Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Popper

#1
Lading / Sv: Hvorfor i all verden lade til kun 80%?
tirsdag 26. november 2013, klokken 07:36
Sitat fra: Kjell Leaf på tirsdag 26. november 2013, klokken 00:29
Det går en eller to Leaf som Taxi i stavangerområdet, de hurtiglader hele tiden, skulle vært spennende å se resultatet på batteritesten deres etter to år. Det vil kunne gi svar på mye om hvor farlig hurtiglading egentlig er. Håper noen får tak i deres batterimålinger.
Enig!
#2
Model X / Sv: Pris på Tesla Model X med 4WD?
fredag 15. november 2013, klokken 17:53
Sitat fra: Kires på fredag 15. november 2013, klokken 13:12
Sitat fra: Popper på tirsdag 12. november 2013, klokken 15:27
Sitat fra: vrom på tirsdag 12. november 2013, klokken 12:10
For å si det slik, Model S er et latterlig bra kjøp ifht Passat, men Model X er ikke et like bra kjøp ifht Cayenne :)
Så du mener at Cayenne er et bedre kjøp? Det er over 150 Cayenner til salgs på finn nå, sikkert en der som passer. Grunnen til at jeg reagerer litt barnslig er at jeg ikke forstår sammenligningsgrunnlaget: 
Model X - Cayenne, det er jo 2 totalt forskjellige biler. Omtrent like ulike som S og Passat som du drar frem.

Er ikke Cayenne og Model X sammenlignbare? HVis Model X ikke konkurrer mot Cayenne, hvilke biler mener du da X skal konkurrere mot?
Model S har fått den vanlige mannen i gata til å strekke seg litt lenger når det gjelder å bruke penger på bil. Dette kommer også, og i kanskje i et enda bredere spekter til å bli en realitet når det kommer en bil på markedet med 4x4, 7 seter og el-motor. Cayenne-selgerene kommer til å merke det, men et overpriset midtsegment av familiebiler rundt 450-550.000 kommer til å kjenne det mest. Det er kort vei fra 500 til 650, med Tesla sine brukskostnader.  Om Model X kommer til å selge så mye i Norge som noen hevder, så er min påstand at kjøperne kommer fra biler med lavere pris, og at dagens kjørere av Cayenne-Discovery-Range Rover- X5 i større grad vil beholde sine vaner av bilvalg.
#3
Leaf 2010-2017 / Sv: 162 Leaf på finn
onsdag 13. november 2013, klokken 20:23
Helt sant. Tenker det samme, skal ha bilen i 5-7år, og kan ikke tape mer enn 250.000 på den. Ett tap påp 50 i året er jo helt greit.
(har en Land Rover til min X kommer, og den har tapt seg 80 i året, i 7 år. )

Men skulle jeg kjøpt Leaf en gang til, ville jeg kanskje vurdert en 2011mod til 150.000, den holder nok også de neste 5 åra.
#4
Leaf 2010-2017 / Sv: 162 Leaf på finn
onsdag 13. november 2013, klokken 17:50
Jeg tror at tallet kommer til å holde seg høyt.
Medienes dekning av rekkevidde og andre vinter-opplevelser gjør nok salget stagnerer en stund. (min påstand)
Dette gjør jo noe med prisen på bruktbil også.
Petter
#5
Leaf 2010-2017 / 162 Leaf på finn
onsdag 13. november 2013, klokken 17:10
En økning på 100% siden slutten av september.
#6
Model X / Sv: Pris på Tesla Model X med 4WD?
tirsdag 12. november 2013, klokken 21:57
Sitat fra: vrom på tirsdag 12. november 2013, klokken 18:03
Cayenne ifht MX (til samme pris) er bedre kjøp enn Passat ifht MS (til samme pris) ja.
Sant!
#7
Model X / Sv: Pris på Tesla Model X med 4WD?
tirsdag 12. november 2013, klokken 15:27
Sitat fra: vrom på tirsdag 12. november 2013, klokken 12:10
For å si det slik, Model S er et latterlig bra kjøp ifht Passat, men Model X er ikke et like bra kjøp ifht Cayenne :)
Så du mener at Cayenne er et bedre kjøp? Det er over 150 Cayenner til salgs på finn nå, sikkert en der som passer. Grunnen til at jeg reagerer litt barnslig er at jeg ikke forstår sammenligningsgrunnlaget: 
Model X - Cayenne, det er jo 2 totalt forskjellige biler. Omtrent like ulike som S og Passat som du drar frem.
#8
Model X / Sv: Reservasjon
fredag 08. november 2013, klokken 17:59
X kommer på mer enn 660 det er jeg sikker på.
Tipper rundt 700 +

Om en X koster 600 eller 660, kan vel ikke være med på å trekke seg fra reservasjonen?
Jeg for min del mener den er verdt 800 også.
#9
Leaf 2010-2017 / Sv: Føler meg stemplet....
torsdag 07. november 2013, klokken 12:53
#10
Model X / Sv: Reservasjon
onsdag 06. november 2013, klokken 20:52
Sitat fra: kjellsve på onsdag 06. november 2013, klokken 18:19
29.10.2013 reservasjonsnr. 972.

Håper jeg får levering før fritak for mva. og diverse andre avgifter blir borte. Med avgifter er kost/nytte for denne bilen slik at det er en dårlig investering.

Hvis jeg får levering på mot slutten av 2015 så er det kanskje da superchargere lenger nord både i Norge og Sverige slik at jeg kommer meg til Finnmark sommer og høst.

Ikke for at jeg vet mer enn andre om leveringen, men utviklingen av selskapet; Tesla,k og vekst-planene deres, slik jeg leser dem, får meg til å tro at du har bilen din før sommeren 2015:)

Produksjonen av andre el-biler vil ikke eksplodere, derfor skal det ganske mye til at 50.000 biler er nådd i 2015.
#11
Ringte i dag, fikk time i morgen.
Men delen, ja det kunne ta tid, noe jeg ikke helt klarer å forstå.
Nissan burde se et mønster her, og være litt foran problemene som kommer.
Jeg tør påstå at det enda er mange som kjører rundt i ny bil og tenker,
søren, er det ikke varmere i en el-bil.
Jeg foreslo for Nissan i Tønsberg at de burde ta kontakt med sine kunder og forhøre seg om alt var i orden.
#12
Må ta en tur til Nissan jeg også.
Bilen blir ikke varm på samme måte, selv om jeg først tenkte at det var blitt kaldt ute og at bilen kanskje ikke blir varmere. (ny bil) Men, det er jo ikke blitt kaldt ute.
Enig at 14 dager er for lenge.
#13
Dekk / Felger / Sv: Vinterdekk og rekkevidde LEAF
søndag 03. november 2013, klokken 20:36
Jeg har Hakka R2, og merket ingen forskjell.
Luft er nok svaret.
#14
Langkjøring med 24 / 30 kWt batteri / Sv: 228 km rekkevidde i Japan
torsdag 31. oktober 2013, klokken 15:04
men om du har et forbruk på 14,5 så får du jo mer enn 120km ut av bilen.
#15
Langkjøring med 24 / 30 kWt batteri / Sv: 228 km rekkevidde i Japan
torsdag 31. oktober 2013, klokken 14:39
Jeg kjenner meg igjen her Daedor.
Hva fikk du som KW pr 100km?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA