Til dere som mener 22 blir feil, jeg er på min andre S og satte Vossen 22 med Pirelli på P75D i fjor sommer. Helt suverent å kjøre på, og MER stillegående enn originalt. Håper dere som kommenterer faktisk har kjørt en bil m større hjul...
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: erot på torsdag 03. april 2014, klokken 23:09
Bilen var på service i dag og 5.9 er installert. For øvrig en fin opplevelse. Blide folk som leverte tilbake en nyskurt bil innvendig med oppfrisket nybillukt. Jeg hadde en liste med småpirk som kunne satt tålmodigheten til Gandhi på prøve. Tekniker repliserte med at noe av dette kanskje var vanskelig, men han skulle se på det. F.eks at vinduslist på bakdør flukter dårlig med resten på baksjerm. Håpløst å bøye til selv siden det fjærer tilbake (plast?) Men alt var fikset etterpå. Imponerende!
Men... nå har jeg målt forskjellen på Standard og Low, og det er stakkarslige 11-12mm. Kan umulig være mye å vinne på luftmotstand da. Jeg vil ha tilbake opprinnelig Low
Lurer på om det er noe poeng å melde inn ønsker til nye SW-oppgraderinger? De drukner vel i tilbakemeldinger. Foreløpig har jeg denne listen med ting som er nyttige og som burde være en smal sak å legge inn i programvaren:
- Få tilbake opprinnelig Low
- Flytte friskluftstengning ut fra undermeny og ned på bunnlinjen (dersom auto ikke baserer seg på luftkvalitet)
- Bedre equalizer på stereo, evt egen justering på sub siden den sannsynligvis har egen forsterker
- Tidskorreksjon på høytalere (mulighet for lydfokus på fører)
- Autoregulering av lysstyrke på skjerm, og muligheten til å gjøre det selv om du har valgt nattmodus manuelt på dagtid (mange foretrekker nattskjerm i alt annet enn sterkt sollys)
- Bilbeltesensor høyre bak godtar at beltet er festet også i midtre beltelås (rimelig lei av å be passasjerer bytte beltelås)
- Muligheten til å velge at baklys skal være på i dagmodus på auto
- Ratt: Hvorfor måtte velge comfort som passer i lav fart eller sport som passer i høy fart? Savner en fjerde funksjon som heter "progressiv", som øker motstanden med farten
Sitat fra: janmb på mandag 03. februar 2014, klokken 15:17Sitat fra: eledille på mandag 03. februar 2014, klokken 09:02
Det å øve seg på å kontrollere en bil som sklir burde i grunnen alle gjøre jevnlig.
Kunne ikke vært mer enig. Jeg er langt mer redd for overforsiktige tanter på vinteren enn 18-åringer som sladder. Ikke fordi sistnevnte ikke er farlig, men fordi de som aldri smaker på grensen og aldri øver på mestring av å miste grepet skremmer meg langt mer.
Sitat fra: petersv på onsdag 30. oktober 2013, klokken 07:22Sitat fra: tommborge på onsdag 30. oktober 2013, klokken 07:13
Min bil har dobbeltlader. Og jeg har IT 230V 3x50A i garasjen. Hva vil en slik enhet da kunne gi av km/h?
Trodde jeg hadde kontroll på det tekniske, men den gang ei :-)
1x32A er det beste du får. Det er bra fart.
Hvis du kjøper trafo kan du få 3x16A, ikke mye å hente i forhold til investeringen.
Kjøper du en ladekontroller i tillegg f.eks slimbox som denne tråden omhandler, kan du få 3x32A og vil da makse ut dobbeltladeren. Denne komboen koster litt, men det selges til ok pris av en på forumet her. Vil tvile på du trenger så høy fart hjemme men fint for omreisende som kommer på kaffe og strøm.