Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Rogerer

#1
Model S / Sv: TMS for lav!
tirsdag 08. oktober 2013, klokken 00:01
Hadde samme problemet og fikk justert den hos tesla. Den smalt nedi fartsputer og fortauskanter, det var ikke moro. Nå er den helt fin!
#2
Model S / Sv: HomeLink
søndag 08. september 2013, klokken 21:02
Har selv en Hörmann Supramatic P, med ekstern mottaker som heter HE1-868 og håndsendere som heter HSE2-868. Sistnevnte står på kompatibilitetslista til homelink (ver 7). Den har "statisk" kode så vidt jeg vet.

Jeg fikk programmert Homelink med en av håndsenderne foran tesla-logoen. Og så fungerte homelink supert et par ganger. Men da var det slutt på moroa, nå fungerer det ikke lengre. Merkelige greier. Noen som har tips?

#3
Bestilling og levering / Sv: Din Model S levering.
onsdag 28. august 2013, klokken 20:11
Min har stått på Lade i ei uke nå, og har fått dato ca 7.sept (har sett den i kjelleren der, med mitt VIN). Hvor lenge skal de holde på den? Vet de ikke hvor jævlig det er å vente?
#4
Model S / Type 2 ladestasjoner
søndag 25. august 2013, klokken 19:36
Hei

Får min model s om ei uke (maks håper jeg), og ser litt på dette med lading. Jeg driver en del med bygging av store næringsbygg, og ønsker å legge til rette for hurtigladestasjoner type 2 på alle nybygg, og kanskje noen eksisterende.

Nesten alle våre nybygg blir prosjektert med egen trafo og 400 volt. Det vil med andre ord ikke koste noe spesielt å etablere noen type 2 ladestasjoner. Ihvertfall hvis jeg legger til grunn at elbilhjelpen.no skal ha ca 8.000 for en 32amp 400 volt type 2 ladestasjon.

Jeg ser at det største hinderet med elbil blir å få kurant ladestasjoner, som ikke krever eget abonnement eller nøkkelkort. Jeg ser for meg samme løsning som for p-automater der man betaler med kort eller mynter. Evnt betaling via mobil. Så får man f.eks betale 2 kroner per kWt man trekker.

Noen som kan gi meg kontaktdetaljer eller hjemmesider til noen som fører slike løsninger?
#5
Lading / Sv: Lade fortere?
søndag 18. august 2013, klokken 20:09
Mulig jeg virker til tungnem her, men er det altså slik at de "gamle" leafene kun kan lade med 10/16 amp, ellers kun chademo?

Det vil jeg si er en ganske stor begrensning...
#6
Lading / Sv: Lade fortere?
fredag 16. august 2013, klokken 18:40
Sitat fra: elektrolux på fredag 16. august 2013, klokken 17:47
Kanskje er det dere jeg har en tilsvarende bestilling i fra?

Uansett er i ferd med å levere ladeløsning for Leaf og Tesla til et firma i Stavanger, og da blir det 400V 32A ladestasjon som denne til Teslaen: http://www.elbilhjelpen.no/htm/evse.html#Tesla 3 fase 32A ladekabel

Og til Leaf blir det enten en 16A lik denne: http://www.elbilhjelpen.no/htm/evse.html#Semiportabel

Eller den helt nye 32A 1 fase laderen som vil se noenlunde ut som bilde under viser. Pris ca 8000 kr.
Vi har leafer som er fra februar i år, kan de lade med sistnevnte 32 amp lader?

Vi holder til i Trondheim, så det er ikke oss :)
#7
Lading / Sv: Lade fortere?
fredag 16. august 2013, klokken 17:31
Hmm, det var triste greier.

Hvor får man kjøpt greie 16amp ladere/ledninger for fast montasje?
#8
Lading / Sv: Lade fortere?
fredag 16. august 2013, klokken 17:21
Sitat fra: Griffel på fredag 16. august 2013, klokken 14:29
På Tesla er det en Type 2-plugg så vidt jeg kan lese, hva er det på leaf?
Har du 400V (TN) system hjemme vil Leafen, helt av seg selv, lades med 1 fas
[/quote]
Hvordan? Altså hva trenger vi for å lade raskere på en leaf? F eks med en 32 amp kurs.

16 amp er fortsatt håpløst sakte.
#9
Lading / Sv: Lade fortere?
fredag 16. august 2013, klokken 14:20
Hvor raskt lader denne da? Sliter med at vi bruker opp batteriet, og da kommer vi oss ikke hjem...

Er det ikke noen løsninger som ladere raskere? (på f.eks 2-3 timer)

På Tesla er det en Type 2-plugg så vidt jeg kan lese, hva er det på leaf?
#10
Lading / Lade fortere?
torsdag 15. august 2013, klokken 23:09
Hei, vi har to leaf i firmaet og venter på en model s.

Finnes det noen ladere vi kan montere i garasjen som lader leafene fortere enn den pinglete 10 amp saken? Og aller helst som også kan lade teslaen når den kommer?

Fikk tilbud fra bravida men det kosta 60 lapper...
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA