Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - tomtom1

#1
Leaf 2010-2017 / Sv: Ladetimer uten start-tidspunkt
mandag 09. februar 2015, klokken 14:16
Det ser ikke ut som om batteritemperaturen øker noe særlig verken ved lading eller drift. Jeg fulgte med på batteritemperaturindikatoren når det var kaldt i forrige uke. Startet hjemmefra med tre streker på displayet (-12 gr). Kjørte 4 mil og parkerte bilen. Fremdeles viste indikatoren 3 streker. Ladet hele dagen og avbrøt ladingen på 85 % for å kjøre 4 mil hjem. Indikatoren viste fortsatt 3 streker både når jeg avbrøt ladingen og når jeg kom hjem. Mulig batteritemperaturen økte, med den holdt seg uansett innenfor intervallet som tilsier 3 streker. På sommeren varierer batteritemperaturen mellom 4 og 6 streker.
#2
LeafSpy / Sv: Koble til ODB-II
fredag 16. mai 2014, klokken 13:22
På min er pinkoden 6789.
#3
Leaf 2010-2017 / Sv: Norsk språk på navigasjon / infodisplay
mandag 31. mars 2014, klokken 11:41
Jeg kan velge norsk språk for navigasjon på min Euroleaf, men da fungerer ikke talekommando  for å ringe handsfree. Derfor lar jeg språket stå på engelsk.
#4
Leaf 2010-2017 / Sv: Frontruta sprakk...
mandag 17. mars 2014, klokken 10:20
Frontruta på min Leaf Tekna sprakk før bilen var en måned gammel. Jeg merket heller ikke noen steinsprut. Tror disse frontrutene er veldig tynne og utsatt for store spenninger.
#5
Lading / Sv: Ladetid
onsdag 26. februar 2014, klokken 14:43
Med 10 A lading tar det mye lenger tid å lade fra 80-100% enn fra f.eks. 40-60% på min Tekna. Tror dette bla. skyldes balanseringen bilen gjør mellom battericellene og at strømstyrken minsker jo nærmere 100% man kommer. Mellom 20-80% lader bilen ca 10% pr time. Uten at jeg har målt vil jeg tippe at den lader ca. 5% i timen de siste 20%.
Jeg la ikke så godt merke til dette på min forrige Leaf (2012) så mulig det er en forskjell mellom den japanske og den europeiske.
#6
Leaf 2010-2017 / Sv: Brukermanualer Leaf
fredag 13. desember 2013, klokken 13:19
Dessverre så følger ikke japanske bilfabrikker den standarden du sikter til. Symbol 10 i mitt VIN nr er en u. Så vidt jeg vet betyr dette at det er en bil beregnet for det europeiske marked.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA