Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Gogool

#1
Model S / Sv: Hva jeg ikke liker med v 7.0
onsdag 28. oktober 2015, klokken 13:07
Liker ikke ombytting av info på liten skjerm - batteristatus, gir og fjern/nærlys er viktigere enn lekebil og total kilometer. 

Liker at musikkspiller viser mer info i fullscreen vedr bruk av mp3 stick. Samme med radio.

Liker ikke det jeg leser om klimaanlegget i 7.0 om det er riktig - har ikke erfart det selv ennå.
#2
Model S / Sv: Model S med hengerfeste?
torsdag 16. april 2015, klokken 14:46
Sett hengerfeste på Model S :)
http://torkliftcentral.com/trailer-hitch-and-towing/ecohitch/tesla/2012-2015-tesla-model-s-ecohitch

Jeg kunne være interesseret i at bestille en slik fra USA. Hvis andre også er interesseret kan man jo evt ha en felles monterings dag og hjælpe hverandre. Det skal siges at jeg har ingen erfaring i tage bumperen av. Får først min Tesla om et par uker. Hvad med kamera og ryggesensor? Jeg bor i Oslo.
[/quote]


Jeg er interessert i å gjøre det samme - dvs montere hengerfeste for å kunne frakte sykler. Flere på forumet som hiver seg på?

PS; de som vil si at garantien faller bort og/eller at bilen ikke er sertifisert for hengerfeste bes fylle opp en annen tråd om emnet. Men om noen faktisk har montert hengerfeste så gjerne kom med erfaringer :)
#3
Model S / Sv: Bruktbilpris på Tesla
mandag 23. februar 2015, klokken 23:08
Sitat fra: christian1986 på mandag 23. februar 2015, klokken 19:07
Jeg var i samme situasjon men valgte en annen tilnærming. Jeg måtte også selge, og hadde definert hvor mye tap jeg kunne tåle for å gidde å bytte ut. To måneder før den nye er tenkt levert la jeg ut min gamle for salg. Etter to uker var den solgt, over det jeg håpet på. På vei hjem i dag henter jeg så ut en leiebil som jeg skal ha siste måneden.

Viktig å også tenke på at en kan si at finansieringen ikke lot seg gjøre om en ikke får solgt. Eneste en faktisk risikerer er da de 15k.

Grei tilnærming dette - som jeg selv også hadde, men hvor diffen mellom ny P85D  (med alt) og bruktpris på min P85+ (med alt) ble så stor at at tapet jeg på forhånd hadde definert ble oversteget og jeg ville følt meg litt dum som byttet. Diff på 300 000 føles feil, i hvert fall når behovet for 4x4 og autopilot ikke er så stort. For min del venter jeg til TMS P110D m/hengerfeste når den kommer i 2016 :)

Ellers kan man jo notere seg at bilene som holder seg best i pris er de billigste 85-modellene. Ganske ordinært utstyrte TMS 85 går for rundt 500 - mens P85+ med 8 års prepaid vedlikehold fikk jeg bud på 595000. Det kan man jo merke seg om man er en av dem som bestiller ny P85D med alt utstyr :)   
#4
Model S / Sv: Skal du selge bilen?
mandag 23. februar 2015, klokken 15:56
Sitat fra: cirys1 på torsdag 19. februar 2015, klokken 11:26
Sitat fra: Madboy på torsdag 19. februar 2015, klokken 08:36
Du skal også være rimelig sikker på at det er en god del 85D og P85D som ikke blir plukket opp også.
Det var nok mange som var litt vel ivrig 10.10.14, og satset på å få heller tillatelse enn tilgivelse fra kona.  ;)
Jeg håper jo det siden jeg er kjøper  ;)

Jeg tror mange hadde regnet med at prisøkningen skulle gjøre at de kunne oppgradere nesten gratis, spesielt med 85D, de som skal ha seg P85D har nok penger tror ikke de bryr seg nevneverdig om de må ta et tap.. :)

Er kanskje i den siste kategorien du nevner men har "tatt til vettet" etter å ha innsett at byttet fra min P85+ med dagens bruktpriser til ny P85D kommer til å koste meg 300 000. Så mye er det ikke verdt for meg å gå fra rå til dritrå bil :)

Så om noen vil ha en mørk grå P85D/carbon/sorte next gen seter foran og bak/21"grå felger, med alt utstyr unntatt barneseter, er det bare å sende PM :)
#5
Model S / Sv: Bruktbilpris på Tesla
fredag 13. februar 2015, klokken 18:31
Sitat fra: D.O på fredag 13. februar 2015, klokken 17:32
Sitat fra: Epleskreller på fredag 13. februar 2015, klokken 13:07
Sitat fra: cirys1 på fredag 13. februar 2015, klokken 11:44


P85+ ligger ifra ca 630-750
P85 ligger ifra under 580-700+

Hvem er det som kjøper seg en P85 til nærmere 700 når en kan få en P85+ med mindre km og mer utstyr til 640??

Jeg ville heller hatt P85 enn P85+.. Det kan jo være en grunn. Alle får legge ut sin bil til den prisen man vil selge, er ikke værre enn det.. Om jeg ikke får det jeg vil for min S85 tar jeg rett og slett og selger/kansellerer ny 85D istedenfor..
Støtter denne. Likte ikke + utgaven i hele tatt. Ubehagelig stiv og den slapp mye lettere ved aks. Etter kun 1500km knirket interiøret. Virket som hele bilen hadde vondt av understellet.
Skulle jeg bestilt på nytt nå, hadde det blitt p85 med stålfjærer eller s85d med stålfjærer. Håper ikke min p85d er like illle som + utgaven, da selges den.

Dette er smak og behag - etter min mening er + klart morsommere å kjøre enn p85 i svingene, men fortsatt behagelig komfortabel. Ingen knirk etter 23000 km og den slipper ikke.  P85+ og P85D vil nok føles like, så da har du kjøpt feil bil og bør selge P85D før den er brukt. Eller er det kanskje slik at du har en P85 til salgs? :-)
#6
Model S / Sv: Bruktbilpris på Tesla
fredag 13. februar 2015, klokken 16:45
Sitat fra: cirys1 på fredag 13. februar 2015, klokken 11:44
Det som fascinerer meg aller mest er den enorme prisforskjellen det er mellom helt identiske biler.

P85+ ligger ifra ca 630-750
P85 ligger ifra under 580-700+

Hvem er det som kjøper seg en P85 til nærmere 700 når en kan få en P85+ med mindre km og mer utstyr til 640??

Det virker som at man har gjort seg opp en pris i hodet også setter man den, uansett hva markedet "sier"..  :P

Vi får se - da endret i hvert fall jeg min "hodepris" til litt under din minstepris for en P85+ med alt utstyr og 8 års betalt service - så da får vi se hva som skjer :)
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=55865741&searchclickthrough=true
#7
Model S / Sv: Blir man lei av Tesla?
onsdag 11. februar 2015, klokken 17:24
Svaret er nei! Det har vært gøy å kjøre Teslaen hver eneste gang siden den var ny i oktober 2013, og når man en sjelden gang kjører en fossilbil er det kjedelig, føles gammeldags og treigt, selv med en stor og "sprek" fossilmotor. Så det så.
#8
Model S / Sv: Varmeapparat med timer - nei, det har vi ikke sett
mandag 09. februar 2015, klokken 19:22
Sitat fra: pagal på fredag 06. februar 2015, klokken 17:10

Funker det å slå av lyset? Må vel ha parklys på.... Hadde vært fint å kunne lade samtidig som camper mode, men det funker ikke vel...?

funker i tow mode
[/quote]

Nå skjønner jeg enda mindre - i tow mode vil da bilen rulle.

#9
Model S / Sv: Innbyttepriser fra Tesla
fredag 06. februar 2015, klokken 20:37
Sitat fra: pwb på fredag 06. februar 2015, klokken 16:10
Tryggere å kjøpe av forhandler da man har 5 års reklamasjon.

Skjønner ikke poenget ditt - reklamasjonsrettighetene du nevner er dekket av Tesla uavhengig av hvem som selger, så lenge du kjøper en Tesla i 2015 når garantien fortsatt gjelder. Prøv å gi et eksempel på en "mangel" hvor det blir en forskjell.
#10
Model S / Sv: Varmeapparat med timer - nei, det har vi ikke sett
fredag 06. februar 2015, klokken 16:07
Sitat fra: Leif1 på fredag 06. februar 2015, klokken 10:45

Nå kan du slå av lyset og låse / forlate den så lenge du vil med strømmen på.

Funker det å slå av lyset? Må vel ha parklys på.... Hadde vært fint å kunne lade samtidig som camper mode, men det funker ikke vel...?
#11
Model S / Sv: Innbyttepriser fra Tesla
fredag 06. februar 2015, klokken 15:58
Om det er en høy eller lav innbyttepris får man synse om, men at den er under markedspris og at det lønner seg å selge på Finn er jeg sikker på. Jeg fikk nettopp mail fra en som solgte tilsvarende bil for 640 000. Denne bilen ble bestilt i 2012 og kostet 748 000 ny i oktober 2013 (og ikke 600 000 som noen skrev...). I tillegg har den Cyclone felger på vinterhjul (kompensasjon fra Tesla for å måtte vente på vinterhjul) og 8 års forhåndsbetalt service til 28 400.

Vedr innlegg om at det er "tryggere" å selge til Tesla enn å påta seg et selgeransvar er jeg uenig i. Bilgaranti overføres til ny kjøper, og også servicepakken følger bilen.

Det som kan påvirke bruktmarkedet er om Tesla selger disse innbyttebilene billigere enn det folket gjør på Finn - og evt gir lengre garanti enn det privatselger kan overføre fra Tesla. Tipper at det ikke vil skje.
#12
Model S / Innbyttepriser fra Tesla
torsdag 05. februar 2015, klokken 15:52
Tesla har kommet i gang med innbytteordningen. Ingen gullkantet deal for oss som vil bytte inn vil jeg tro:
Har en 2013 P85+ som har gått 22000 km, grå, carbonint, svarte seter, og helt strøken i lakk etc, med alt utstyr som kunne bestilles unntatt baksetene. Tilbud fra Tesla: 517 000. Mao - den havner på Finn...
#13
Model S / Sv: Smart luftfjæring
tirsdag 18. november 2014, klokken 12:51
Leste et eller annet sted noen som hadde testkjørt og konkluderte med at stål var fastere og lå bedre i svingene enn luft på standard TMS understell. Velg luft om man er på jakt etter komfort eller det praktiske i å kunne heve bilen, men ikke pga kjøreegenskaper. Da er antakelig stål best, evt P85D eller P85+ med mer sportslig understell.
#14
Model S / Sv: Model S RWD på vinterføre - bør jeg velge AWD?
fredag 14. november 2014, klokken 08:41
Til adahl ; hadde bilen vinterdekk er det forklaringen på at bilen føles ustabil ved gasspådrag. Har p85+ og ble i år som i fjor overrasket over hvor stor forskjell det er fra sommerdekk. Vinterdekk u pigg på 10 graders føre er i mykeste laget. Roe heller ned og sett på klassisk musikk og nyt at det er dønn stille og ikke dekketøy.

Og til trådstarter og alle som lurer på om de skal bestille D : dersom dere velger ny rwd og ikke D pga prisforskjellen så kjøp heller en brukt p85+. Da får dere en nesten ny råsterk bil som ligger fantastisk på veien,  i hvert fall med sommerdekk :-),  med stooor rabatt ift en ny "vanlig"  S.
#15
Model S / Sv: 21" pirelli vinterdekk fra tesla
torsdag 30. oktober 2014, klokken 06:57
Har hatt p85+ siden den kom og legger nå over til vinterdekk for andre gang. Komfortmessig er det denne bilen som ligner mest på p85d som trådstarter (og jeg) har bestilt. Jeg gleder meg nå til å bytte ut 265x35 med myke og helt stillegående 19" med Nokian. Litt mer passiv kjøring på vinteren er bare bra. Bilen skal kunne stoppe også :-)
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA