Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - saxobergen

#1
Da var den solgt
#2
Har hatt bilen i vel ett års tid, gått ca 81000. Tror selv at batteriene er bra, da jeg selv klarte 78 km uten problemer( mye 80 soner ), ladelyset så jeg sjelden, men kom gjerne på rundt 20% i den siste tunge bakken hjem. Bilen har Webasto, ellers ikke noe spesiellt

Bilen stoppet plutselig, allt virket normalt unntatt at lys for motor ikke kommer på og den vil ikke gå.
Har fått noen til å kikke på den, testet ut med en ny "styremodul", tror jeg, uten noe suksess.

Jeg har verken ork eller lyst å begynne på en runddans med potesielle store verkstedsregninger, så legger den heller ut til salgs som delebil.
Står idag tørt og fint men okkuperer garasjen.

Aner ikke hva noe slikt er verdt, så bare kom med bud

Bilen står på Sotra, utenfor Bergen

Mvh
Trond Natås
tlf 91807417 , evnt. tro-nat@frisurf.no
#3
Takk for svar, skal prøve han.

Etter å ha blitt vitne til en rekke hasardiøst forbikjøringer (fossilfantomene kan jo ikke vente til busstopp eller annen egnet plass dukker opp), får jeg heller slite litt mer på bilen om jeg skal kunne bruke den i det hele tatt.

Nå som jeg endelig kunne bruke den til jobb og tilbake har jeg oppdaget hvor mye jeg sparer fremfor dieseldoningen jeg har brukt til nå, mindre bråk og bedre sammvittighet ser for meg el.bil fremover for pendlingen. Lurte litt på den ombyggingen til litium, men er ikke sikker på lønnsomheten nå som nye biler er blitt så billigere. Sett litt på nettet, men får ikke helt for meg totalprisen fiks ferdig. Noen erfaringer.?
#4
Hei. Har hatt min saxo nå i snart ett år. God rekkevidde..ca 70 km, men brukte knapp bilen siden kjøring på grønnt bare laget kø og irritasjon for alle andre i trafikken. Etter å begynnt å benytte det røde feltet til tider kan jeg faktisk holde trafikken greit og nå er den daglig i bruk. Har ikke merket noe dårligere batterikapasitet, men tenker at å kjøre slik er det viktigere med kontroll av batteriene. Er det noen som kan tipse om en bra plass i Bergensområde for vannservice og annet. Er i utgangspunktet usikker på om Citroen forhandler her, som sannynligvis knapt får inn en slik bil, egentlig er å foretrekke fremfor noen som gjerne kun betjener el.biler.
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA