Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Mismatch

#1
DRIFTSBATTERI / Sv: Batterigaranti
søndag 30. oktober 2016, klokken 09:13
Mistet to barer på 2012 modell? Det var mye.

Kan du si noe mer om bilen?

Min 2012 har gått 65000 og har fremdeles 12 barer. Tror ikke det er spesielt uvanlig.

Forøvrig - hvis bruken din krever tre hurtigladinger pr dag, si 150 kr i kostnad, så kan det plutselig tenkes at det blir billigere for deg å kjøpe en bil med større batteri.
#3
Leaf 2010-2017 / Sv: Hverdagsartig med el-bil
søndag 06. mars 2016, klokken 11:19
Regenerering...
#4
De faste kostnadene ved bilhold + ladesituasjonen din + MdG = ta taxi når du må og flytt fra byen så snart transportbehovet ditt stiger.
#5
Leaf 2010-2017 / Sv: Spørsmål til Leafeiere
søndag 17. januar 2016, klokken 09:28
Har hatt en 2012 Leaf i 3,5 år nå og kjørt ca 43000 km.

Det har aldri vært noe tull med bilen og jeg er fornøyd. Skulle jeg likt å ha dobbelt så stort batteri? Ja, men har aldri gått tom for strøm eller kjent på angst.

Kjøpe igjen? Ja.
#6
Mekanisk / Bakluke "låst" av reim på ryggsekk
mandag 04. november 2013, klokken 21:44
Det gikk litt fort ved henting i barnehagen i dag. Slang inn pjokkens ryggsekk, smelte igjen bagasjeromslokket og kjørte. Like nedi veien så jeg varsel i dashbordet om åpent bagasjerom. Stoppet, sjekket, fikk verken opp eller igjen.

Vel hjemme tok jeg ut barneseter, vippet frem bakseteryggen og kikket inn. Remmen på ryggsekkken er kommet i klem i låsen.

Diverse forsøk med å låse bilen etc gir ikke resultat. Ei heller nøkking i remmen.

Noen gode tips? Finnes det en mekanisk overstyring av noe slag?
#7
Model X / Sv: Kan Tesla X dra campingvogn?
fredag 18. oktober 2013, klokken 20:34
Auris hybrid kan trekke tilhenger, men bare 345 kg.

Hvorvidt modell x kan trekke henger vil være viktig for min interesse - mitt mål er å bytte ut en vw sharan med modell x og beholde Leafen.

Leaf er ikke godkjent for tilhenger. Er det noen grunn til det ( ut over batterikapasitet)?

I sum - jeg håper noen kommer over info om modell x og hengermulighet.
#8
Leaf 2010-2017 / Sv: Software oppgradering
mandag 07. oktober 2013, klokken 09:21
Tja, mottok akkurat brev fra Nissan om oppgradering av software på bla "guessometeret" som skulle tilsvare 2013 modell. Hensikten skulle være økt nøyaktighet i målingen.

Det stod intet om hvorvidt visningen av målingen skulle endres. Vi får se hva resultatet blir, "alle" Leaf eiere får vel samme brev, så det er bare å vente på førstemann.
#9
Lade hjemme / Sv: Strøm: Et knapphetsgode
fredag 27. september 2013, klokken 20:50
En 10a sikring kan gi 2300 watt, dvs 2,3 kw/ time.

Åtte Leaf- naboer trekker derfor det samme som om hver av dem hadde satt på en 2000 watt panelovn og latt den stå på inntil åtte timer.

Grunn til å frykte? Nope.

Åtte Tesla-naboer vil naturligvis kunne trekke betydelig mer. Men, de vil trolig gjøre det over langt kortere tidsrom.

Det er liten grunn til å tro at srtømforbruket på Tesla blir markert større enn Leaf, det er primært ladingen som går fortere. (Etter at Tesla-folket har installert 32a trefase).

Hvorfor? Fordi "normale" folk kjører maks fem eller ti mil pr dag. Teslaens "tank" er bare større slik at de kanskje en vanlig dag lader fra 65% til 80% istedet for fra 30% til 80%.

Åtte Tesla-naboer blir som om de hadde satt på feks fire ekstra 2000w panelovner, men skrudd dem av etter en time eller to.

Bekymret for dette? Jeg tviler.
#10
Lading / Sv: Sikring av ladekabel
onsdag 25. september 2013, klokken 18:08
Nissan har også et deksel du kan kjøpe. Prøv brukt, ser ikke mange som bruker det.
#11
Kjøp og salg av deler og utstyr / Sv: Ladekabel til Leaf ønskes kjøpt
lørdag 07. september 2013, klokken 19:15
Jeg søker fremdeles en ladekabel til en overkommelig pris.

I praksis vil den ligge i bagasjerommet i reserve da jeg lader hjemme med originalen og har festet den i veggen for å unngå stress på ledningen.

3500,- for en ny 10a ladekabel fra en profesjonell aktør er et godt tilbud pga reklamasjonsmuligheten ved evt problemer. Privatsalg bør derfor ligge et godt stykke under dette for brukt materiell.

Når jeg ikke har kjøpt den nye til 3,5k, så sier det nok noe om mitt begrensede behov.

Derfor - den som har en ladekabel de ikke trenge, er hjertelig velkommen til å kontakte meg. Jeg oppdaterer denne postingen når saken er løst.
#12
Denne tråden er verdifull. Vurderer ikke Tesla nå da vi har en Leaf og et moderskip. Likevel, leser jeg vurderingene med stor glede.

Forstår at Model S akkurat har scoret meget bra i krasjtest og ser frem til rapporter om hverdagsbruk.

Trolig vil Model X bli mer aktuell for meg, hvis Tesla som selskap håndterer voksesmertene på en god måte. For meg handler mangelvare innleggene altså mindre om Model S, men desto mer om hvordan Tesla som selskap "er".

#13
Jeg trenger en ekstra ladekabel eller ladestasjon som passer til Leaf. 10 eller 16a. Helst 16, men 10 er bra nok hvis prisen er lav.
#14
Kommer du før 0745 er det høyst sannsynlig du vil finne plass, i allefall foreløpig. Mulig det blir verre når sykkelsesongen er over og Teslaene rulles ut. Som nevnt over er det også mange "ikke-ladeplasser" med 16 t parkeringstid.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA