Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - TTLied

#1
Model S / Sv: Bekymring: månedsvis ventetid på servicesentrene
tirsdag 24. februar 2015, klokken 22:21
Bestilte i november "årlig" service, det var da godt over 20.000 km siden forrige. Time var først mulig 2. februar. Denne ble så flyttet to ganger. Forklaringen jeg fikk var at de hadde mye å gjøre på verksted, og at det var mange nye biler som skulle ut.

I tillegg til service skal de montere skjold og innfellbare speil. Dessuten har jeg meldt om upålitelige bremser, så de skal sjekke dem også.

Leverte bilen i går (40.000 siden forrige service), og fikk en helt ny låne-Tesla.

Ettersom jeg har tilgang til appen, ser jeg at bilen ikke har vært inne i hallen i løpet av de to første dagene. Jeg har ikke fått noen forklaring, annet enn at de ikke rekker å bli ferdige.

Enten har de ingen kontroll på logistikken sin i forhold til hvor mange biler de rekker over i løpet av en dag, eller så har de et veldig stort problem med "drop-in" på akutte problemer.

Jeg kan leve med lånebil, men savner informasjon. Her kunne de godt vært litt mer transparente, etter min mening. Om de mangler en del så kunne de for eksempel fortalt meg det. Samtidig som jeg føler med de stakkars folka som sitter på mottaket. Kan tenke meg at de har en rimelig stressa situasjon.

Har betalt for et serviceprogram som jeg sliter med å få valuta for dersom de skal kansellere servicer som de selv har skjøvet på, pga. manglende kapasitet.
#2
Model S / Sv: Hvilke skibokser passer til TMS med Whisp bar?
mandag 28. april 2014, klokken 15:17
Den bakre Wispbaren er litt lavere enn den fremre. Dermed "steiler" boksen en tanke, med mindre man gjør noe for å korrigere
#3
Model S / Sv: Autopass brikke i nosecone
torsdag 24. april 2014, klokken 15:24
Ved mistanke om defekt brikke, så er det mulig å "dirke" den opp, men unngå å knekke plastklipsa. Batteriet er stemplet med dato. Dersom det er 4-5 år gammelt har du antagelig fått en "resirkulert" brikke. Min private teori er at det sendes ut gamle brikker. Registrerer man ny avtale hos en agent (eks. bensinstasjon) antar jeg at man får en ny brikke.
#4
Model S / Sv: Autopass brikke i nosecone
tirsdag 22. april 2014, klokken 16:16
Min hadde et gammelt batteri da jeg fikk den. Byttet med brikka fra en solgt fossil...
#5
Model S / Sv: Autopass brikke i nosecone
tirsdag 22. april 2014, klokken 13:52
Da var brikken endelig plassert i nosecone.
Dette ble kvittert med de første grønne kryssene.
Har prøvd flere ulike steder i frontruta uten hell.
#6
Lading av Tesla / Sv: Unormalt høyt strømforbruk ved lading
onsdag 02. april 2014, klokken 14:27
Hvordan lader denne bekjente?
Jeg har 32A enfase 230V, og sammenlignet med mars sist år så har mitt daglige forbruk økt med 10kWh. Har kjørt 5.000 km I mars, men lader ca. halvparten hjemme.
Mars I fjor var kanskje en del kaldere, så reelt elbil-forbruk er nok noe mer enn 10kWh /dag.
#7
Model S / Sv: Mennekes 13A ladekabel
tirsdag 18. mars 2014, klokken 20:11
Er det flere som har opplevd at bilen har stilt ned ladestyrken fra Mennekes 13A kabel?
Jeg opplevde i dag at lading ble redusert til 6A etter at den hadde stått en stund på 13A.

Tenkte kanskje noen hadde vært morsomme og justert farten på kladden, men denne stod på 13A da jeg kom tilbake til bilen.

Det kan jo være at kladden syntes den ble for varm, satte ned farten en stund, for så å skru den opp igjen siden, men da tipper jeg at bilen ikke følger opp  med å justere opp hastigheten igjen?

Er på .95 versjon...
#8
Model S / Sv: "Vandring" i motorfeste?
tirsdag 11. mars 2014, klokken 07:36
I følge Tesla på Skøyen så er dette helt normal oppførsel for differensialen.
Ikke noe å bekymre seg over, mao.
#9
Model S / Sv: "Vandring" i motorfeste?
lørdag 08. mars 2014, klokken 14:26
Har fått time på Skøyen mandag morgen. Så får vi se hva de finner ut...
#10
Model S / "Vandring" i motorfeste?
torsdag 06. mars 2014, klokken 11:33
Etter 10.000 km har jeg begynt å legge merke til noe som nesten føles som en form for vandring i motorfeste/generator. Spesielt i lave hastigheter, når man veksler mellom et lite pådrag og lett regen, savner jeg en litt mer silkemyk overgang. Nå blir det litt stakkato i det regen slår inn. Akkurat som om noe "flytter seg".
Er det andre som opplever noe lignende, eller bør jeg bestille time for å få tatt en sjekk?
#11
Model S / Sv: Lade - også når det ikke trengs?
fredag 31. januar 2014, klokken 15:14
Hvor ofte man trenger å lade er vel helt avhengig av bruksmønster. Kjører selv 27 mil daglig, og inntil 32A er på plass i garasjen, så er jeg helt avhengig av å lade både hjemme og på jobb. 20 timer med 16A blir for lite til å nå "fult", så rekkevidden reduseres gradvis i løpet av uka.

Det kan virke som om mange tror de må stå på el-bil parkering for å parkere gratis. Men slik er det jo ikke, så lenge man står på en offentlig plass. Dette gjelder ikke bare TMS-eiere...
#12
De som er så heldige at de har fått det røde adaptere kan jo vurdere en stopp ved Vassbotn Grillene på E18 mellom Larvik og Porsgrunn?
Litt kortere avstikker enn Skien og Drammen.
Har ikke adapteret selv, så kan ikke love at det passer...
#13
Model S / Sv: Om å la bilen stå tilkoblet
mandag 13. januar 2014, klokken 00:11
Skulle vist lest denne tråden før jeg dro hjemmefra. Etter en uke hjemmefra er 12V batteriet tomt for strøm, og bilen er ikke til å få liv i. Må nok frem med 12V lader når jeg kommer hjem om en uke...

Bilen står tilkoblet med blått adapter begrenset til 16A.
#14
Bestilling og levering / Sv: Når får vi bilene våre ?
søndag 08. desember 2013, klokken 20:09
Sitat fra: jalias på søndag 08. desember 2013, klokken 11:46
Hvor lang tid bruker bilen gjennom fabrikken til Tesla tro?
Min skal være ferdig produsert neste mandag, altså om en uke.
Men på min tesla driver de fortsatt å leter deler  :o

Det var denne psykosen da.....

Det tar ca. en uke å bygge bilen. Herav omtrent tre dager i lakkering, om jeg ikke husker feil.
Deretter venter 6-8 uker med "In transit" før bilen "gjøres klar for henting eller levering", som fort tar en uke.
#15
Bestilling og levering / Sv: Når får vi bilene våre ?
tirsdag 03. desember 2013, klokken 13:40
Sitat fra: Thor2014 på tirsdag 03. desember 2013, klokken 13:13
Jeg og, noen blir prioritert foran.
Hvorfor er det så kort levering i USA?

Når det tar 6-8 uker med båt å sende en bil til Norge, så betyr det veldig mye bundet kapital for Tesla over lang tid. Dersom de hele tiden sørger for å selge biler hjemme i USA, holder de likviditeten oppe, slik at de kan betale underleverandører, lønninger til ansatte osv.

Dessuten har de vel gjort unna det meste av backloggen sin hjemme, slik at de som bestiller i dag ikke har to-tre år gamle bestillinger foran seg i køen.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA