Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - SIS

#1
Model 3 / Sv: Hengerfeste like vell..!!??
lørdag 07. oktober 2017, klokken 20:47
Ikke h.feste pr. idag nei. Men sier ikke at det aldri vil komme.
#2
Model S / Sv: X90D i bestilling med supertilbud på Model S P90DL
lørdag 03. desember 2016, klokken 13:14
Jeg har ikke Tesla selv, har kun prøvd en (Model S) Hadde gått for S. Den ser mye bedre ut og bruker mindre energi. Er usikker på hvordan f.vingedørene vil fungere i lengden og (?)

"Design betyr alt" sier naboen..
#3
Model 3 / Sv: Bekreftet: Prøvetur av Model 3!
søndag 20. mars 2016, klokken 10:08
"Rides" betyr å sitte på? Ikke kjøre selv. Men veldig bra uansett.
#4
Model X / Sv: Norske priser er ute!
lørdag 05. mars 2016, klokken 12:35
Det er som alle vet et direkte utslag av kronekursen at Tesla har blitt så dyr, ikke Tesla´s feil. De siste års lønns-stigning er som blåst bort pga. oljeprisen - svekkelse av kronen. Når det gjelder Model 3, kan den egentlig bli så billig? Skal den konkurrere med 3-serie, A4 osv. må den ha "premium-følelse" og langt på vei premium-utstyr. Jeg ser for meg at en bra utsyrt Model 3 med 4WD (hvis det blir et alt.) og stort batteri fort havner på 5-600.000. For å dra en sammenligning: Prisdifferansen på en likt motorisert og -utstyrt 3-serie og 5-serie er ikke så veldig stor. Sånn har det vært i mange år. Vil man ha en billig El-bil med lang rekkevidde tror jeg man må se mot Ampera-e f.eks.
#5
Model X / Sv: Oppdatering på nettsiden
mandag 26. januar 2015, klokken 22:24
De har iallfall prøvd å oversette. Synes teksten på sidene bærer preg av google translator fremdeles. Men men, de prioriterer vel andre oppgaver.
#6
Model S / Sv: Elon håndterer Drive Unit/Motorproblemene personlig!
lørdag 22. november 2014, klokken 19:20
Sitat fra: amund på lørdag 22. november 2014, klokken 18:52
Sitat fra: Batteritralla på lørdag 22. november 2014, klokken 11:40



Alle røyk på nøyaktig samme sted, i overgangen/radiusen fra splines og opp mot drivaksel.

My point exactly. Splines ryker ikke, akselen ryker, gjerne inn mot splines, men splines som blir strippet/rapet over, det bare skjer ikke.

Sagelydene fremstår som et mysterium for meg. Slarkete lagre i motoren, som gjør at ankeret går elliptisk/eksentrisk og gnager splines på den måten kanskje?



Enig. Splines ryker ikke. Og de "glepper" iallfall ikke over så det blir noen "sagelyd" av det. Denne lyden (og klunking) høres mer ut som det kommer fra tannhjul som er i ferd med å bli/er utslitt, og/eller manglende smøring. Ligger vel vanligvis i oljebad(?) Tror ikke bare noe fett kan løse dette problemet. Kreftene fra el.motoren blir for mye for tannhjulene over tid, særlig med tung høyrefot fra stillestående. Her må de inn med nye og kraftigere tannhjul, eller legge inn momentbegrensing opp til en viss hastighet. (Litt kvalifisert synsing fra meg) Får håpe de løser dette uten for store kostnader.
#7
Tesla i media / Sv: Tesla i norske medier
torsdag 30. oktober 2014, klokken 20:38
Test/tur med S60 i siste utgave av bladet BIL. Overraskende positiv omtale til å komme fra den kanten, de har tidligere vært nokså lunkne til Tesla. (Er de sponset av noen fossilbilimportører eller lignende mon tro?) Blir trukket for sittekomfort og at bilen er svindyr.. Tro hva de mener den burde koste? (300000?) Men ellers får den altså god omtale.
#8
Kjøp og salg av elbiler/elkjøretøy / Sv: Model S på finn.no
mandag 20. oktober 2014, klokken 20:52
Sitat fra: Jalla på mandag 20. oktober 2014, klokken 20:28
Dette her må være en "trolle annonse"
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=52177239&searchclickthrough=true
Tesla Model S P85 2014, 14 000 km, kr 1 016 223,-

Pris kan diskuteres, men selger ikke under 1 000 000, da beholder jeg den heller selv - er jo ingen andre biler på markedet til den prisen som er av interesse overhode.

Innbytte av nyere Ferrari eller Lambourghini kan være interessant. Noe annet er selvsagt uinteressant.

Eller håper vedkommende til å treffe på en idiot med mye penger?

Den har hengerfeste.. Det er grunnen  ;D
#9
Enig. At en bilmodell blir erstattet av en nyere og bedre er da ikke noe nytt. Det har skjedd i over 100 år for alt hva jeg vet. Og skal man da ha siste modell til enhver tid, blir det dyrt. "If you wanna play you have to pay" osv..
#10
Lading av Tesla / Sv: Lading i Ålesund.
mandag 08. september 2014, klokken 20:59
Sitat fra: Breezec på mandag 08. september 2014, klokken 08:48
Ligger der ikke ett gatekjøkken like ved der den nye Tresfjordbrua kommer da? Da hadde jo både E39 og E136 vært dekt.

Det gjør det. I Remmemsvika, 2-300m unna der brua går iland på Vestnes sida.
#11
Tesla i media / Sv: Tesla i norske medier
søndag 10. august 2014, klokken 12:13
Sitat fra: Muffinman på søndag 10. august 2014, klokken 12:07
Sitat– Ut fra signalene som er kommet fra regjeringen, vil det ikke overraske oss om avgiftsfordelene for elbiler blir kuttet allerede i statsbudsjettet for 2015.
Hvilke signaler? De signalene jeg har sett går på at man har gått helt vekk fra 50.000 taket og nå ser mot 2017 som første tidspunkt for revidering av elbilpolitikken.

Jeg oppfatter så langt denne artikkelen som en enkeltpersons ukvalifiserte synsing.

Enig. Ut ifra målene som er satt for co2 utslipp vil regjeringen møte seg selv i døra så til de grader, hvis incentivene endres nå. Vil nok ikke skje noe før tidligst 2017.
#12
Kjøp og salg av elbiler/elkjøretøy / Sv: Model S på finn.no
onsdag 11. juni 2014, klokken 23:03
Sitat fra: Guybrush på onsdag 11. juni 2014, klokken 12:24
Og jaggu er den ikke solgt allerede  :o
At det står solgt betyr vel ikke nødvendigvis at den faktisk er solgt. Kan være juks og fanteri.. for å drive opp prisene
#13
Model S / Sv: Tesla Model S premium eller bare mellomklasse?
tirsdag 15. april 2014, klokken 11:16
Jeg synes biler som A8, 7-serie og S-klasse har blitt "for" luksuriøse innvendig. Føler nesten man må ha dress for å sette seg inn. Kall det gjerne "gubbete". Model S er minimalistisk og moderne, bedre og mer enn fin nok for både hverdag og fest.
#14
Tesla i media / Sv: Tesla i norske medier
tirsdag 01. april 2014, klokken 22:17
Sitat fra: flux på tirsdag 01. april 2014, klokken 18:23
Tesla slår åtte år gammel rekord
http://e24.no/bil/tesla-slaar-aatte-aar-gammel-rekord/22848767

Det koker i kommentarfeltet der ser jeg.  8) Helt utrolig hva enkelte skriver..
#15
Model S / Sv: forsiden på VG
tirsdag 25. mars 2014, klokken 21:55
Sitat fra: M@Do på tirsdag 25. mars 2014, klokken 21:47
Sitat fra: Reodor på tirsdag 25. mars 2014, klokken 21:27
Med vann ut av eksosrørene gleder jeg meg til vinterkjøring!

Blir fin skøyte is på vei inn til Oslo da...
Når man kjører 1 mil med en brenselcelle hydrogenbil slipper den ut omtrent 1 liter vann.
Det er ca 100 000 biler som passerer Sinsenkrysset hver dag. Blir noen liter vann som legger seg på veibanen da gitt.. :-)
Tenk på alt saltet som må til for å holde veibanen isfri i vinterhalvåret..høres ikke miljøvennlig ut.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA