Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - BMW-ELLER-TESLA

#1
Model S / Sv: Premium Center Console
torsdag 21. mai 2015, klokken 12:56
Sitat fra: Thomas M på onsdag 20. mai 2015, klokken 11:55
Da blir det 3.part for min del.

FKS: http://evannex.com/products/center-console-insert-cci

Bytter fra P85+ ( feb 14) til P85D ( april 15)
CCI fra Evannex som jeg brukte i P85+ passer ikke / sitter ikke godt like godt i P85D, virker som det er endringer på designet av "trauet".
Jeg valgte å selge CCI med min gamle, da den ble for løs.
Andre som har samme erfaring, eller har kontroll på evt. endringer på modeller?
Savner en CCI, og den var fra Evannex var OK, om ikke perfekt, men mye bedre enn ingen...
Greit å ha kontroll på dette før evt. ny bestilling.
#2
Takk og takk, en lærer så lenge en lever. For vel øke lista med adaptere til bilen min da. :)
#3
OK, takk for svar.
trodde CEE, IEC  60309 CEE 17 var definert. Men det er altså blå konnektorer der ute som ikke er dette.
Da er det kanskje en 16 amp variant av CEE i veggene rundt omkring som ikke er kompatibel med vår blå 32 amp CEE adapter på UMC? Siden det hevdes at man må ha overgang 16 - 32 amp på CEE
#4
Hei,
Nå ble jeg passe forvirra, har ikke blått adapter enda så derfor følger jeg kun med i teorien.
Er ikke CCE / blått adapter / IEC 60309 for 230V en fase opp til 32 amp? Blått adapter settes på UMC. Hvorfor skal da man trenge en overgang for å koble seg til CEE 16 amp kontakt på Nordbyn for ladning om man har blått adapter...?
#5
Bestilling og levering / Sv: Når får vi bilene våre ?
torsdag 13. februar 2014, klokken 18:26
Da ble det henting av bil i Drammen i morgen kl. 2 isteden for tirsdag. Kan leve med den endringen. :-)  :-) JADA!!!


#6
Bestilling og levering / Sv: Når får vi bilene våre ?
torsdag 13. februar 2014, klokken 09:16
Lille Lance, se PM fra meg  :)

Øyvind
#7
Model S / Sv: 2 hvite TMS E18-Tønsberg
fredag 31. januar 2014, klokken 16:47
Snakket med DS i dag. Fortsatt 17 feb... Hmmm ..vi får se..
#8
Model S / Sv: 2 hvite TMS E18-Tønsberg
mandag 27. januar 2014, klokken 21:23
Ikke meg, får min perlehvite den 17 i Drammen, så blir det E18 hjem til tbg. :-). Så veldig snart kunne det vært meg;-)
#9
Bestilling og levering / Sv: Statusoversikt - regneark
mandag 18. november 2013, klokken 15:36
Frodebo,
Jeg har VIN 24303.. 4 nummer etter deg. :) Perlehvit P85+ finalised 20 / 8..
Kan se ut som vi får bil fra samme batch...Har ikke hørt noe fra Tesla, har ikke purret heller.
Har du hvit eller perlehvit? - med tanke på samme batch...
#10
Model S / Sv: ELON i Tyskland
tirsdag 22. oktober 2013, klokken 16:27
200++ km/t på tyske autobahn er dagligdags. Joda det er mye trafikk og det fungerer ikke over alt - alltid. Men jeg kjører mye i Tyskland med leiebil i jobb og ser hvordan det fungerer i praksis. De som ønsker 8), klarer fint å kjøre deler av strekningen i 180 - 250 avhengig av hva de ønsker - helt vanlig, dagligdags og udramatisk om man har en ok bil.
For å selge en performance bil i Tyskland med tysk avgifts regime og i konkuranse med "hjemmelagede" premium biler alla BMW, Porsche etc, de håndtere høye hastigheter elegant, ellers er de ute av det Tyske markedet fortere en de kom inn - tror nå jeg. Tror nok det er en del av bakteppet for Elon's utspill.
MEN jeg håper de får det til, jeg vil gjerne ha upgrades både på performance og features :-)
#11
Model S / Sv: Pendlererfaring: Sandefjord-Oslo-Sandefjord
tirsdag 15. oktober 2013, klokken 18:21
Pendler selv Tønsberg - Drammen, noe kortere, så med lading på jobben går det fint. Får verifisere når jeg får bilen i januar. Men nå blir det 110 på motorveien, og de som i dag ligger i 120+ vil typisk ønske å ligge i 130+ (etter at UP er ferdig med de første kontrollene som typisk skjer etter innføring av ny grense, så vil de akseptere 20+, som i dag ...er nå min teori og håp -;) ) og da begynner forbruket å dra seg til... Ønsker egentlig å se at jeg kan bruke bilen akkurat som i dag. Er uaktuelt å redusere fart Pga rekkevidde i daglig bruk. For meg skal TMS erstatte bil når. 1 og selv på vei til svigermor ønsker jeg å komme fort frem ( tror jeg...) :-)
#12
Model S / Sv: Helt realistisk rekkevidde ved helt normal bruk...
fredag 23. august 2013, klokken 11:25
Sitat fra: JohanH på torsdag 22. august 2013, klokken 22:36
http://www.teslamotors.com/blog/model-s-efficiency-and-range

Les denne posten fra start til slutt, her er alt så fint forklart.





Takk JohanH
Da ser det ut som 80 km/ t gir  ca 53 mil mot ca 35 mil i 120 km/t ut i fra disse kurvene. Mange faktorer som påvirker dette ytterligere men det er en relativ sammenheng som kan brukes som pekepinn på forskjellen på 80 og 120 på samme strekning f.eks på motorvei. Hastigheten betyr MYE her.... :P - motto blir å lade om natten og kjøre som før for meg. Dette blir bra! 8)
#13
Model S / Sv: Helt realistisk rekkevidde ved helt normal bruk...
torsdag 22. august 2013, klokken 18:19
Det var egentlig et ønske om mer reelle data, slik at man har en reel pekepinn på hvor mye hastighet monner ifb. Med en rekkevidde situasjon. Og utifrå målinger og ikke teori. Så må man jo ta hensyn til de forholda som råder når man er i en sånn situasjon, men da har man et utgangspunkt. Så kan man jo ta dette videre å lage tilsvarende tabeller med og uten AC og forskjellige temperatur forhold etc. Kunne bli litt som en dykkertabell...Men folk har vel annet å gjøre enn å kjøre tesla og lage effektmålinger....
#14
Model S / Sv: Helt realistisk rekkevidde ved helt normal bruk...
torsdag 22. august 2013, klokken 16:31
Er det ikke en " instant - real time" power måling på MS når du kjører? og et power meter som logger over tid? Kanskje noen av de "heldige" som kjører rundt på norske veier nå, kunne lage en tabell over effekt versus hastighet. Fra f.eks 60 - 130 ::) ved å kjøre noen hundre meter ( om det er nok?) med jevn hastighet på cruise control og normalt AC bruk, alene på vei uten stigning eller bakke og så logge data. Det kan jo gi en pekepinn på effektforbruk under de (sommer) forholdene.
Eller en annen valgt relevant strekning. Gjentagelse i forskjellige hastigheter er poenget her.
#15
Model S / Sv: Helt realistisk rekkevidde ved helt normal bruk...
torsdag 22. august 2013, klokken 15:11
Hei,
Er ny på forumet, men har fulgt med i stillhet en stund. Har nå i august bestilt en P85+ for levering Januar 14. Gleder meg som en unge :D
Forumet er en glimrende plass for informasjon for ny-konverteringer ( Diesel - > Elektrisk ) som meg; takk, og all ære til kunnskapsrike entusiaster her på forumet.
Jeg har et konkret spm.
Jeg kjører daglig på E18 Vestfold Nord ca 7 mil (14 tur- retur), ligger da på cruise control i ca 120+ med full AC høy lyd osv. og tenker ikke på forbruk i det hele tatt ( holdningen har vært at det tar en gjerrig BMW diesel seg av). Jeg regner med å fortsette å bruke bil på den måten, men nå med enda sprekere bil og null utslipp... ;D
Siden luftmotstand / effektforbruk er avhengig av kvadratet av farten ( om jeg husker riktig) er fart en vesentlig faktor ift rekkevidde.  f.eks ca 44% opp fra 100 - > 120 km/t  Noen som har erfaring med MS i denne hastigheten/ forbruket. Ser at det ikke er noe "issue" med rekkevidde med min kjøring da jeg regner med å lade på jobb og hjemme, men hadde vært morro å se hva forbruket og rekkevidde er med helt vanlig " fossilt og tung høyre pedal" bruk - noen erfaringer uten å kutte ned AC på sommer'n og dra på lua om vinteren?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA