Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - lakjebra

#1
Model S / Sv: Hva er ditt gjennomsnittforbruk saa langt?
mandag 07. juli 2014, klokken 20:27
Har kjørt ca 26000km siden 1 okt i fjor. Mest langkjøring. 19" både vinter og sommer. Ingen av dekkene (good year og Hakka) viser unormal eller skeiv slitasje. Har gjennomsnitt forbruk hittil på 202 w/km..... og det går nedover.
Sjekk hjulstillingen, folkens.
PS! tms 85
#2
Model S / Sv: Kjøpte du Tesla model S for å være "grønn"?
fredag 07. mars 2014, klokken 17:45
Ja, kjøpte model S hovedsaklig fordi den er utslippsfri. Er tilhenger av avgiftsfritak ved anskaffelse. Er mer skeptisk til fordelene ved bruken av bilen. Kjennes ikke helt rettferdigt. Dessuten egner det seg til å skape "hatholdninger" blandt øvrige bilister. Det er ingen tjent med.
#3
Model S / Sv: CO2-kalkyle TMS vs fossil - Excel
onsdag 15. januar 2014, klokken 18:35
Det viktigste med elbil er at det ikke er eksosanlegg på den. Jeg er veldig enig med Bjoris her. Vi som elbilbrukere er vanlige konsumenter som alle andre som ikke kjører elbil. Det vil si at vi ikke kan forplikte oss til å sortere i kraftkilder mer enn andre. Det er det jo også begrensede muligheter til. Norge er i teorien selvforsynt med energi basert på vannkraft. Vi som elbilister kan ikke ta ansvar for den europeiske energipolitikken, og den norske samkjøringen med den, mer enn andre forbrukere. Vi har fått muligheten til å bidra til en utslippsfri egentransport, og det er jeg veldig glad for. Det er hva vi velger når vi kjøper noe vi gir signal til markedet hva vi vil ha. Så får vi håpe det tolkes riktig..nemlig at vi ikke vil ha utslipp til luft, hverken fra biler eller kullkraft.


TMS 85 (med bedre samvittighet enn med fossilbil)
#4
Model S / Sv: Ladedrit
mandag 13. januar 2014, klokken 22:41
Javisst. Takker og bukker. Merket meg at spenningen er redusert og ligger og vingler mellom 210 og 215. Da kan det være svaret.  Har ellers kjørt 10000km nå siden 1.okt og har ikke hatt noe snag på bilen utenom tregt å starte schuko 13 lading.
#5
Model S / Sv: Ladedrit
mandag 13. januar 2014, klokken 22:19
Ladetrøbbel på mange måter her. Min vil ikke lade på 13A lengre. Etter ca 30 sek. på lading med 13A går den ned til 10A. Har prøvd ørten ganger ....samma hver gang. Kilden er den samme som funket greit før. Bilen er ikke kald. Står i temperert parkhus. Har resatt med "power off" i 10 min. og resatt UMC. Mistenker UMC-problem her også.....
#6
Model S / Sv: Øsnker du mange eller få TMS på norske veier
fredag 13. september 2013, klokken 10:31
Mener at dette er enkelt. : Det store med elbiler er at de ikke har eksosanlegg. Ønsker velkommen mest mulig elbiler , gjerne av ulike merker, størrelser, etc. Det er først og fremst miljøaspektet som gjør at disse bilene sluses inn i markedet ved hjelp av politisk styrte avgifter. Håper dette fortsetter til mesteparten av fossile biler er faset ut. Det vil gjøre Norge til foregangsland vi kan være stolte av. :)



TMS i slutten av sept.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA