Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - kimnaess

#1
Model X 2014 - 2022 / Sv: TMX Raven Standard Range
torsdag 13. februar 2020, klokken 10:11
Helt enig, Audi e-tron skuffer stort på rekkeviddw med et 95kwh batteri

TMX SR Raven til 700 hadde jeg lett kjøpt, enig i at dollaren eller skal vi si krona istedenfor siden den har svekket seg mot nesten alle valutaer ødelegger litt for oss nå

Sitat fra: gr på torsdag 13. februar 2020, klokken 09:46
Du vil ha e-tron 55, men tror SR har for kort rekkevidde? 75 ligger vel midt mellom 50 og 55 i rekkevidde, og SR går 3-4 mil lenger enn 75, så da er den nok fryktelig nær e-tron 55 i rekkevidde...
#2
Model X 2014 - 2022 / Sv: TMX Raven Standard Range
tirsdag 11. februar 2020, klokken 23:07
Dette vil da si si at bilen lader like fort som e-tron og har like lang rekkevidde...

Spennende alternativ, oppe til vurdering ettersom 2018 100D akkurat er solgt

Vurderer bare å vente om det kommer rentekampanje i mars
#3
Model X 2014 - 2022 / Sv: TMX Raven Standard Range
tirsdag 11. februar 2020, klokken 17:46
Hva var wltp på 75D? Er den økt? Ifølge Tesla er også ladehastigheten på disse økt til 150kw?

Samt at Elon teaset i siste investor call i januar at Raven ville få enda litt bedre rekkevidde og ladefart, da kan disse være et meget godt kjøp

Sitat fra: gr på søndag 09. februar 2020, klokken 13:44
Jøss. Men hvorfor er den da ikke valgbar i konfiguratoren, hvis den nå er i produksjon igjen? Kan det være 8-10 mnd gamle inventorybiler? WLTP på 375 km gir vel mening i forhold til LR sine 507..

0-100 på 4,8 og 250 km/t toppfart betyr at Raven SR hhv slår og matcher X100D i ytelse, og bare 0,2 bak LR. Altså enda mindre forskjell på SR og LR enn det var på 75 og 100.
#4
Model X 2014 - 2022 / Sv: TMX Raven Standard Range
torsdag 06. februar 2020, klokken 14:01
Fremre motor er vel det som er nytt sammen med dempere. Fremre motor er en permanent magnet motor (uten at jeg kan forklare forskjell) fra Model 3 som er mer energieffektiv og da gir 3-5% mer rekkevidde på Long Range

Om det samme gjelder for Standard Range bør det da indikere at WLTP bør være opp mot 395km for SR Raven, rett under e-tron
#5
Model X 2014 - 2022 / TMX Raven Standard Range
torsdag 06. februar 2020, klokken 11:10
Sen 2019 Raven standard range, har den forbedringer på ladehastighet og rekkevidde?
#6
Model X 2014 - 2022 / Sv: Erfaringer med model x
mandag 26. september 2016, klokken 22:39
Hei, hvordan er erfaringene med lysene på Model X vs Model S?
#7
Model S 2013 - 2022 / Sv: Firmware v8.0
onsdag 03. august 2016, klokken 14:22
Synes det er morsomt med alle som nå er Tesla eiere, som ønsker forbedringer av UI med forventninger til Tesla

Med morsomt, så mener jeg det i positiv forstand, Tesla har gitt oss helt nye forventninger til bilen enn hva andre merker gjør. Jeg gikk aldri og forventet at BMWen eller Mercedesen jeg hadde før skulle bli bedre så lenge jeg eide den  8) 8) 8)

Heia Tesla!!!
#8
TMS Hjul, dekk og felg. / Sv: En liten dekk- og felgguide
fredag 29. juli 2016, klokken 15:51
Sitat fra: Muffinman på torsdag 28. juli 2016, klokken 18:21
Legge om gummi to ganger i året høres fryktelig tungvindt ut.

Jeg har dekkhotell idag, så gjør ingenting annet enn å levere bilen og få den tilbake med nye hjulsett.

Spørsmålet er om det er litt smartere økonomisk, samt kvalitet ved balansering hver sesong og kunne få kjøpe seg nye felger hvert 5 år

Skjønner egentlig ikke hvorfor jeg spør siden jeg har hatt 4 Teslaer siden 2012  8) Mest nysgjerrighet, hvorfor ha to felgsett egentlig. Enkelhet? 
#9
TMS Hjul, dekk og felg. / Sv: En liten dekk- og felgguide
torsdag 28. juli 2016, klokken 18:20
Sitat fra: Lynet på torsdag 28. juli 2016, klokken 17:21
Et hjul tar akkurat like mye plass som et dekk. Men veier mindre og blir enklere å lempe.

Får plass til å lagre noe som kan være inni dekkene, og da gjennom alle fire dekkene når de er stablet oppå hverandre siden ingen felg er der og stopper noe
#10
TMS Hjul, dekk og felg. / Sv: En liten dekk- og felgguide
torsdag 28. juli 2016, klokken 13:20
Hei, er det noen som bare benytter et felgsett og legger om dekk hver sesong på samme felgsettet?

Erfaringer?

Økomisk sett synes jeg det er smart, dekk byttes uansett hver 3 sesong og da kjøper man nye dekk. Ergo er det kun hvert 2. år man betaler for dekkomlegging (4 dekk typisk ca 1000kr for å legge om alle fire). Et 20" felgsett koster ofte minst 1000kr felgen. Da tar det minst 6 år før man har brukt like mye på dekkomlegging som på et felgsett.

Gevinsten ved å legge om dekk er at det gjøres rebalansering av hjulene hver sesong samt at man får muligheten til å kjøpe helt nye felger hvert 6-8 år siden de da uansett er ganske slitt. Behovet for lagringsplass blir også litt mindre
#11
Model X 2014 - 2022 / Sv: Model X - Dekk og felger
tirsdag 26. juli 2016, klokken 14:07
Noen som har levd med kun et felgsett, med 2 sett dekk til, vinter/sommer.

Betaler for omlegging av dekkene hver 2 sesonger, hver 3 sesong byttes de uansett med nye og da gjøres det inkl i kjøpspris.

Ergo, trenger man 2 sett felger?
#12
Model X 2014 - 2022 / Sv: Selge ny S70D og gå for X60D?
lørdag 23. juli 2016, klokken 18:58
Har akkurat gjort dette, solgt 70D og bestilt X60D

Jeg innser at rekkevidden vil være kortere, kanskje så lite som 200km ved normal kjøring om vinteren med passasjerer og last, men, likevel, til min kjøring så er det helt perfekt. Og, har prøvekjørt Model X også, det meste virker litt bedre enn i Model S. Valgte 6 seter for å kunne ta med ski inne i bilen, samt hengerfeste og da med luftfjæring. Premium interiør og lyd ble valgt bort som unødvendig, spesielt lyd ble jeg overrasket over hvor bra standardanlegget høres ut
#13
Model S 2013 - 2022 / Sv: Garanti satt ned til 4 år / 80.000 km?
onsdag 20. april 2016, klokken 12:50
Sitat fra: Brede på tirsdag 19. april 2016, klokken 18:54
80k km/4 år er jo de gamle vilkårene fra 2013 og 2014 som ble endret etter hvert (også tilbakevirkende for oss som fikk tidlige biler).

Virker som at "hver" gang de oppdaterer nettsider og garantidokumenter så dukker den gamle teksten opp igjen helt til de får rettet det igjen.

Har dette skjedd nå også, er det oppdatert tilbake til 5 år og 100 000km generelt?
#14
Model S 2013 - 2022 / Sv: Våger du å by på deg selv?
mandag 29. februar 2016, klokken 01:01


Gjett om jeg er på venstre eller høyre side  8)
#15
Min august 2013 P85+ med 44 000km ble solgt for 596 000 med 24% verditap

Nybil pris 780 000

Verditap 184 000

Meget godt fornøyd med det, spesielt når jeg har beregnet at besparelsen på drivstoff/bompenger siste 2 år (vs BMW X5) er ca 90 0000
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA