
#6
Samme her...


Sent from my iPhone using Tapatalk
#7
Model S / Sv: Anbefalt utstyr/modell familiebil TMS
tirsdag 18. oktober 2016, klokken 17:37
Takker så mye for svar[emoji106]


Sent from my iPhone using Tapatalk
#8
Model S / Sv: Anbefalt utstyr/modell familiebil TMS
tirsdag 18. oktober 2016, klokken 16:40
Spørsmål; jeg vurderer en ny "strupet" 75. Har man tilgjengelig 60 kWh ( siden det er et 75kWH batteri i bilen), eller er det slik at man må trekke fra ca 10% av de 60? Altså at man kan bruke ca 54 kWh.. noen som vet?


Sent from my iPhone using Tapatalk
#9
Kia Soul EV / Sv: Tilgjengelig batterikapasitet, er den 27kW?
fredag 06. mai 2016, klokken 08:20
Er ute på veldig tynn is her, men er det slik at batteriet lagrer veldig mindre energi ved 0 grader enn det gjør ved 20 grader? Noen som vet?

Her er mitt siste regnestykke da jeg testet batterikapasiteten. Temperaturen var ca 4-5 grader.

Trip: 173 km
13,6 kWh/100km
Remaining: 5%/1bar
Skilpadde ved 5 %
Ved å bruke de siste 5% hadde jeg sikkert kunne kjørt omkring 180km.

Dette tilsier at jeg kunne ha brukt 24,6kw.

Eller har jeg gjort en eller annen feil i utregningen?


Sent from my iPhone using Tapatalk
#10
Kia Soul EV / Sv: Tilgjengelig batterikapasitet, er den 27kW?
torsdag 05. mai 2016, klokken 14:44
Jeg har også sjekket ut dette flere ganger. Resultatet blir 24 kWh  +/- 0,5 hver gang. Min bil har i alle fall ikke 27 kWh netto batteri.


Sent from my iPhone using Tapatalk
#11
Kia Soul EV / Sv: Rekkeviddetest
onsdag 15. april 2015, klokken 14:06
Ikke særlig oppdatert tror jeg. Kjørte Bergen - Geilo - Telemark - Haukeli til Bergen i påsken, og ser at det mangler mange hurtigladere i NAV. Brukte ladestasjoner.no for å planlegge turen.
#12
Zoe / Sv: Zoe over Haukeli, Bergen - Dalen i Telemark
tirsdag 07. april 2015, klokken 15:09
Jeg hadde egen kabel som jeg brukte.
#13
Zoe / Sv: Zoe over Haukeli, Bergen - Dalen i Telemark
tirsdag 07. april 2015, klokken 14:56
Jeg ladet i Dalen på søndag ettermiddag. Traff på vaktmesteren, og han kunne fortelle at det var en som hadde hatt problemer dagen i forveien. Tenkte at det kanskje var deg. Jeg kom meg fint over Haukeli til Røldal. Ladet til 100% i Dalen, og hadde rest på 29% i Røldal. Var nede i 26% på Haukeli før det begynte å gå i nedoverbakke. Veldig fornøyd med Kia'en.
#14
Zoe / Sv: Zoe over Haukeli, Bergen - Dalen i Telemark
fredag 03. april 2015, klokken 15:48
Hei! Lurte veldig på hvordan det gikk. Jeg skal kjøre fra Dalen til Bergen på søndag eller mandag med en Soul. Kjørte hit over Hardangervidda og Geilo, men returen blir lengre uten lading.
#15
Kia Soul EV / Sv: Bergen -ustaoset
mandag 30. mars 2015, klokken 21:44
Koster jo litt å lade i Eidfjord i forhold til Voss... Jeg lader litt der det er strøm, litt fordi jeg ikke vet hvor langt bilen går. Kjører stort sett på 13-14 kWh pr 100 km, og det skulle gi omtrent 20 mil rekkevidde. Men ingen kan bekrefte netto batteristørrelse, og da må man safe litt. Har vært i kontakt med fantastisk hyggelig forhandler i Bergen ( Casper) i dag. Han skal sjekke opp for meg. Først da går det an å planlegge riktig uten å bli skremt av guessometeret. Men har i alle fall funnet ut at bilen bruker mindre energi enn det jurassic regner ut, med god margin.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA