Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - tstens

#1
Lading av Tesla / Sv: Hvilken rekkevidde får dere på 90% SOC?
onsdag 23. mars 2016, klokken 08:00
Hei ,får 343km på 90%. P85 des 13 m 90k på meteret.Batt dog vært på bytte av rele så den har nå ca 75tkm.
har 7.1 ,men hadde det samme m eldre sw.
#2
Lading av Tesla / Sv: SC i Oslo
torsdag 17. mars 2016, klokken 10:30
Trenger ikke nødvendigvis være Tesla som setter opp betalings SC'r . Bare sier at det garantert er et marked for sånt. Og når Tesla kommer m sin model 3 og "massene" får opp øya så vil det bli masse kø på de få sc'ene som finnes allerede.Folk vil helst ha så hurtig lading som mulig .Ja kjekt å lade fullt om natta og i arbeidstiden osv osv ,men folk flest (inkl min kone) vil ha minst mulig styr rundt lading, ja 10 til 15 min går ,men mere en det er tregt.
sånn tenker mange,veeldig mange. Derfor kjøper de ikke elbil enda.Var over i Bergen forrige helg og hadde fullt fra Brumunddal,ble 15 min på Gol og trengte faktisk bare 10 min i Aurland. Selv madamen ble da fornøyd.Det trenger vi flere av og jeg betaler gladelig noen kroner for denne farten om det er Tesla som setter opp eller noen andre er et fett.Forslag er å sette opp 3-4 stasjoner i Oslo sentrum evt sentrums nært m 12-14 "pumper" for de derre 10-15 min stoppene.Hadde garantert blitt populært.
#3
Model S / Sv: Bekymring: månedsvis ventetid på servicesentrene
onsdag 16. mars 2016, klokken 10:36
Folkens ! 1,5 time nordover på E6 finner dere Tesla i Brumunddal.Bra gjeng som jobber der og 1-2 ukers ventetid på service.
#4
Lading av Tesla / Sv: SC i Oslo
onsdag 16. mars 2016, klokken 10:22
Hvorfor ikke sette opp betalings SC'r ?Er garantert marked for sånt i storbyene.Bilen snakker jo m SC .Ikke noe problem å etterfakturere eierene for sånt bruk.Det må bli superenkelt å lade,da får du damene til å handle elbil også.Ikke bare entusiaster og intresserte(inkl noen damer  ;)). feks min kone kvier seg for å kjøre Tesla'n pga maset m lading,ir brikker ,sms,kabler  og lign .Hun vil ha det lettest mulig og der funker SC best.Jeg vil ha farten en SC kan tilby.Noen ganger er 22 kw for tregt  og Chademo er ofte optatt el jeg vil få dårlig samvittighet om det kommer en leaf og trenger plassen :P . Det vi trenger er mye fart på kort tid.10 min og så videre på vei.

#5
Humor og kanari / Sv: Tesla Model S er en dritt bil
lørdag 14. mars 2015, klokken 08:23
Er 2 ting som er noe dritt her med denne bilen og det er at jeg har tydeligvis blitt sykt mye mindre observant i trafikken , siden enkelte jeg kjenner ser 5-6 Teslaer ståendes veikanten på en Oslotur og jeg ser ingen av de . Og det verste er at min penis har krympet betraktelig etter at P85D kom på veien , og at det koster for mye m forlengelse, argh....
#6
Model S / Sv: Din første ripe
fredag 13. februar 2015, klokken 12:34
Sitat fra: Pompel på fredag 13. februar 2015, klokken 11:10
Yikes. Fikk nettopp telefon fra Riis. Ingen rute å oppdrive i Norge så de må få tilsendt fra USA. Dette var visstnok veldig uvanlig og han hadde ingen forklaring på hvorfor det skulle være så tomt nå, men det blir et par uker med ventetid før det blir bytte av frontruta.

Jaja, har i alle fall fått teipet den så det ikke skal komme vann inn

Har du hørt med Hurtigruta da ? jeg fikk byttet min der, på Hamar . God service.
#7
Kjører alltid m nattmodus da jeg liker denne best ,men opplever at den står i auto og dermed dagmodus hvis jeg parkerer m nattmodus og dimmet ned på under 10%.Dette skjer når jeg skal hjem fra jobb og det er lyst ute.Prøver å huske på å skru opp lysstyrken før jeg forlater bilen på morran.Hvorfor den oppfører seg sånn kan bare Tesla svare på.
#8
Model S / Sv: Nye seter
onsdag 07. januar 2015, klokken 22:35
Det er bare å smøre seg med tolmodighet og vente til next gen interiørene finnes hos hugger'n. Jeg har en gammel Renault Laguna som jeg byttet til komplett sports delskinn interiør i,det kostet meg 1000kr . jeg venter  ;).
#9
Model S / Sv: Statistikk på tilhengerfeste
mandag 29. desember 2014, klokken 07:34
Jeg tenker på konstruksjonen av bilen også ,er den sterk nok/designet for mulig hengerfeste?greit at motor og drivverk kan klare å dra en henger ,men hjelper lite det ,hvis man står i fare for å dra skader på chassiet.
Tilbake til litt topic,jeg har hatt 17 biler på siden jeg fikk lappen i 86. Ikke hatt en m hengerfeste(kansje litt tilfeldig side de fleste har vært kjøpt brukt,men har ikke savnet dette da henger bruk er svært liten.Litt bruk av henger på vår/høst m hagebrask og skrot .Da låner jeg bil av svigers/far/nabo m min i byttelån.Hadde heller ikke valgt hengerfest hvis det hadde vært en option.
Terje
#10
Model S / Sv: Sprekk i felg. Noen eksperter på alu her?
fredag 26. desember 2014, klokken 22:06
Hei
Her er det bare å reklamere.Jeg ville også få sjekket de andre felgene dine.Ta røntgen el ultralyd av de for å være sikker. T6 betyr jo at de er herdet og det nytter ikke å reparere denne felgen med sveising. 6061 alu er en alulegering som er lett å bearbeide og herde,derfor brukes den mye i felger og sykkelrammer osv. I fly produksjon brukes for det meste 2024  og 7075 , disse har en mye høyere styrke,men sikkert mye dyrere . Disse tallene indikerer hva slags legering de forskjellige inneholder.
Terje
#11
Model S / Sv: Redusert Effekt?
fredag 31. oktober 2014, klokken 18:33
Mulig jeg er et offer for massesuggesjon her ,men syns min P også har blitt litt mykere i akselerasjonen. Ikke det direkte sparket i ryggen lengre . Men det drar noe jævelig for det
#12
Lading av Tesla / Sv: Hvilken rekkevidde får dere på 90% SOC?
tirsdag 28. oktober 2014, klokken 21:29
Hei ,har 348km på 90% m kjørelengde 36000km .Hadde det samme da bilen var ny  20 des 13. Hadde 360km en periode intil 6,0 kom på banen ,falt da ned på 348km igjen .Greit fornøyd m det .Sier meg at jeg ikke har fått noen "degrading" av kapasitet. Til info har jeg 215wh/km i snitt m 200wh/km på "sommerføre".
Terje
#13
Lading av Tesla / Sv: Tvilsom Lading av Tesla
torsdag 23. oktober 2014, klokken 11:45
Sitat fra: HKS på mandag 13. oktober 2014, klokken 08:59
Noen burde informere denne eiern om at han kan bare stikke innom Tesla på Skøyen og plukke opp "pig-tail" schuko adapter til Tesla UMC, da passer laderen i slike stolper uten tvilsomme skjøteledninger.

Hjelper ikke så mye m den nye "pigtail" støpselet heller dessverre . Har hatt problemer på jobben m varmgang i stikkontakten . Problemet ligger ofte i selve kontakten med dårlig overføring . Det blir ofte irr på kontaktflatene på kontaktpunkt som står ute i vær og vind m mye fuktig luft og temp svingninger . Min pigtail blir like varm som Clas ohlsson ledningen min . Finnes ikke temp sensor i Tesla sin . Mennekes sin lader vi fikk , har derimot tempføler i kontakten og den trapper fort ned til 8a fra 13a pga varmgang . Har fått byttet kontakt i stolpen på jobb og varmgang er nå borte selv m skøyteledning og pigtail . Klem effekten i kontaktpunktet blir også dårligere m stunden fikk jeg også vite av elektikeren som byttet kontakten . Kansje det bør meldes av til Stolpe eier hvis man oppdager unormal varmgang .
Mvh Terje
#14
Model S / Sv: Tur til Lillehammer med 60 KwH uten superlader
tirsdag 21. oktober 2014, klokken 21:59
Hei hvis du kjører E6 til Lillehammer så er det en 22kw lader på Mcdonalds i Brumunddal og en tilsvarende på Coop OBS Rudshøgda . Du trenger da type 2 kabelen.Er vel Shucko på Rudshøgda også tror jeg ,er noen bokser på veggen der i tilegg til 22kw'ern .
#15
Model S / Sv: Dobbeltlader og kjøremønster
lørdag 18. oktober 2014, klokken 22:39
Hei
Bestillte med dobelt lader når jeg kjøpte bil for et snaut år siden .Har vel ikke vært oppe i kritiske situasjoner hvor dobbelt lader er essensiellt,men hvem vet i fremtiden? 9000kr den gangen jeg bestilte er verdt det. Har brukt 22kw ladere ved 5-6 annledinger og det er kjekkere med 90-100 km/t ladefart enn 45-50 km/t . Tenker ikke på salgs verdi da jeg skal ha den til høggern tar over .Kansje jeg da utmonterer og selger til en av dere når den tid kommer he he  8).Bare å bestile for "peace of mind".9000 til eller fra er vel ikke det som burde påvirke et kjøp. Jeg hadde riktignok en limit men valgte bort + pakka i stedet for dobbeltlader.
Eller så er det vel 22 kw ladepunkt som vil bli det mest vanlige utover rund om på"bygda" får jeg intrykk av .
Terje
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA