Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - espenf

#1
Model S / Sv: Tech pakke - 2013 - varme i sidespeil
mandag 25. april 2016, klokken 17:56
På min 2013 fungerte ikke nedblending og varme (ikke innfellbare speil) som ble fikset med bytte av sikring (måtte bytte en hel sikringsboks).
#2
Model S / Sv: Spotify blir endelig integrert med Tesla Model S
tirsdag 22. desember 2015, klokken 10:08
Sitat fra: Brede på tirsdag 22. desember 2015, klokken 10:07
Jeg har heller ikke fått mail.

Håper ikke Spotify blir forbeholdt nyere biler..  :-X

Noen med 2013-modell som har fått mail?

Ja. Sept 2013 her
#3
Model S / Sv: Erfaringer fra langtur med Tesla
mandag 31. august 2015, klokken 17:18
Kjørt: 8000 km på 14 dager. 
Rute: Trondheim -> Oslo -> København -> Brussel -> Nantes -> Barcelona -> Chamonix -> Hjem

Aldri før kjørt på liknende tur.

Parkerte ved churchillparken i KBH og ladet på EON ladestople. Knotete å måtte ringe inn for å aktivere, men fungerte godt når det først var i gang. Når jeg kom tilbake dagen derpå sto det en haug med kinesere rundt bilen og tok bilder.
Tok mye lenger tid å komme seg til Tyskland fra Danmark enn planlagt. Ferga var treg (Kø). Det var også kø når vi forsøkte å kjøre via Jylland på vei tilbake. Neste gang blir det Kielferga hvis jeg ikke skal innom KBH.
En ender med å betale masse i bompenger i Frankrike. Måtte lade med chademo på IKEA i Nantes.
Tungt å kjøre på autobahn i lengden. Gøy å teste bilens kjøreegenskaper.
Bodde stort sett på Airbnb's og ladet derfor 95 % av tiden på superladere.
Førstegenerasjonssetene fungerer utmerket på langtur.
Supercharging i varmere strøk -> Høy ulelyd fra kjøleanlegg..
Genialt med 3G i bilen. Norsk radio tilgjengelig over alt. Fungerte smertefritt! Totalt unødvendig med DAB. 
Synes også energimonitoren i bilen er genial for å anpasse fart så man rekker frem.
Navigasjonen krever en haug med tålmod og førte meg på ville veier flere ganger. Mest frustrerende var det når den rekalkulerte ruten mens vi superladet uten å gi noen (langvarig beskjed). Deaktiverte trip planner etter å ha planlagt ruta for å unngå dette.

Blir flere turer etterhvert!
#4
Model S / Sv: 3G på tur i Sverige
tirsdag 25. august 2015, klokken 08:45
Hadde ingen problemer med 3G tilkoblingen til bilen på min tur i sommer (juli/august). Opplevde at den brukte tid (2-3 minutter) ved hver grense vi passerte for å koble til det nye landets mobiloperatør, men ellers null problem.
#5
Model S / Sv: kjøpt bil brukt, hvordan legge inn i app'n?
torsdag 20. august 2015, klokken 21:39
Jeg kjøpte også brukt og var innom servicesenteret idag for å flytte eierskapet i Tesla sine arkiver. Måtte vise vognkort, samt fylle ut et ark med informasjon for å få app-tilgang. Gikk smertefritt.
#6
Lading av Tesla / Sv: SC i Spania
lørdag 01. august 2015, klokken 13:14
Sitat fra: Kristian O på mandag 27. juli 2015, klokken 20:57
Sitat fra: Jejl på onsdag 15. juli 2015, klokken 08:59
Terragona og Zaragoza skal være ferdig innen to uker, så da blir det sannsynligvis kun superlading på hele hjemturen.

Noen som har oppdatering på denne? Ser ut til at det blir en tur til La Manga i løpet av dei neste 4 vekene, så en lader i Tarragona (antar at det er Tarragona som er rett staving?) hadde passet perfekt.

Ser ut til at Tarragona er åpen nå (?), dog ikke på kartet på hjemmesiden men via lista. To staller.
http://www.teslamotors.com/no_NO/findus/location/supercharger/tarragonasupercharger
#7
Model S / Sv: SW v.6.0
tirsdag 16. september 2014, klokken 20:39
Sitat fra: Knut Øygard på mandag 15. september 2014, klokken 15:50
Sitat fra: espenf på mandag 15. september 2014, klokken 13:16
Vet ikke om det er "common knowledge", men tidlige biler som hadde 12 V problemer blir holdt igjen på versjon 5.9 til 12 V batteriet er byttet. Fikk vite dette i dag når jeg klaget på problemer med skjerm/3g/gps. Fikk time til bytte av batteri + oppgradering den 30. sept.

Javel?
Jeg hadde mange dype utladinger av 12V-batteriet i starten(fikk bilen i slutten av sept 2013). Aldri helt dødt men ofte "12V battery Power low"-melding. Jeg ba dem sjekke helsa på 12V-batteriet spesielt på service i sommer. Svaret jeg fikk var at sjekk av batteri var standardpunkt i servicelista, så de skrev ikke opp dette som eget punkt. Det ble heller ikke byttet.

Samme her. De har tydeligvis oppdatert rutinene(?). Har du fått v6.0 eller henger du også igjen?
#8
Model S / Sv: SW v.6.0
mandag 15. september 2014, klokken 13:16
Vet ikke om det er "common knowledge", men tidlige biler som hadde 12 V problemer blir holdt igjen på versjon 5.9 til 12 V batteriet er byttet. Fikk vite dette i dag når jeg klaget på problemer med skjerm/3g/gps. Fikk time til bytte av batteri + oppgradering den 30. sept.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA