Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - agpett

#1
Sitat fra: Avh på søndag 22. juni 2014, klokken 09:56
Auxerre blir første SC- lokasjon i Frankrike og åpner i slutten av juni. Tre til åpner iløpet av første halvdel av juli hvorav den ene er i Aix-en-Provence
Gode nyheter hvis det er sant! hva er kilden?
#2
Model S / Sv: Mistmatch - blått adapter
søndag 12. januar 2014, klokken 20:46
ok, jeg trodde blått var blått, men det er jo kanskje logisk at man skal vite om det er 16 eller 32 A man stikker inn i. Det betyr altså at man ikke kan bruke adapteret til å snike seg til 16 A  istedenfor 13 A på diverse steder.
#3
Model S / Mismatch - blått adapter
søndag 12. januar 2014, klokken 20:37
er det noen som vet hvorfor mitt blåe adapter jeg fikk av Tesla rett før helga, ikke passer i denne som jeg har liggende i bilen - http://www.clasohlson.com/no/Grenuttak/36-2297?
#4
Model S / Sv: Lading av Model S i Sverige
søndag 05. januar 2014, klokken 13:43
ett par hundre kroner blir det fort i parkeringsavgift
#5
Model S / Sv: Lading av Model S i Sverige
søndag 05. januar 2014, klokken 00:33
Etter å ha vært en snartur over Sverige de siste dagene er jeg ikke imponert over lademulighetene. Kom meg Oslo - Gøteborg på fullt batteri og normal kjøring. Lading i Gøteborg gikk forholdsvis greit, selv om det fort blir uvanlig dyrt å betale for 20 timers lading på 13A. Jeg hadde satset på lading på IKEAer andre steder, men fant etterhvert at disse bare var sikret med 16A, så det ble ikke mange km i løpet av timene jeg var der. Var også innom noen andre småbyer og der var det så og si umulig å lade på offentlige steder.

Krysser fingrene for at det blir SC i Sverige snart, og at noen aktører får opp 32A sikringer.
#6
Model S / Sv: Lader bare 230 volt
lørdag 04. januar 2014, klokken 12:09
Takk for svar. Da antar jeg at det meste var i orden. Ladingen tilsvarte ca. 70 km/hr (typical).

#7
Model S / Lader bare 230 volt
fredag 03. januar 2014, klokken 22:33
Jeg har prøvd å lade på Inspiria i Sarpsborg, og fikk bare 6kW og 230 volt. Jeg lader med Type 2 kabel og har dobbeltlader. Jeg hadde forventet 18 kW og 400 volt. Noen som vet hva jeg gjør galt?
#8
Model S / Sv: HomeLink
onsdag 25. desember 2013, klokken 14:15
mine beste tips:

1. sjekk kompatibiliteten til din portåpner på http://www.homelink.com/compatible/eu/garage
2. hvis den er kompatibel med homelink - kjør programmeringsveiviseren, trykk mange ganger på portåpneren din, hold inne, prøv med noen cm's mellomrom på Tesla-logoen og litt til venstre for den (når du står foran), ikke gi opp, er den kompatibel bør du ha inne motivasjon til å prøve å trykke deg fram.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA