Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - FinallyElectricYeah

#1
Model X / Sv: X90D pris i England
lørdag 07. januar 2017, klokken 07:35
Ja høyre de kan bestille dette fra fabrikk og er pliktig til å levere så lenge eng med i EU. Må visstnok ha eng adresse også. Et hinder en sikkert kan komme rundt (venner etc) men nok et hinder
#2
Model X / Sv: X90D pris i England
tirsdag 03. januar 2017, klokken 14:41
Tenkte også på dette, men droppet ut. UK Tesla var mildt sagt lite villig til å hjelpe. Måtte blant annet skaffe all dokumentasjon selv (!!) for å få tilbake MVA. Så var det dette med lyktene, 4 års garanti osv. Var gira en stund 1,250 for en fully loaded p100d, men har feiget ut.
#3
Model X / Rett bruks henger på X
mandag 19. september 2016, klokken 21:18
Hoi, ser for meg at jeg kommer til å bli en "henger mann" når X'en er i hus. Sykler og barnevogn + bagasje når ut på tur og IKEA, hageavfall og annet forefallende i hverdagen. Så da er spørsmålet; hva er rette henger til en X med dette bruket. Vi ser vel på en eller annen hardtop, ikke for stor, ikke for liten, må såklart også se grei ut (hvert fall rime litt med bilen) og aero / designet for lite drag. Forslag, hva tenker folk?? 
#4
Takk for svar! Hva har denne rabatten på signatur vært da? Noe særlig å snakke om?
#5
Hva er vitsen med å sitte på en reservasjon? Kommer vel ikke særlig mye foran ordinær bestilling/levering med den feks et år frem i tid?
#6
Model X / Sv: Model X i norske og utenlandske medier
lørdag 06. februar 2016, klokken 21:34
Hvorfor er det ingen "ordentlige" medier i USA som har fått gjordt en grundig test av bilen over noen dager enda?
#7
Nytt senter i Sandvika åpner snart blir bra. Nå tilbake til prisøkning. Har god følelse jeg tror de holder kursen der den er (ikke at det ikke er ille nok) til de har fått spydd ut X reservasjonene i Norge. Kanskje til og med noe snillere alla S "early sign on". De trenger volum og Norge er og blir er svært viktig marked!  ;) 8) 8)
#8
Model X / Sv: 6 - eller 7-seter?
fredag 22. januar 2016, klokken 22:24
Sitat fra: Ulabrand på fredag 22. januar 2016, klokken 22:05
Sitat fra: erikwg på torsdag 21. januar 2016, klokken 15:59
Hva med 5?? Det går jeg for.
Hva med 4?? Det går jeg for.
(kun rad 1 og rad 3).
#9
Model X / Sv: Bestille X med en gang eller vente på AP2?
onsdag 13. januar 2016, klokken 22:47
Lever bare en gang. Aldri på høyden i Tesla verden mer enn 3-4 måneder uansett. Bare å bestille og nyte livet med verdens desidert beste og råeste kjøretøy
#10
Model X / Sv: Tanker etter lansering
onsdag 30. september 2015, klokken 13:09
Pris får vi satse tungt på at ligger på tidligere anslag. Er også interessert i setene, du kunne jo legge ting under dem kunne se ut som de var svært enkle å ta helt ut?

En annen ting jeg lurer veldig på er løsning for solskjærming. Fantastisk utsyn med glasset helt opp, men hva skjer med solen? Må ikke akkurat være lav for å få dem i tryne  8)

Ellers syntes jeg bilen ser helt rå ut, også fronten! Hva skal el bil med grill? Get used to it!  :)
#11
Model S / Sv: Naboen tror jeg er gæern
tirsdag 03. februar 2015, klokken 08:40
Når du først snakker om innvendig shine, hva er mest effektiv og beste "pakke" til TMS? Selv synder jeg litt i overkant mye når det gjelder møkkete bil (ikkje bra!)
#12
Takk for oppklarende tips på varme. Fikk akkurat en telefon fra kona som klager voldsomt over kulde. Mener det ikke har vært "noe" varme på 30 min, men så kom det visst litt allikevel da....Kan være av/på og hastighet på vifte som var svaret...

Uansett. Alle er vel stort sett enige om at varmeapparatet ikke er state of the art. Det er mange tips på hvordan varmen kan økes i bilen eks "å isolere tank, varmeelement og slanger hjelper i stor grad. Dobbel tennissokker trukket over eksp. tanken gjorde susen" ..............etc etc....!

Kunne noen oppsummert litt hvordan en får best varme, hva slags tiltak som faktisk er mulig, OG hva som kreves for å ting opp å stå (hverken særlig mekke kyndig eller god på el.)

Takk for alle innspill  8)
#13
Model S / Sv: Til de av oss som valgt P85 med 21" uten +
mandag 14. oktober 2013, klokken 23:16
Godt oppsummert et Øyvind h.  :)
#14
Model S / Sv: Til de av oss som valgt P85 med 21" uten +
tirsdag 08. oktober 2013, klokken 23:20
Sitat fra: FinallyElectricYeah på lørdag 05. oktober 2013, klokken 12:22
Først og fremst: fikk bilen for 2 uker siden i går og dette er over enhver fantasi og drøm - heeelt rått! Gratulerer til alle som både har bestilt og fått utlevert.

De jeg her henvender meg til er de som har valgt samme som meg dvs performance og med 21" men uten pluss pakke. Er dere fornøyd med valget sett i ettertid? Grunnen til at jeg spør er jo at plussen er blitt et vanligere syn enn noen kunne ane (visste ikke engang det ville være synlig jeg), og som vi vet var det ikke mange kronene som til skilte de to til slutt.

For meg var valget deg jeg vil si "delvis bevisst", men det er sikkert mange av dere som har vært langt mer gjennomtenkt. NB - dette er ikke ment som en tråd for eller mot + da temaer rundt dette allerede eksisterer. Det jeg lurer på er hvilke argumenter føler dere P21" eiere/bestillere står igjen for vårt valg? Hvilke argumenter gir jeg han som en dag skal kjøpe bilen?

Mulig dette i hovedsak er en "mental bug" hos meg, er jo tross alt grisefornøyd med bilen, men takker for alle innspill  :)


Kan hende jeg selv kan gi noen svar nå. Mandags morgen var jeg ute på første virkelige langkjøring: Oslo - Gol. Starten gikk kl. 0630 om morgen, sola i ryggen og nesten tomme veier. For en fantastisk tur! For en fantastisk bil! Er ikke ofte du kommer frem etter 2.5 timers kjøring og skulle ønske det var minst en time til :)

Dette var virkelig en mulighet til å teste bilen på "norske veier". Fikk kjørte skikkelig aktivt og dratt herligheten ordentlig ut. Fakta: bilen sitter som en klegg og er skikkelig stiv (også som seg hør og bør)! Men til tross for avanserte luftfjæringer merkes underlaget godt. Det både dumper og rister! Jeg kjører mye rundt i Oslo området og dette blir noe litt annet. Her langs RV 7 rister det rett og slett nok...Det er jo en familie bil (tross alt) og jeg har en kone som allerede i gamlebilen med 18" og sportsunderstell klaget på for for lite komfort. (måtte finte henne godt ut ved valget av 21" ;D )

Vet ikke eksakt hvor mye mer pluss rister, men etter sigende merker du en klar forskjell. Som Kjell Arne på Tesla sa til meg "han likte plussen sin, men syntes alltid det var digg å komme tilbake til en P85 med litt mer komfort".

Så ift bilens bruk som faktisk i større grad dreier seg om norske veier enn banekjøring hver helg blir jeg mer og mer trygg på at dette var et rett valg.
#15
Model S / Sv: Til de av oss som valgt P85 med 21" uten +
lørdag 05. oktober 2013, klokken 23:01
Sitat fra: Jimpec på lørdag 05. oktober 2013, klokken 22:00

Min er like om hjørnet. Angrer heller på at jeg gikk for + enn motsatt.

Hva betyr det?
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA